Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Български език и литература Съдържание на сп. "Български език и литература" 2020 г.

Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2020 г.

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
20-12-2020
в Съдържание на сп. "Български език и литература" 2020 г.
A A

АNNUAL CONTENT
BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE
SCIENTIFIC JURNAL
VOLUME LXII (2020)

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ
НА НАУЧНОТО СПИСАНИЕ
„БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА“
ГОДИНА 62 (2020)

Книжка 1 / Number 1: 1 – 104
Книжка 2 / Number 2: 105 – 220
Книжка 3 / Number 3: 221 – 336
Книжка 4 / Number 4: 337 – 440
Книжка 5 / Number 5: 441 – 552
Книжка 6 / Number 6: 553 – 672

LINGUISTICS / ЕЗИКОЗНАНИЕ
19 – 36 Напрежението между маскулинизмите и феминативите в езика на политическата коректност [The Tension between Masculine and Feminine Nouns in the Language of Political Correctness] / Андреана Ефтимова / Andreana Eftimova
37 – 42 Френски нюанс в езика на Йордан Йовков [A French Nuance in the Language Used by Yordan Yovkov] / Димитър Веселинов / Dimitar Vesselinov
43 – 54 Време ли е за дискусии относно проблема л като ў в училище? (въз основа на експеримент в начален курс върху правописа на думи, съдържащи л и у) [Is it Time for Discussion Concerning the Problem l as ŭ at School? (Based on an Experiment on Spelling of Words Containing Letters л and у at Secondary School)] / Гергана Падарева-Илиева, София Мицова / Gergana Padareva-Ilieva, Sofiya Mitsova
111 – 122 Данни за запазени екземпляри от трудовете на Петър Богдан (отпечатани или приготвени за печат от него) [A Survey of Extant Copies of Petar Bogdan’s (Petrus Deodatus) Writings (Published or Prepared for Publication)] / Лилия Илиева / Liliya Ilieva
227 – 236 Лингвистични знания, комуникативна компетентност, функционална грамотност [Linguistic Knowledge, Communicative Competence, Functional Literacy] / Йовка Тишева / Yovka Tisheva
237 – 246 Изследователският подход в обучението по български език: между традиционното и иновативното [Research Approach in Bulgarian Language Training: between Tradition and Innovation] / Велка Попова / Velka Popova
247 – 266 Има ли въздействие Държавният зрелостен изпит по български език и литература върху граматическата компетентност [Does the National Matriculation Exam in Bulgarian Language and Literature Have an Impact on the Grammatical Competence] / Руска Станчева, Красимира Алексова /
Ruska Stancheva, Krasimira Aleksova
267 – 283 Граматически игри. Синтактичната игра „Питанките на МеСиЗа“: създаване и хоризонти на очакване [Grammar Games. “The MeSiZa’s Questions”, A Syntactic Game: Creation and Expectations] / Петя Бъркалова, Ива Неделева / Petya Bаrkalova, Iva Nedeleva
284 – 299 Езиковата агресия в политическата и в ученическата реч [Language Aggression in Political and Student Speech] / Владислав Миланов / Vladislav Milanov
484 – 503 Заслугата на учителя от края на ХІХ век за описването и изучаването на българските диалекти [The Late 19th Century Teachers’ Merit in Describing and Studying Bulgarian Dialects from the Same Time Period] / Мария Мицкова / Maria Mitskova
559 – 568 За възрожденските разговорници: рецепция и спомоществователи [On the Revival Phrasebooks: Reception and Sponsors] / Диана Иванова / Diana Ivanova
569 –576 Статутът на собствените имена от гледна точка на етнофразеологията [The Status of Proper Names from the Viewpoint of Ethnophraseology] /
Мария Добрикова / Mária Dobríková
577 – 584 Russian Proverbs about Love and Their Paremiological Reflection in Bulgarian and Polish Cultures / Anna Kolpakova

