Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2018 Брой 49, 2018

Национална програма ще насърчава иновациите в образованието

в Брой 49, 2018

Вместо на инструкции МОН залага на ориентиращи стандарти. 

„Ще предложим Национална програма за насърчаване на иновациите, която ще бъде отворена за всички училища. Тя ще финансира партньорства за иновации, създаване на мрежи от иновативни училища, взаимни обучения и обмяна на опит, посещения на училища с цел разпространяване на добрите иновации.“ Това зяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на първия Национален форум за иновации в образованието. той коментира още, че очаква новата национална програма да започне от 2019 г. с около 1,5 млн. лв.. Освен това ще бъде създадена и национална електронна платформа за споделяне на иновации в образованието, която да се превърне и в своеобразен дискусионен форум за нововъведения.
В панелните дискусии бяха представени над 40 разнообразни иновативни проекта в основни, средни, профилирани, професионални и частни училища. Те включват проекти за обърната класна стая, проектобазирано обучение, самоорганизирано учене, учене чрез преживяване, учене чрез правене, здравословно училище, прилагане на интегрирани уроци, прилагане на нови предмети, като „Компютърна математика“, „Етикет и ценности“, „Етнография“ и „Моделиране и конструиране“.
По отношение на статута на иновативните училища прави впечатление, че профилираните гимназии са били особено активни и след двете кандидатствания вече 36% от тях са с такъв статут. По активност следват средните училища (21%), по изкуствата (10%), основните, началните и обединените училища и професионалните гимназии (9%). Прави впечатление, че близо половината от частните училища вече са получили статут на иновативни, докато при общинските този дял е малко над 10%, а при държавните – малко под 10 на сто. Най-висок е делът на иновативните училища в София-град, където почти всяко пето школо вече има подобен статут. В класацията следват Видин, София-регион, Бургас, Сливен и Пловдив. Най-нисък е делът на иновативните училища в облатите Ямбол, Силистра и Смолян.
Най-слабо развити засега са иновациите за ученици от уязвими групи – общо за двете години те са около 10% от всички одобрени проекти, за деца със специални образователни потребности и за наваксващо учене за деца с обучителни затруднения и дефицити, които са в сходни параметри.

 

Четете повече в бр. 49, 6 – 12 декември 2018 г.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: АКЦЕНТ на броя
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Български език и литература, книжка 6, година LX, 2018

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „История“, 2018 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „История“, 2018 г.

Кой ще оценява научните проекти

Кой ще оценява научните проекти

Промяната тръгва от най-младите

Промяната тръгва от най-младите

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2022, година LXV
  • Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2022 г.
  • Неформални лингвистични турнири на работилница за знание
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2021, година LXIV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2021, година LXIV
  • Подготовка за XXV младежка балканиада по математика 2021
  • Седемнадесета Жаутиковска олимпиада по математика, информатика и физика, Алмати, 7 – 12 януари 2021
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2021, година LXIV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2021, година LXIV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2021, година LXIV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2021, година LXIV
  • Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2020 г.
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2020, година LXIII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2020, година LXIII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2020, година LXIII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2020, година LXIII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2020, година LXIII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2020, година LXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2019 г.
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2019, година LXII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2019, година LXII
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG