Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Traditional Vs Online Education In The Maritime Training System Under Covid-19 Pandemic: Comparative Analysis

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-09-2021
в Uncategorized
A A

lona Leshchenko, Olena Bezlutska
Kherson State Maritime Academy (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped21-7s.07trad

Abstract. The correlation between traditional and MOODLE learning management system usage in the educational process of the maritime higher education institutions has been studied in the article. The need to find new digital tools was due to the current state of the educational system, which should become open to new trends, and exacerbated by the conditions of the COVID-19 pandemic.
Comparative analysis was chosen as the main research tool, which made it possible to conduct a comparative analysis of online and offline modes of implementation of the educational process in higher maritime educational institutions, as well as to determine the main advantages and disadvantages of the LMS MOODLE electronic platform.
The collection of data was carried out using a Google questionnaire. The respondents had to answer 9 questions. The survey was conducted among students of the Maritime Academy of two age categories – from 18 to 30 years old and from 31 to 45 years old.
Analysis of the questionnaire data allows us to conclude that students of the first age category have more developed digital competencies (87%) and easily switched to distance learning using the LMS MOODLE platform; however, in the second age category, more than 60% had no difficulties with online learning. In general, for applicants for higher education, working on the LMS MOODLE electronic platform has its advantages and may be one of the methodological tools for the implementation of the educational process. For applicants for higher maritime education, it is convenient both in terms of timing and availability for education. The weak side of the platform is the lack of opportunity for teachers to independently organize (without the technical support of the platform administrator) video lessons on LMS MOODLE in real time, which is one of the priority tasks for improving the educational process online.
The next step in the development of online learning opportunities is to create opportunities for teachers to independently create online rooms for lectures and practical exercises in real time, as well as expand the possibilities for connecting cloud simulators to practice the practical skills and abilities of students of higher maritime educational institutions.
Keywords: online education; blended education; LMS MOODLE electronic platform; COVID-19; digitalization of education

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЗакъснелият Кафка Default ThumbnailСъвременни интеркултурни образователни програми за етнографски и исторически музей Default ThumbnailЗа обучението по български език в чужбина. Съвременни и полезни учебни системи Default ThumbnailРешения на задачите от брой 1, 2021 задачи на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Petri Net Model Of Supply Vessel Consumption As Function Of The Nature Of The Business And The State Of The Wind And Sea

Следваща статия

Measurement Of The Dynamics Of The Sheave Block Of Shipyard Crane With 1000 T Lifting Capacity For Verification Of The Laboratory Stand

Следваща статия

Measurement Of The Dynamics Of The Sheave Block Of Shipyard Crane With 1000 T Lifting Capacity For Verification Of The Laboratory Stand

Optimising The Reference Point Within A Journal Bearing Using Laser Alignment

Some Problems Related To The Exploitation Of Automated Container Terminals

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2024, година LXVII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Годишно съдържание на сп. Математика и информатика том 65 (2022 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2022, година LXV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"