Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Стратегии на образователната и научната политика Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2021

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2021, година XXIX

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
21-10-2021
в Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2021
A A

НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ПАРАДИГМИ 

Двойното сляпо рецензиране в научната периодика в сферата на хуманитаристиката – аспекти на използването на publons в България

Доц. д.н. Асен Кожухаров
Висше военноморско училище „Никола Й. Вапцаров“
Гл. ас. д-р Атанаска Чолакова
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/str2021-5-1-dbpr

Резюме. Въз основа на данни на Publons и Russian Science Citation Index е анализирано състоянието на прилагането на процедурите за рецензиране в българската хуманитарна периодика…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Humanistic Perception оf National Security – а Basic Concept For Security аnd Defense Education аnd Training

Assoc. Prof. Elitsa Petrova, DSc.
Prof. Stoyko Stoykov, DSc.
Vasil Levski National Military University – Veliko Tarnovo (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/str2021-5-2-secur

Abstract. This article considers the humanistic perception of national security as a basic concept for security and defence training and education…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 


ОБРАЗОВАНИЕТО В ИНФОРМАЦИОННОТО ОБЩЕСТВО

Higher Education In а Pandemic: Global Implications Based оn A Case Study From Bulgaria

Dr. Albena Stefanova
Assoc. Prof. Georgi Zabunov
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/str2021-5-3-pand

Abstract. The COVID-19 pandemic has posed an ultimate challenge affecting all areas of human activity. Higher education had to respond by revealing its potential to adapt to and tackle the negative effects of the crisis so as to keep the quality of academic education and research…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

Иновативни образователни практики и политики чрез прилагане на геоинформационни системи и технологии

Доц. Климент Найденов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/str2021-5-4-geoin

Резюме. Съвременното в световно отношение образование се характеризира с активен преход към използването на нови геоинформационни системи и технологии…

виж повече

 

 


РЕЗУЛТАТИ ОТ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Дискусионни моменти, свързани с обучението по статистика като дял от математиката в училищното образование

Доц. Маргарита Ламбова, д-р Ваня Стоянова
Икономически университет – Варна

https://doi.org/10.53656/str2021-5-5-stat

Резюме. Представени са разсъждения относно проблемни моменти при обучението по статистика като дял от математиката в училищното образование…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

Анализ на жизнения стандарт на населението и фактори за неговото развитие

Д-р Лора Рашкова
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“

https://doi.org/10.53656/str2021-5-6-anal

Резюме. В статията последователно се разглеждат определени въпроси, свързващи феномена „жизнен стандарт“ с възможностите за анализ чрез поредица от параметри (характеристики); основните методи (подходи) за измерване; други социални явления и процеси в общественото пространство…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Necessity For Inclusion оf Bad Posture Corrective Exercises Sets In Physical Education аnd Sport Classes аt Bulgarian Universities

Dr. Petya Hristova
University of Sofia

https://doi.org/10.53656/str2021-5-7-sport

Abstract. For the past thirty years, there is a high incidence of postural and spinal disorders among young people worldwide as well as in Bulgaria. Currently, in Bulgaria, there is no legally assigned structure responsible for the regular screening and prevention of these abnormalities in the rising generation…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 


РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ

Една рекапитулация на изследвания върху интеркултурните отношения. Какво следва от това за образованието?

Давидков, Ц., 2019. Изследвания върху културите. Културни ориентири на управлението. София: СУ „Св. Климент Охридски“, ISBN 978-954-9399-52-3

Проф. Пламен Макариев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/str2021-5-8-anot

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2021, година XXIX Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2021, година XXIX Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“ – специално издание, книжка 4s/2021, година XXIX Default ThumbnailГодишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2021 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Една рекапитулация на изследвания върху интеркултурните отношения. Какво следва от това за образованието?

Следваща статия

Браничевското владение на братята дърман и куделин

Следваща статия

Браничевското владение на братята дърман и куделин

Читалищни народни университети (по повод 165 г. от създаването на народните читалища)

Развитие на школата за запасни офицери от края на двадесетте години на XX век до края на втората световна война (1928 – 1945 г.)

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2024, година LXVII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Годишно съдържание на сп. Математика и информатика том 65 (2022 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2022, година LXV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"