Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. „Педагогика“, 2022 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 1/2022, година XCIV

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
10-02-2022
в Съдържание на сп. „Педагогика“, 2022 г.
A A

КЪМ ЧИТАТЕЛЯ

СКЪПИ ПРИЯТЕЛИ,

От името на редакционната колегия на списание „Педагогика“ и от мое име Ви честитя Новата 2022 г.! Желая Ви крепко здраве и много успехи през цялата година!

Уважаеми колеги, за съжаление и 2021 измина под знака на пандемията от COVID-19. За да се справят с предизвикателствата на цик-лично надигащите се „вълни“ на коронавируса, образователните системи, включително и българската, изпробват различни модели за организация на процеса на обучение: варианти на обучение от разстояние в електронна среда; присъствено, съчетано с ротационно обучение; хибридно обучение. През изминалата година се публикуваха и първите задълбочени педагогически изследвания на различни аспекти на „кризисното“ образование. За наше щастие, част от авторите на тези актуални анализи избраха списание „Педагогика“ за своя научна трибуна. Най-искрено им благодаря за направения избор. Благодаря и на десетките рецензенти, които със своите компетентни оценки допринасят за подобряването на качествата на публикуваните в списанието статии. Всички Вие, автори, рецензенти, членове на редакционната колегия, спомогнахте за това списание „Педагогика“ да се утвърди като реферирано периодично издание в една от най-престижните световни наукометрични бази – Web of Science.
Благодаря за професионализма Ви, колеги!

Уважаеми читатели,
Пред вас е първият брой на списанието за 2022 година!
И през новата година списанието ще продължи да публикува актуални изследвания в различни области на педагогическата наука, отразяващи динамично променящата се образователната практика. Редакционната колегия ще се опита да провокира научни дискусии по теми, свързани с трансформацията на педагогическата парадигма по време на пандемия и възможностите за позитивна промяна на българското образование след нейното приключване. Ще популяризираме резултатите, постигнати в иновативните български училища, като подкрепим изследователската работа на креативни учители и директори. Ще публикуваме смели научни идеи и емпирични изследвания на български и чуждестранни учени в областта на педагогиката.
По традиция в следващите книжки на списанието ще отразим значими научни конференции, кръгли маси и професионални форуми, посветени на актуални проблеми на педагогическата наука и образователната практика.
Аз и моите колеги от редакционната колегия се надяваме и през 2022 г. да бъдем заедно.
Бъдете здрави!

Проф. д-р Галин Цоков
Главен редактор на списание „Педагогика“


ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ

Рефлексивният подход при формиране на личностни и социални компетентности чрез учебно съдържание в контекста на бежанската проб-лематика

Проф. д.п.н. Сийка Чавдарова-Костова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.01

Резюме. Съвременно предизвикателство пред български учители е представянето на учебно съдържание, свързано с бежанските потоци, и формиране на личностни и социални компетентности…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Heuristic Potential of Transformative Learning Ideas

Prof. Dr. Svitlana Hanaba 
Dr. Olena Voitiuk, Assoc. Prof.
Bohdan Khmelnytskyi National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.02

Abstract. The transformative learning ideas focus the educational process on the maximum development of a person’s abilities, the creation of a powerful motivation for self-development…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Приложение на образователни подкасти в професионалната подготовка на бъдещи учители по биология (В условията на епидемична обстановка, причинена от COVID-19)

Доц. д-р Ася Асенова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.03

Резюме. Една от приоритетните области в професионалното образование (вкл. обучението на бъдещи учители по биология) е свързана с осигуряване на качествен и иновативен образователен процес, основан на съвременни информационни технологии и дигитализация на образователното съдържание…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Prolegomena in Pedagogy of Informal Education

Dr. Tanya Zhelyazkova-Teya
Institute of Informal Innovation (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.04

Abstract. The article presents the foundations of the Pedagogy of Informal Education, created by the author during 12 years of research work in informal education…

виж повече

 

 

 

Ориентиран към ученика позитивен подход на възпитание, обучение и социализация в часа на класа

Доц. д-р Любен Витанов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.05

Резюме. Статията разглежда ориентиран към ученика позитивен педагогически подход в часа на класа…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Синхронно vs. aсинхронно, или защо „онлайн лекция“ не е синоним на „дистанционно обучение“

Д-р Силвана Карагьозова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.06

Резюме. В настоящата статия се разглеждат силните и слабите страни на асинхронната и синхронната форма на комуникация и предаване на знания при дистанционна форма на обучение в сферата на висшето образование…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Специфики и възпитателни функции на съдържанието, представяно от инфлуенсъри

Д-р Екатерина Томова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.07

Резюме. Статията представя резултати от проучване, проведено сред деца в начална училищна възраст, и подрастващи на възраст между 13 и 18 години…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Levels of Transformational Changes in Motor Status of Preschool Children under the Influence of Different Models of Exercise Programs

Dr. Nebojsa Jotov
St. Cyril and Methodius Grammar School, Dimitrovgrad (Serbia)
Dr. Zeljko Rajkovic, Dr. Vladimir Miletic
University of Belgrade (Serbia)

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.08

Abstract. Directed motor activity can affect the anthropological status of children more effectively than unstructured and free activities…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Повишаване равнището на математически знания на учениците в първи клас чрез работа със самостоятелно събрани данни

Д-р Валентина Чилева
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.09

Резюме. През последното десетилетие по отношение на процеса на обучение методици и педагози активно търсят разнообразни средства за мотивиране на познавателната дейност на учениците…

виж повече

 


ДОКТОРАНТСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Медийно образование за деца: предизвикателствата на новото дигитално общество

Катя Стоянова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-1.10

Резюме. В статията се разглежда медийното и дигиталното образование като необходимо условие за прилагане на съвременните тенденции в образователната система и адаптирането ѝ към потребностите и спецификите на дигиталното общество на XXI век…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 3s/2022, година XCIV Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 5/2022, година XCIV Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 6/2022, година XCIV Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 8/2022, година XCIV

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Медийно образование за деца: Предизвикателствата на новото дигитално общество

Следваща статия

On Vernacularity

Следваща статия

On Vernacularity

Пан в българската литература на Fin de Siècle

The Musical Elements in Passion or Alice's Death ss Sources оf New Meanings

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2024, година LXVII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Годишно съдържание на сп. Математика и информатика том 65 (2022 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2022, година LXV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"