LITERATURE / ЛИТЕРАТУРОЗНАНИЕ
55 – 63 Символика на женските коси в поезията на П. Яворов [Symbolism of Women’s Hair in the Poetry of P. Yavorov] / Боряна Владимирова / Boriana Vladimirova
64 – 85 „Тютюн“ – между политическите пристрастия и библейската проблематика [„Tobacco“ – between Political Appearance and Bible Problems] / Велика Гюлемерова / Velika Gyulemerova
123 – 140 „Змейова сватба“ на Петко Ю. Тодоров и „Горска песен“ на Леся Украинка (Сецесионна/неоромантична топография) [„Dragon’s Wedding“ by Petko J. Todorov and „Forest Song“ by Lessia Ukrainka (Secession/ Neormantic Topography)] / Цветана Георгиева / Tsvetana Georgieva
300 – 314 Диалектика и абсурд в „Слава на империята“ на Жан д’Ормесон [Dialectics and Absurd in Jean d’Оrmesson’s “Glory of Empire”] / Лъчезар П. Томов / Latchezar P. Tomov
343 – 356 Ценности и поведения в няколко новели от „Декамерон“ на Джовани Бокачо [Values and Behaviour in Several Novels of Giovanni Boccaccio’s Decameron] / Ангел Ангелов / Angel Angelov
357 – 366 Светът на възрастните през погледа на едно подрастващо дете – един абсурден, несъвършен, подлежащ на промяна свят [The World of Adults through the Eyes of a Growing Child – an Absurd, Imperfect, Changing World] / Теодора Вълoва / Teodora Valova
636 – 646 Стихотворенията в проза на Христо Смирненски [Hristo Smirnenski’s Prose Poetry] / Александър Христов / Alexandаr Hristov
647 – 653 Еротизации на женските коси в цикъла „Царици на нощта“ на П. К. Яворов [Erotic Symbolism of Women’s Hair in the Poetic Cycle “Queens of the Night” by P. K. Yavorov] / Боряна Владимирова / Boriana Vladimirova

METHODOLOGY / МЕТОДИКА
9 – 18 Превъзмогване на етнокултурните стереотипи в новелата за Саладин и Мелхиседек (І,3) от Бокачовия сборник с новели „Декамерон“ (методически проект) [The Overcoming of Ethnocultural Stereotypes in the Novella of Saladin and Melchizedek from Boccaccio‘s Collection of Novellas “The Decameron” (Instructional project)] / Иван Велчев / Ivan Velchev
367 – 379 Библията и междутекстовият диалог в училище [The Bible and Intertextual Dialogue at School] / Мария Пилева / Maria Pileva
380 – 392 The Ways to Improvements in Methodological Training of Future Language and Literature Teachers for the Competence-based Approach Implementation / Natalia Bohdanets-Biloskalenko, Olena Goroshkina, Olena Kovalenko
447 – 458 Отражение на дискурсния подход върху учебна серия по български език (учебници за V – XII клас) [Reflection of the Discourse Approach on the Bulgarian Language Educational Series] / Ангел Петров / Angel Petrov
459 – 503 Проектно ориентираното обучение като метод за развиване на комуникативната компетентност на учениците от гимназиалните образователни етапи [Project-oriented Learning as a Method for Developing the Communicative Competence of High School Students] / Стойка Чакърова /
Stoyka Chakarova
585 – 595 Нагласи за четене (проучване сред българските ученици) [Attitudes for reading (А survey among Bulgarian high-school students)] / Деспина Василева / Despina Vasileva

