НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКИ СТАТИИ
Financial projects and loans with different, decursive annuities,
interest rates and capitalization periods with the use of excel
1)Prof. Dr. Sead Rešić, 2)Vehbi Ramaj,
3)Biljana Petković, 1)Samira Aganović
1)University of Tuzla (Bosnia and Herzegovina)
2)University of “Haxhi Zeka” – Peja (Kosovo)
3)Alfa BK – Belgrade (Serbia)
https://doi.org/10.53656/math2021-4-1-fin
Abstract. The authors of the paper have innovated and explored the theory of size relations of a financial project, the duration of its creation, the determination of its price, the duration of use and financing of the price of a project…
The development of methodical approaches to the implementation
of the propedeutic course of informatics in primary school by means
of kodu game lab
1)Dr. Dmitry Igorevich Pavlov
2), 4)Adel Victorovna Kaplan
3) Kirill Viktorovich Butarev
1), 2) State Educational Institution “School №2009” – Moscow (Russia)
3) State Educational Institution “School №444” – Moscow (Russia)
4) Federal State Educational Institution of Higher Education Moscow State
Pedagogical University Faculty of Primary Education – Moscow (Russia)
https://doi.org/10.53656/math2021-4-6-the
Abstract. The article describes the problem of teaching programming at an early school age. The main objective of the article is to demonstrate the results of research on the problems of early learning…
ВИЖ ПОВЕЧЕ
Представяне на понятието конично сечение с компютър
Марин Маринов, Петя Асенова
Нов български университет, департамент „Информатика“ – София
https://doi.org/10.53656/math2021-4-5-pred
Резюме. Статията разглежда проблема за въвеждане и изграждане на математическите понятия, като се използва компютър…
ОБРАЗОВАТЕЛНИ ТЕХНОЛОГИИ
Learning analytics tool for bulgarian school education
Assoc. Prof. Silvia Gaftandzhieva, Prof. Rositsa Doneva,
Assist. Prof. George Pashev, Mariya Docheva
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski” – Plovdiv (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/math2021-4-2-lea
Abstract. Nowadays, schools use many information systems to automate their activities for different stakeholders’ groups – learning management systems, student diary, library systems, digital repositories, financial management and accounting systems, document processing systems, etc…
ВИЖ ПОВЕЧЕ
ВЪПРОСИ НА ПРЕПОДАВАНЕТО
За природата на математиката и за математиката в природата –
една приказка за симетрията с продължение за малки и големи
Цветелин Андреев
https://doi.org/10.53656/math2021-4-4-zap
Резюме. В статията се описват дейности за изграждане на представа за симетрии. В тях участват деца на възраст между 5 и 9 години и родител в ролята на неформален учител…
ВИЖ ПОВЕЧЕ
ХРОНИКА
Годишни награди за учители по математика и информатика
Албена Василева
Институт по математика и информатика – БАН
https://doi.org/10.53656/math2021-4-10-awa
Резюме. Статията представя носителите за 2021 г. на Наградите за учители по математика и информатика…
В q4 на jci индикатора на web of science
Николай Кънчев
Национално издателство „Аз-буки“
https://doi.org/10.53656/math2021-4-9-vq4
Само три години след включването си в Web of Science, научно списание „Математика и информатика“ [Mathematics and Informatics] вече е част от ядрото на Web of Science чрез индекса JCR, като е включено в четвърти квартил (Q4) на Journal Citation Indicator (JCI) за 2020 г….
КОНКУРСНИ ЗАДАЧИ БРОЙ 4/2021 г.
https://doi.org/10.53656/math2021-4-7-kon
РЕШЕНИЯ НА КОНКУРСНИТЕ ЗАДАЧИ БРОЙ 3, 2021 г.
https://doi.org/10.53656/math2021-4-8-res