Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Problems of Cascade Type and Their Use for Assessment of Students’ Academic Achievements in Mathematics

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-05-2022
в Uncategorized
A A

Prof. Dr. Shkolnyi Oleksandr 1), Prof. Shvets Vasyl 1), Dr. Akiri Ion 2)
1) National Pedagogocal Dragomanov University – Kyiv (Ukraine)
2) Institute of Pedagogical Sciences – Chisinau (Moldova)

https://doi.org/10.53656/math2022-2-3-pro

Abstract. Mathematical problems that contain a common condition and an ordered list of tasks are traditionally called cascade problems. Problems of this type are extremely popular during teaching of mathematics. At the same time, they can be used both in the formation of knowledge, skills and abilities (competencies) of students, and to assess their academic achievements. In the paper we give a thorough theoretical analysis of possible types of cascade problems, describe methodology and provide examples of their applications on different stages of studying mathematics at school, in particular, during the final attestation of graduates. According to our statistical survey of mathematics teachers in Ukraine and Republic of Moldova, we clarify their attitude to problems of cascade type, as well as the advantages and disadvantages of using such problems. It is shown that the use of cascading problems in the school course of mathematics contributes to the adequate formation of important competencies of students in their learning process.
Keywords: cascade problems; teaching mathematics; assessment of students’ academic achievements; competence approach in teaching mathematics; development of students’ thinking

member_protected for=’16-8-24′ format_protected_msg=’1′ custom_msg=’Влезте в системата, за да прочетете пълната статия‘]Отвори пълния текст[/emember_protected]

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСоциално педагогическо приложение на STEM подхода при ученици със специални образователни потребности в професионалното обучение Default ThumbnailПостижения и предизвикателства пред гарантирането на най-добрия интерес на непридружените малолетни и непълнолетни лица, търсещи международна закрила в България Default ThumbnailБалканските войни в полезрението на военните историци Default ThumbnailКъм въпроса за езиковата политика в образованието на младите хора в мултинационална държава (Из опита на Република Молдова)

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Задачи от състезанията по математическа лингвистика в контекста на НВО-Х клас

Следваща статия

A Metagraph Model оf Cyber Protection оf аn Information System

Следваща статия

A Metagraph Model оf Cyber Protection оf аn Information System

Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV

Determining the Dependence of the Speed of Sound in Air on the Temperature Based on Properties of Standing Waves

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2024, година LXVII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Годишно съдържание на сп. Математика и информатика том 65 (2022 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2022, година LXV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"