BULGARIAN LANGUAGE AND CULTURE ABROAD / БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И КУЛТУРА ПО СВЕТА
141 – 149 Кръгла маса по проблемите на преподаването на български език в университетите в чужбина „Лекторатите – между „Държавата на духа“ и геополитическите рестрикции“ [Round table on the Problems of Bulgarian Language Teaching Abroad, Entitled „Lectureships – Between „The State of Spirit and Geopolitical Restrictions“] / Петя Бъркалова / Petya Barkalova
150 – 155 България и българите в съвременната сръбска представа (наблюдения над студентската рецепция на българска литература, над студентски текстове по български език) [Bulgaria and the Bulgarians in Contemporary Serbian Imagery (Observations on the Student Reception of Bulgarian Literature, over Student Texts in Bulgarian Language)] / Антоанета Алипиева / Antoaneta Alipieva
156 – 162 Предопределеното послание (Mисия сред свои) [The Intended Message (A Mission among Their Own)] / Бисера Дакова / Bisera Dakova
163 – 169 Списание „Кресчендо“: едно късче от пъзела на европейската авангардна култура [“Crescendo” Magazine: A Tiny Piece in the Puzzle of European Avant-garde Culture] / Олга Савеска / Olga Saveska
170 – 179 Добруджа в изследванията на Ищван Дьорфи [Dobrudzha in the Studies of Györfi István] / Венета Янкова / Veneta Yankova
180 – 185 Българистиката в Украйна: Центърът по българистика в Мелитопол [Bulgaristics in Ukraine: Center for Bulgarian Studies in Melitopol] / Красимира Колева/ Krasimira Koleva
186 – 194 On Temporality / Veselina Laskova
195 – 206 Разбиране на текст на неизучаван език от ученици в българското средно училище [Understanding Text in Unlearned Language by Students in Bulgarian Secondary School] / Мая Падешка / Maya Padeshka
471 – 483 Нулев и експлициран субект при изучаването на български език като чужд [Null and Overt Subject in Learning Bulgarian as a Foreign Language] /
Антония Радкова / Antonia Radkova
484 – 493 Интерферентни грешки в употребата на глагола „съм“ в българската реч на чужденци [Interference Errors in the Usage of the Verb “to be” in Bulgarian Speech of Foreigners] / Венера Матеева-Байчева / Venera Mateeva-Baycheva
596 – 609 За акцентуването при сложните съществителни имена в българския език [Accentuation of Complex Nouns in Bulgarian Language] / Мирена Пацева / Mirena Patseva
610 –622 В търсене на новите български културни герои в чужбина [In Search of New Bulgarian Cultural Heroes Abroad] / Камен Рикев /Kamen Rikev
623 –635 Проявления на страшното в чешки и български фолклорни приказки [Manifestations of Scariness in Czech and Bulgarian Folklore Tales] / Росина Кокудева / Rosina Kokudeva

BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE IN PRIMARY SCHOOL
86 – 94 Равнище на формираност на езиковите и литературните компетентности на учениците в IV клас [Level of Formation of Language and Literature Competences of Pupils in 4th Grade] / Десислава Петрова / Desislava Petrova
393 – 403 Равнище на формираност на литературни компетентности у учениците в начален етап на основната образователна степен според родителите им [Level of Formation of Literary Competence at the Students in the Initial Stage of Primary Education According to Their Parents] / Десислава Тодорова / Desislava Todorova
404 – 414 Значение на обучението по български език от най-ранна възраст като предпоставка за образователен успех [Importance of Education in Bulgarian Language at an Early Age as a Prerequisite for Successful Education] / Цветанка Мянкова / Tsvetanka Myankova
504 – 514 Актуалност на проблема за прилагане на театралнопедагогическо взаимодействие в подготовката на бъдещи учители (Резултати от измерителна процедура) [Aspects of Theatrical Pedagogical Interaction in the Educational Process (Student Survey)] / Росица Пенкова / Rositsa Penkova
515 – 525 Равнище на формираност на езиковите, социолингвистичните и социокултурните компетентности на учениците в начален етап според учителите [Level of Formation of Language Sociolinguistic and Sociocultural Competences in Primary School Pupils According to Teachers] / Десислава Петрова / Desislava Petrova

