Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Стратегии на образователната и научната политика Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2021

Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2021 г.

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
09-12-2021
в Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2021
A A

СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА
И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА
НАУЧНО СПИСАНИЕ

STRATEGIES FOR POLICY IN SCIENCE
AND EDUCATION
EDUCATIONAL JOURNAL

ГОДИНА XXIX / VOLUME 29, 2021

ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ

СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1 / NUMBER 1:  1 – 120
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 121 – 224
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 225 – 328
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 329 – 432
КНИЖКА 5 / NUMBER 5: 433 – 536
КНИЖКА 6 / NUMBER 6: 537 – 652

EDITORIAL / КЪМ ЧИТАТЕЛЯ
7 – 8 От главния редактор [From the Editor-in-Chief] / Христо Белоев / Hristo Beloev

EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT / ОБРАЗОВАНИЕ ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ
335 – 353 Клъстерни перспективи за конкурентоспособност на висшите училища [Cluster Perspectives for Competitiveness of Higher Education Institutions] / Гергана Димитрова / Gergana Dimitrova
354 – 369 Ниво на иновационна способност на организациите от сектор ИКТ съобразно участието им в индустриални клъстери [Level of Innovative Capacity of ICT Sector Organizations According to Their Participation in Industrial Clusters] / Иван Ангелов / Ivan Angelov
EDUCATION IN THE INFORMATION SOCIETY /
ОБРАЗОВАНИЕТО В ИНФОРМАЦИОННОТО ОБЩЕСТВО
198 – 212 Първа седмица дистанционно обучение в СУ „Иван Вазов“ в Стара Загора [First Week Distance Learning in “Ivan Vazov” Secondary School in Stara Zagora] / Тони Чехларова, Динко Цвятков, Неда Чехларова / Toni Chehlarova, Dinko Tsvyatkov, Neda Chehlarova
250 – 262 Индивидуални компетенции на преподавателите в процеса на дигитализация във висшето образование [Individual Competencies of Teachers in the Process of Digitalization in Higher Education] / Милена Филипова, Радостина Юлева-Чучулайна / Milena Filipova, Radostina Yuleva-Chuchulayna
263 – 275 Онлайн обучението във висшето образование: алтернатива по време на COVID-19. Силни и слаби страни [Online Training in Higher Education: an Alternative during COVID-19. Strengths and Weaknesses of Online Training] / Веселина Р. Иванова / Veselina R. Ivanova
390 – 401 The Management of Teaching in Online and Blended Learning Applied in the Project “Modern Competences of Academic Teachers – the Key to Modern Higher Education Institutions” – Acronym MOCAT / Roxana Stefanescu, Mariana Iatagan, Cristian Uta
469 – 480 Higher Education in a Pandemic: Global Implications Based on a Case Study from Bulgaria / Albena Stefanova, Georgi Zabunov
481 – 491 Иновативни образователни практики и политики чрез прилагане на геоинформационни системи и технологии [Innovative Educational Practices and Policies through the Application of Geoinformation Systems and Technologies] / Климент Найденов / Kliment Naydenov
568 – 580 Дистанционното обучение в CУ „Иван Вазов“ в Стара Загора през учебната 2019/2020 г. [Distance Learning in “Ivan Vazov” Secondary School in Stara Zagora during 2019/2020 Academic Year] / Тони
Чехларова, Динко Цвятков, Неда Чехларова / Toni Chehlarova, Dinko Tsvyatkov, Neda Chehlarova
581 – 600 Емпирично изследване на връзката между присъствието на лекции и изпитни резултати при дигитално обучение на студентите в MS Teams [Empirical Research on the Relationship between Students’ Lecture Attendance and Exam Results: Digital Learning in MS Teams] / Християн Танушев / Christian Tanushev

