Гл. ас. д-р Вилислав Радев
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/ped2023-2.10
Резюме. Статията е посветена на прилагане на информационните технологии при създаване на обучителни игри за придобиване на нови знания в началното училище. Разгледан е специализиран софтуер Scratch за приобщаването на децата към компютърната култура. База за разработения анимиран модул е учебникът по математика за III клас с автори проф. д-р Владимира Ангелова и Жана Колева, издателство „Просвета плюс“, София, 2017 г. Представен е анимиран модул на Scratch за придобиване и упражняване на компетенции от темата „Събиране и изваждане на числата до 1000 без преминаване“. Играта може да се използва както в рамките на занятие за ново знание, за упражнение, също и за самостоятелна работа.
Ключови думи: дигитални технологии; Scratch; технологии; компетентност; игрови модел