ЕЛЕКТРОННО ОБУЧЕНИЕ
Дигитални компетентности и образователни неравенства в европейски контекст в резултат от ускорено преминаване към електронно дистанционно обучение (в условията на пандемията от COVID-19)
Проф. д-р Румяна Пейчева-Форсайт,
доц. д-р Бистра Мизова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
Проф. д-р Галин Цоков
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/ped2022-8.01
Резюме. В публикацията се представят синтезирани резултати от експресен обзор, базиран на метаанализ на доказателства от ефектите на пандемичната криза върху образованието в 11 европейски държави в контекста на „спешното“ преминаване на училищните системи към електронно обучение от разстояние…
Характеристики и специфика на е-оценяването, подпомагащо/ориентирано към ученето във висшето училище – гледни точки и изследвания
Проф. д.н. Вася Делибалтова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2022-8.02
Резюме. Целта на настоящия текст е да се откроят основните дискусионни въпроси, свързани с е-оценяването, и в частност с е-оценяването, подпомагащо/ориентирано към ученето, и на тази основа да се очертаят предизвикателствата пред практиката и изследванията в това поле…
Дигитална изпитна практика: потенциал, проблеми, перспективи
Доц. д-р Даниела Кирова
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“
https://doi.org/10.53656/ped2022-8.03
Резюме. Статията разглежда електронното оценяване във висшето образование въз основа на класификация от гледна точка на технологиите и техническите средства…
Adoption of LMS Moodle Tools in Student Learning – in Line with Teaching Practices
Dr. Silviya Blagoeva-Karamfilova, Assoc. Prof.,
Dr. Silvia Parusheva, Assoc. Prof.
University of Economics – Varna (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2022-8.04
Abstract. The education of students in an online-based environment in the conditions of a pandemic leads to an intensification of the use of Learning Management Systems (LMS) by higher education institutions (HEIs)…
Подготовка на преподаватели по здравни грижи от Медицинския университет – Пловдив, за работа в Moodle
Д-р Ангелина Киркова-Богданова
Медицински университет – Пловдив
https://doi.org/10.53656/ped2022-8.05
Резюме. Внезапното преминаване към дистанционно обучение поради COVID-19 пандемията създаде стрес, особено голям за здравното образование, при което практическите умения се изграждат в специализирани кабинети и до леглото на болния…
ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ
Integrating Intercultural Education in the Primary School Curriculum
Bujar Adili, Prof. Dr. Sonja Petrovska, Gzim Xhambazi
Goce Delchev University (North Macedonia)
https://doi.org/10.53656/ped2022-8.06
Abstract. The paper investigated through which subjects intercultural education can best be applied in the primary school curriculum…
Identifying students’ level of psychological well-being amidst the COVID-19 Pandemic
Dr. Aislu Akisheva, Assoc. Prof.
L.N. Gumilyov Eurasin Nnational University (Kazakhstan)
https://doi.org/10.53656/ped2022-8.07
Abstract. An empirical psychological survey has been conducted with students of the L.N. Gumilyov Eurasian National University (Nur-Sultan, Kazakhstan) to reveal the psychological conditions of students in the COVID-19 pandemic…
Нагласи на бъдещите детски учители към STEM подхода
Проф. д.н. Наталия Павлова
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“
Михаела Тончева
Софийски университет „Свети Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2022-8.08
Резюме. В статията са представени данни от дискусии, наблюдения и анкетно проучване, проведено сред студенти – бъдещи детски учители…
Агресията у детето през призмата на бихевиоризма (Кратък теоретичен анализ)
Доц. д-р Донка Никова
Университет за национално и световно стопанство
https://doi.org/10.53656/ped2022-8.09
Резюме. Настоящата статия представя кратък теоретичен анализ на агресията у детето през погледа на бихевиоризма…
Превантивни дейности на комисиите за борба с противообществените прояви при малолетни и непълнолетни
Aс. д-р Любка Атанасова
Югозападен университет „Неофит Рилски“
https://doi.org/10.53656/ped2022-8.10
Резюме. Настоящата статия представя подробен анализ на дейността на местните комисии за борба с противообществените прояви при малолетни и непълнолетни и дейността на училищните комисии за борба с противообществените прояви при малолетни и непълнолетни…