EVENT / ХРОНИКА
638 – 642 „Кризите като катарзис – политически, социални, стопански и културни измерения на екстремните ситуации в историята“ [“Crises as Catharsis – Political, Social, Economic and Cultural Dimensions of the Extreme Situations in History”] / Ани Истаткова / Ani Istatkova
HIGHER EDUCATION / ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ
9 – 20 Актуални тенденции в законодателната уредба на висшето образование в България [Actual Tendencies in the Legislative Regulation of the Higher Education in Bulgaria] / Андрияна Андреева, Дарина Димитрова / Andriyana Andreeva, Darina Dimitrova
154 – 171 Преживявания на студенти в условията на пандемия от COVID-19 [Live through of the Students in the Conditions of Pandemic of COVID-19] / Валери Стоянов / Valeri Stoyanov
172 – 184 Promoting the Internationalization of Speech-Language Pathology Education: The Bulgarian-American Cooperative Experience / Robert F. Orlikoff / Dobrinka Georgieva
185 – 197 Компетентностен анализ на учебно-преподавателската дейност като рефлексия към качеството на висшето образование [Competence Analysis of Teaching and Teaching Activity as a Reflection on the Quality of Higher Education] / Румяна Неминска / Rumyana Neminska

INTERCULTURAL EDUCATION / ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ
402 – 410 Premises for a Multicultural Approach to Education / Anzhelina Koriakina, Lyudmila Amanbaeva

RESEARCH RESULTS / РЕЗУЛТАТИ ОТ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
127 – 142 За необходимостта от национален цитатен указател и възможностите
на университетските библиотеки да съдействат за съставянето му (из опита на Библиотеката при ИУ – Варна, 2014 – 2020 г.)
[On the Necessity of Bulgarian Science Citation Index and the Academic Libraries Possible Contribution: Based on the Varna University of Economics Library (2014 – 2020)] / Вяра Ангелова / Vyara Angelova
143 – 153 Висше образование по културно-историческо наследство: българският опит [Cultural Heritage Programs in the Higher Education Institutions: The Bulgarian Experience] / Вера Бонева / Vera Boneva
231 – 241 Entrepreneurship and Interdisciplinary Education – Semiotic Aspects / Christo Kaftandjiev, Diana Kotova
242 – 249 The Practical Importance of Accounting Education for Future Managers /
Nataliia Radionova, Radostina Stoyanova
370 – 389 Приложение на изследователския подход за развитие на научна грамотност при изучаване химичните процеси в обучението по химия и опазване на околната среда – Х клас [Application of the Inquiry-based Approach for the Development of Scientific Literacy in the Study of Chemical Processes in Chemistry and Environmental Protection in the 10th Grade] / Йорданка Стефанова / Yordanka Stefanova
492 – 508 Дискусионни моменти, свързани с обучението по статистика като дял от математиката в училищното образование [Discussion Points Related to Training in Statistics as a Share of Mathematics in School Education] / Маргарита Ламбова, Ваня Стоянова / Margarita Lambova, Vanya Stoyanova
509 – 518 Анализ на жизнения стандарт на населението и фактори за неговото развитие [Analysis of the Living Standard of the Population and Factors for Its Development] / Лора Рашкова / Lora Rashkova
519 – 527 Necessity for Inclusion of Bad Posture Corrective Exercises Sets in Physical Education and Sport Classes at Bulgarian Universities / Petya Hristova
601 – 613 KiVа: финландската алтернатива срещу училищната агресия у нас [KiVа: The Finland Alternative Against School Aggression in Bulgaria] /
Ивета Якова / Iveta Yakova
614 – 633 Bulgarian Parents’ Attitudes to Literacy Activities through Digital Devices and Relevant Sociodemographic Factors at the Beginning of the COVID-19 Pandemic / Katerina Shtereva, Sonya Karabeliova