OPINIONS AND POSITIONS / МНЕНИЯ И ПОЗИЦИИ
526 – 537 Необходима корекция в българската индикативна темпорална парадигма: перфект се образува и посредством имперфектни причастия [A Necessary Correction in the Bulgarian Indicative Tense Paradigm: the Perfect is Formed from Imperfect Participles as Well] / Красимир Кабакчиев / Krasimir Kabakciev

PERSONALITIES AND EVENTS IN EDUCATION AND SCIENCE /  ЛИЧНОСТИ И СЪБИТИЯ В ОБРАЗОВАНИЕТО И В НАУКАТА
315 – 324 Проф. д-р Ангел Петров на 60 години [On 60th Anniversary of Prof. Dr. Angel Petrov] / Мая Падешка / Maya Padeshka

REVIEWS AND INFORMATION / РЕЦЕНЗИИ И ИНФОРМАЦИЯ
95 – 97 Обзори на необозримото [Observations on the Unobservable Field] / Светлозар Игов / Svetlozar Igov
207 – 211 За феминалните названия в българския език [On the Feminine Common Names in Bulgarian] / Петя Осенова / Petya Osenova
212 – 213 Езиковедската терминология в три славянски езика. [Linguistic Terminology in Three Slavonic Languages] / Мария Пилева / Maria Pileva
325 – 329 За Речника на френските думи в българския език и за приложението му в езиковото и в литературното обучение [About the Dictionary of French Words in Bulgarian and Its Application in Language and Literary Education] / Росица Пенкова / Rositsa Penkova
415 – 416 Нов методически труд, посветен на функционалната грамотност на учениците [A New Methodical Work Dedicated to Functional Literacy of School Students] / Ангел Петров / Angel Petrov
417 – 421 Болестта като изпитание за духовно здравите [The Disease as a Test for Spiritually Healthy Ones] / Радослав Радев / Radoslav Radev
422 – 445 Студентски научен семинар „Страници от историята на лингвистиката“ [Students’ Scientific Seminar “Pages from the History of Linguistics”] /
Енчо Тилев / Encho Tilev
538 – 540 За позитивите на един образцов модел на експериментална работа [For the Positives of an Exemplary Model of Experimental Work] / Татяна Ангелова / Tatyana Angelova
541 – 543 Служебни досиета на Боян Пенев, Тодор Боров, Александър Балабанов, Константин Гълъбов и Стоян Каролев в Университетския архив на СУ „Св. Климент Охридски“ [Official Records of Boyan Penev, Todor Borov, Alexander Balabanov, Konstantin Galabov and Stoyan Karolev in the University Archives of “St. Kliment Ohridski” University of Sofia] / Александра Антонова / Alexandra Antonova
544 – 544 Ново издание на НИОН „Аз-буки“ [New Edition of “Az-buki” National Publishing House]
654 – 658 Българската литература: преводни гласове и културни контексти [Bulgarian Literature: Voices of Translation and Cultural Contexts] / Надежда Стоянова / Nadezhda Stoyanova

IN MEMORIAM
426 – 428 Доц. д-р Пенка Гарушева-Карамалакова (1947 – 2020) [In Memory of Dr. Penka Garusheva-Karamalakova, Assoc. Prof.] / Фани Бойкова / Fani Boykova
429 – 432 Доц. д-р Борислав Георгиев (1958 – 2020) [In Memory of Dr. Borislav Georgiev, Assoc. Prof.] / Огняна Георгиева-Тенева / Ognyana Georgieva Teneva

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 2/2020, година LXII Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 3/2020, година LXII Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 4/2020, година LXII Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 6/2020, година LXII

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2020 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2020 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2020 г.

Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2020 г.

Годишно съдържание на сп. „История“, 2020 г.

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2024, година LXVII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Годишно съдържание на сп. Математика и информатика том 65 (2022 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2022, година LXV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"