Усвояване на речниковия състав на езика чрез съпоставка на официални преводи и превод от изкуствен интелект
Ваня Бояджиева
Частно средно училище „Българско школо“
https://doi.org/10.53656/voc24-4-01
Резюме. Изследователската задача има за цел да подкрепи изучаването на вулгаризмите като част от речниковия състав на езика…
Основна, транспозиционна и модална употреба на сегашно време в български език и техните релации в английски и испански език
Д-р Георги Джумайов
Основно училище „Любен Каравелов“
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/voc24-4-02
Резюме. Настоящото проучване има за цел да представи различни случаи на употреба в рамките на общото значение на българското сегашно време и съответните релации в английски и испански език…
Изследване на уменията за четене – среща между наука и образование
Гл. ас. д-р Христина Кукова
Институт за български език „Проф. Л. Андрейчин“ – БАН
Гергана Будинова
21. СУ „Христо Ботев“ – София
https://doi.org/10.53656/voc24-4-03
Резюме. Статията си поставя за цел да представи едно изследване, проведено сред български ученици…
Проблемно ориентирано обучение като възможност за развиване на критическото мислене на учениците
Доц. д-р Деспина Василева
Софийски университет „Свети Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/voc24-4-04
Резюме. В статията се представят особеностите на проблемно ориентираното обучение и възможността чрез него да се развива критическото мислене на учениците…
Възможности и ограничения при използването на изкуствен интелект в проектно ориентираното обучение
Д-р Стойка Чакърова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
Факултет по славянски филологии
https://doi.org/10.53656/voc24-4-05
Резюме. В статията се анализират възможности и ограничения при използването на изкуствен интелект (ИИ) в образованието…
Изкуственият интелект и неговото приложение при подготовката за Националното външно оценяване в 7. клас за съставяне на разширен свободен отговор
Катя Иванова
Първо ОУ „Иван Вазов“ – Свиленград
https://doi.org/10.53656/voc24-4-06
Резюме. Проведеното изследване на тема „Изкуственият интелект и неговото приложение при подготовката за Националното външно оценяване в 7. клас за съставяне на разширен свободен отговор“ има за цел да подпомогне работата на учители и ученици в прогимназиален етап…
Дейности за стимулиране на творческите способности на ученици (обучение по български език в прогимназиален етап)
Невяна Тодорова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“ (България)
7. СУ „Св. Седмочисленици“ (България)
https://doi.org/10.53656/voc24-4-07
Резюме. Мисленето винаги е началото на всеки проект за писане и се изразява в изследване на поставената тема, умът да се движи свободно между идеите, които се генерират. Децата често избягват да мислят, защото предимно разчитат на паметта си…