Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.

Ролята на съвременните техники на рисуване в практическото обучение на студентите от педагогическите специалности за бъдещата им реализация в процеса на преподаване на изобразителни изкуства

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
28-06-2019
в Съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.
A A

Петър Петров

Тракийски университет – Стара Загора

 

Резюме. Съвременните техники на рисуване имат съществена роля в практическото обучение на студентите от педагогическите специалности. Нуждата от активизиране на творческата дейност на децата задължава бъдещите учители да разширяват познанията си за изобразителните техники, използвани от съвременното изобразително изкуство. Целта на изследването е да представи съвременни техники на рисуване и да проследи развитието на изобразителната дейност при използването им. Основните задачи са свързани със запознаване на студентите с различните съвременни техники на рисуване, приложими в обучението по изобразително изкуство, повишаване на знанията за различните материали и техники и усъвършенстване на уменията за използване. Изводите, които се направиха, се отнасят до повишаване на интереса към изкуството, развиването на творческия потенциал и изобразителната грамотност при използването на нетрадиционни съвременни техники и материали за рисуване в занятията по изобразително изкуство със студенти от педагогическите специалности. Познаването възможностите на съвременните техники на рисуване обогатява методическия инструментариум, нужен за практическите занятия на студентите и успешното им бъдещо реализиране като учители. Вследствие на направения експеримент се установи, че студентите, използващи разообразието на съвременните и нетрадиционни материали и техники на рисуване, придобиват повече умения за практическото им прилагане и постигат повече съвременно звучене и естетичност в своите рисунки. Придобиват повече увереност във възможностите си, за да ги прилагат в практическите занятия.

Ключови думи: съвременно изкуство; техники за изобразяване; обучение

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailA Concept for Inclusive Physical Education Training Program for Future Pre-School and Primary-School Teachers Default ThumbnailСъотнасяне изпълненията на задачите за когнитивно развитие на Жан Пиаже с показателя за умствена възраст Бине-Търман при ученици със специални образователни потребности Default ThumbnailКонцепти за професионално-практическата подготовка на стажант-учители Default ThumbnailВъзприятие на лицето и мениджмънтът на класа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Когнитивният стил на учене при овладяване на геометричното учебно съдържание по математика във II клас

Следваща статия

Педагогически аспекти на интерактивната комуникация с визуалното изкуство в музейна среда

Следваща статия

Педагогически аспекти на интерактивната комуникация с визуалното изкуство в музейна среда

Професионално-личностната готовност на учителите като социално-психологически ресурс за формиране на социалната адаптация при деца със синдром на Даун

Професионално-личностна рефлексия на учителя

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2024, година LXVII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Годишно съдържание на сп. Математика и информатика том 65 (2022 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2022, година LXV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"