RESEARCH AND PARADIGMS / НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ПАРАДИГМИ
21 – 34 Mixed Distant Learning in Pandemic Waves / Marina Kurbakova
35 – 51 Модел на обучителен курс за успешно научно публикуване и проб-
леми на научната комуникация за докторанти и млади учени [Model of a Training Course for Successful Scientific Publication and Problems of Scientific Communication for PhD Students and Young Scientists] /
Савина Кирилова, Елена Бояджиева / Savina Kirilova, Elena Boiadjieva
52 – 70 Образователните права на българката: извоюване и съвременни предизвикателства [Obtaining Educational Rights: Contemporary Views and Challenges of the Bulgarian Woman] / Петрана Стойкова /
Petrana Stoykova
71 – 81 Предпочитания и ориентации на студентите по социална работа към методите и формите на професионалната практика [Preferences and Orientations of Social Work Students towards Methods and Forms of Professional Practice] / Гинка Механджийска /
Ginka Mehandzhiyska
82 – 98 Methodology of Safety and Quality of Life on the Basis of Noospheric Education System Formation / Nataliia Ridei, Nataliia Bakhmat, Nataliia Tytova, Vladyslava Liubarets, Oksana Katsero
99 – 108 Кариерното ориентиране и консултиране и управлението на личната кариера – нови компетентности за педагогическите специалисти [Career Guidance and Counseling and Personal Career Management – New Competencies for Pedagogical Specialists] / Валентина Шарланова / Valentina Sharlanova
276 – 291 Качество на училищното образование – измерване и значимост [Quality of School Education – Measurement and Significance] / Албена Вуцова, Антония Балтова / Albena Vutsova, Antoniya Baltova
292 – 307 Defining the Components of Student Training for Participation in International Programs / Iryna Liashenko
308 – 317 Аспекти на медийното образование в България [Aspects of Media Education in Bulgaria] / Катя Стоянова / Katya Stoyanova
411 – 417 Позитивна психология: проблемни области и формиране на личността [Positive Psychology: Problem Areas and Personality Formation] / Стоил Мавродиев, Любомира Димитрова
439 – 457 Двойното сляпо рецензиране в научната периодика в сферата на хуманитаристиката – аспекти на използването на Publons в България [Double-Blind Peer Review in Scientific Periodicals in the Humanities – Aspects of Publons’ Usage in Bulgaria] / Асен Кожухаров, Атанаска Чолакова / Asen Kozhukharov, Atanaska Cholakova
458 – 467 Humanistic Perception of National Security – a Basic Concept for Security and Defense Education and Training / Elitsa Petrova, Stoyko Stoykov
543 – 556 Трансформация в моделите за управление на висшите училища в България – предизвикателства и възможности в дигиталната ера [Transformation in the Management Models of Higher Education Institutions in Bulgaria – Challenges and Opportunities in the Digital Age] / Десислава Серафимова, Андрияна Андреева / Desislava Serafimova, Andriyana Andreeva
557 – 567 Защо студентите не учат, а работодателите не дават високи заплати? [Why Students Don’t Study and Employers Don’t Pay High Salaries?] / Георги Киранчев / Georgi Kiranchev

REVIEWS AND ANNOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
109 – 112 Образование в устойчиво развитие и взаимодействие „дете – среда“ [Education in Sustainable Development and Interaction “Child –Environment”] / Юлия Дончева / Julia Doncheva
213 – 216 Поглед към ранната история на българското морско образование посредством нейното документално наследство [A Look at the Early History of Bulgarian Maritime Education through its Documentary Heritage] / Иван Русев / Ivan Roussev
318 – 321 За образователната интеграция и залозите на настоящето [About Educational Integration and Bets of the Present] / Гергана Дянкова / Gergana Dyankova
418 – 425 Книга за историята на българското висше инженерно образование [A Book about the History of Bulgarian Higher Engineering Education] /
Мануш Христов / Manush Hristov
528 – 529 Една рекапитулация на изследвания върху интеркултурните отношения. Какво следва от това за образованието? [A Recapitulation of Research on Intercultural Relations. What Follows from This about Education?] / Пламен Макариев / Plamen Makariev
634 – 637 Моралното въображение и етическата компетентност могат да се развиват и в университета [Moral Imagination and Ethical Competence Can Also Be Developed at the University] / Цветан Давидков / Tzvetan Davidkov

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2021, година XXIX Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2021, година XXIX Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2021, година XXIX Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2021, година XXIX

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

„Кризите като катарзис – политически, социални, стопански и културни измерения на екстремните ситуации в историята“

Следваща статия

За перспективите и предизвикателствата пред „приобщаването“ на неформалното образование в лоното на образователните системи

Следваща статия

За перспективите и предизвикателствата пред „приобщаването“ на неформалното образование в лоното на образователните системи

Гражданско образование и активност на студентите – между формалното и неформалното (във и извън аудитория) – педагогически паралели и проекции

Образованието като индивидуален проект

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2024, година LXVII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Годишно съдържание на сп. Математика и информатика том 65 (2022 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2022, година LXV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"