ИСТОРИЯ НА ПЕДАГОГИКАТА
Инспектиране на училищата във Bарненско-преславска епархия / Bарненска губерния през 70-те години на ХIХ век
Милена Георгиева
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-2.01
Резюме. В настоящата статия е представена част от дисертационно изследване, посветено на живота и делото на един от най-изявените български просветители – Тодор Икономов (1838 – 1892)…
ВИЖ ПОВЕЧЕ
ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ
Интеграцията чрез образование на децата и учениците от етнически малцинства в България – тенденции за развитие
Сийка Чавдарова-Костова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-2.02
Резюме. В статията се представят перспективи пред развитието на процеса на образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства в България през първите две десетилетия на XXI век…
ВИЖ ПОВЕЧЕ
Промяна на парадигмалните ориентири във висшето образование
Румяна Неминска
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/ped2021-2.03
Резюме. Ако образованието се разглежда като конструкт на обществото, то в него ясно са отличими два основни фундамента – социалният и научноизследователският…
Формиране на комуникативни умения при деца с множество увреждания по метода на фасилитиращата комуникация
Дияна Георгиева
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/ped2021-2.04
Резюме. Статията е посветена на ресурсите на фасилитиращата (облекчаваща) комуникация (Facilitated communication), намираща широко приложение в качеството на един от алтернативните методи за общуване и взаимодействие при деца с множество нарушения…
ВИЖ ПОВЕЧЕ
Педагогическа мултикултурна осъзнатост. Апробиране на скала за изследване на учителски нагласи спрямо етнически различните деца в образованието
Мила Златева, Юрий Янакиев
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-2.05
Резюме. Изследването има за цел да проучи връзката между мултикултурната осъзнатост на учителите и демографските фактори и факторите на професионалната им среда…
Педагогическата анимация при овладяване на английски език в първи клас на началното училище
Диана Димитрова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-2.06
Резюме. Статията разглежда въпроса, свързан с използването на педагогическата анимация в обучението по английски език в първи клас…
ИНОВАТИВНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ И СОЦИАЛНОПЕДАГОГИЧЕСКИ ПРАКТИКИ
Works of Art and 5 – 10-Year Old Children
Plamen Legkostup
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2021-2.07
Abstract. This article reflects the views of its author on the importance of perception of art in its integral wholeness in the process of developing pedagogical interaction with children contributing to their personal and social development…
Synergy between Games and Technology in Preschool Environmental Education
Petya Karaivanova-Konakchieva
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2021-2.08
Abstract. The paper presents the results of a research focused on the synergetic effects of game-technology collaboration in preschool environmental education…
Aggressive Behaviour in the Context of Multiple Disabilities of Institutionalized Children and Young People – Case Studies
Desislava Popova
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2021-2.09
Abstract. The topic of aggression is extremely relevant in our daily lives and this is why it is often the subject of theoretical and practical analysis. In the context of institutional care, it acquires specific dimensions related to a number of factors…
Movement Games as a Means of Overcoming Aggression in Preschool Age
Krasimira Petrova
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2021-2.10
Abstract. Physical education influences the development of moral, volitional, and personal qualities in individuals…
КНИЖНИЖА
Овладяване на ключови компетенции при ориентиране в света
Стоянова, М. (2019). Овладяване на ключови компетенции при ориентиране
в света. София: Авангард принт, ISBN 978-954-337-398-7 374
Мирена Легурска
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-2.11