"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2018 Брой 49, 2018

Национална програма ще насърчава иновациите в образованието

in Брой 49, 2018

Вместо на инструкции МОН залага на ориентиращи стандарти. 

„Ще предложим Национална програма за насърчаване на иновациите, която ще бъде отворена за всички училища. Тя ще финансира партньорства за иновации, създаване на мрежи от иновативни училища, взаимни обучения и обмяна на опит, посещения на училища с цел разпространяване на добрите иновации.“ Това зяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на първия Национален форум за иновации в образованието. той коментира още, че очаква новата национална програма да започне от 2019 г. с около 1,5 млн. лв.. Освен това ще бъде създадена и национална електронна платформа за споделяне на иновации в образованието, която да се превърне и в своеобразен дискусионен форум за нововъведения.
В панелните дискусии бяха представени над 40 разнообразни иновативни проекта в основни, средни, профилирани, професионални и частни училища. Те включват проекти за обърната класна стая, проектобазирано обучение, самоорганизирано учене, учене чрез преживяване, учене чрез правене, здравословно училище, прилагане на интегрирани уроци, прилагане на нови предмети, като „Компютърна математика“, „Етикет и ценности“, „Етнография“ и „Моделиране и конструиране“.
По отношение на статута на иновативните училища прави впечатление, че профилираните гимназии са били особено активни и след двете кандидатствания вече 36% от тях са с такъв статут. По активност следват средните училища (21%), по изкуствата (10%), основните, началните и обединените училища и професионалните гимназии (9%). Прави впечатление, че близо половината от частните училища вече са получили статут на иновативни, докато при общинските този дял е малко над 10%, а при държавните – малко под 10 на сто. Най-висок е делът на иновативните училища в София-град, където почти всяко пето школо вече има подобен статут. В класацията следват Видин, София-регион, Бургас, Сливен и Пловдив. Най-нисък е делът на иновативните училища в облатите Ямбол, Силистра и Смолян.
Най-слабо развити засега са иновациите за ученици от уязвими групи – общо за двете години те са около 10% от всички одобрени проекти, за деца със специални образователни потребности и за наваксващо учене за деца с обучителни затруднения и дефицити, които са в сходни параметри.

 

Четете повече в бр. 49, 6 – 12 декември 2018 г.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Tags АКЦЕНТ на броя
shareTweetshare
Previous article

Български език и литература, книжка 6, година LX, 2018

Next article

Годишно съдържание на сп. „История“, 2018 г.

Next article

Годишно съдържание на сп. „История“, 2018 г.

Кой ще оценява научните проекти

Кой ще оценява научните проекти

Промяната тръгва от най-младите

Промяната тръгва от най-младите

Последни публикации

  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65
  • Annual contents of Mathematics and Informatics, 2021
  • INFORMAL LINGUISTIC TOURNAMENTS
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2021, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2021, Volume 64
  • PREPARATION FOR THE XXV YOUTH BALKANIADE IN MATHEMATICS 2021
  • THE 17TH ZHAUTYKOV OLYMPIAD IN MATHEMATICS, PHYSICS AND COMPUTER SCIENCE
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2021, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 3, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2021, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2021, Volume 64
  • Annual contents of Mathematics and Informatics, 2020
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2020, Volume 63
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2020, Volume 63
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2020, Volume 63
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2020, Volume 63
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2020, Volume 63
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2020, Volume 63
  • Annual contents of Mathematics and Informatics, 2019
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2019, Volume 62
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2019, Volume 62
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US