Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Ученето чрез дизайн като прагматичен подход за подобряване на професионалното педагогическо образование

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
30-06-2022
в Uncategorized
A A

Проф. д.н. Нина Герджикова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/voc22-302ucen

Резюме. Педагогическото образование е важна част от системата на висшето образование в България. Въпреки усилията за модернизиране на тази система през последните двадесет години има промени само в макрорамката на системата. На микрониво, като учебни програми, съдържание на учебната програма, методи на преподаване, се поддържат стереотипни решения. Следователно е необходимо да се реформира традиционното педагогическо образование.
Един от начините е промяна в епистемологията и методите на преподаване в бакалавърските програми за учители. В статията ще бъде направен опит за описание на конкретен пример за обучение на студенти чрез сценарий, свързан с екологичното образование. Това ще се осъществи в следните стъпки:
– кратко теоретично описание на ученето чрез дизайн;
– описание на процеса на преподаване и учене чрез дизайн чрез конкретен пример;
– описание на начините и средствата за комуникация в процеса на учене.
Докладът е една от първите стъпки за концептуализиране на изследванията в рамките на интердисциплинарен проект1), свързан с използването на „зелените технологии“ в ежедневието на хората. Ето защо изложението би трябвало да се разглежда като част от осъществяването на следващи дейности в проекта.
Ключови думи: екологично образование; педагогическо образование; обучение

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЗа ранните преводи на разказитена Йордан Йовков и тяхната рецепция в полския културен контекст Default ThumbnailСовершенствование иностранного (русского) языка в школе посредством пословиц и поговорок Default ThumbnailInvestigating the Parameters Which Influence the Length and Shape of MgSO4 Crystals Default ThumbnailExploring the Potential of Virtual Reality as Part of the Training of Students in the Self-Defense Elective Course

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Прилагане, адаптиране и важност на иновативния метод саундпейнтинг в предучилищна възраст

Следваща статия

Дуалното обучение – едно добро решение на актуални социално-икономически проблеми

Следваща статия

Дуалното обучение – едно добро решение на актуални социално-икономически проблеми

Работодателската марка като конкурентно предимство

„Моята улица“ – проектно базирано обучение по математика в първи клас

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2024, година LXVII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Годишно съдържание на сп. Математика и информатика том 65 (2022 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2022, година LXV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"