Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика"

сп. „Педагогика“ , книжка 5, година LXXXV, 2013

от
13-05-2013
в Съдържание на сп. "Педагогика"
A A

ЦЕННОСТНИ АСПЕКТИ НА ПЕДАГОГИЧЕСКОТО ЕЖЕДНЕВИЕ
VALUE ASPECTS OF THE PEDAGOGICAL DAILY ROUND

Шалва Александрович. Амонашвили – Учител от бъдещето
S.A. Amonashvili Teacher of the Future
Емилия Василева / Emiliya Vasileva – стр.649

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

Манифест  на  хуманната  педагогика
Manifesto of Human Pedagogy
Ш. А. Амонашвили / S.A. Amonashvili – стр. 651

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

Онлайн базирани проекти в обучението по български език и литература в начална училищна възраст
Online Based Training Projects in Bulgarian Language and Literature in Primary School

Теодора Вълова / Teodora Valova – стр. 669

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

Портфолиото на ученика като процес на самопознание
Portfolio of Student as a Process of Self-Knowledge

Радка Топалска, Емилия Вълкова, Албена Атанасова / Radka Topalska, Emilia Valkova, Albena Atanassova – стр. 684

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

Проектнобазираното обучение – в търсене формулата на успеха
Projectbased Learning – in Search of the Formula for Success

Пенка Дюлгярова / Penka Dulgyarova – стр. 695

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

Иновационен потенциал на метода на& проектите в& началното учили-ще
Innovative Potential of the Projects Method of in Primary School

Валерия Герова / Valeriya Gerova – стр. 703

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

Обучението по гражданско образование в начален етап чрез самос-тоятелно разработване на проекти от учениците
Training in Civil Education in Introductory Stage through Independent Elaboration of Projects from Students

Ваня Кунчева / Vanya Kunchevа –  стр. 710

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

Предприемачеството като проектнобазирано обучение в I клас
The Enterpreneurship as Project-Based Education in I-St Grade

Олга Константинова / Olga Konstantinova –  стр. 718

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

Тестовете – приложение в практиката, правила за съставяне  
Tests – Practical Application, Rules for Compilation

Гинка Костуркова / Guinka Kosturkova –  стр. 728

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

Самопознанието –  етап в процеса на опознаване на света в начална училищна степен
Self-Knowledge – a Stage of the Process in Under-standing the World of Primary School

Наталия Хумбаджиева / Natalia Humbadzhieva – стр. 734

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

Портфолиото като образователна технология
Portfolio as an Educational Technology

Мирела Кузманова / Mirela Kuzmanova –  стр. 741

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Фолклорните празници – мост към духовното израстване на ученика
Folk Feasts – Bridge to the Spiritual Growth of the Scholars

Елена Водева, Ибриям Налбантов / Elena Vodeva, Ibryam Nalbantov – стр. 750

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

Полуинтернатната група – приемственост, ползотворност, перспективи
SBGs – Continuity, Usefulness, Perspectives

Денислава Крайчева / Denislava Kraycheva –  стр. 757  

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

Информационните и комуникационни технологии  в обучението
Information and Communication Technologies in Education

Анелия Нанкова-Нейкова / Aneliya Nankova-Neykova – стр. 765

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 
Допирни светове
Touch Worlds

Албена Димитрова, Стилияна Гронева / Albena Dinitrova, Stiliana Groneva –  стр. 773

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Здравословното хранене на децата – извор на здраве и дълголетие
Healthy Nutrition of Children – Fountain of Health and Longevity

Милена Бельовска / Milena Belyovska –  стр. 781 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Преди година и сега
A Year Ago and Now

Веселка Аршинкова / Veselka Archinkova – стр. 789

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

В НОВИТЕ КНИЖКИ НА СПИСАНИЯТА НА ИЗДАТЕЛСТВО „АЗ БУКИ“ ЧЕТЕТЕ
READ IN THE LATEST ISSUES OF THE „AZ BUKI“ JOURNALS – стр. 795

УКАЗАНИЕ ЗА АВТОРИТЕ / GUIDE FOR AUTHORS – стр. 797  


 

 ОНЛАЙН БАЗИРАНИ ПРОЕКТИ В ОБУЧЕНИЕ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА В НАЧАЛНА УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ

Теодора Вълова
Великотърновски университет

Резюме. Статията  представя  основните  теоретико-емпирични  основания на концепцията за развитие на грамотността като базисна компетентност, от която зависи постигането на академичен успех и социална интеграция. Важността на темата се определя от необходимостта да се намери работещ подход, който  да  помогне  за  намаляване  на  процента  от  ученици  с  понижени  езикови умения в българските училища в контекста на електронното обучение. За практическата реализация на поставената цел се предлага изпробван технологичен модел, който обединява специфичната дейност за усъвършенстване на познавателно-практическата  и  речевата  компетентност  в  ранната  училищна възраст с онлайн проектобазирана дейност.

Keywords:
early literacy competence, online project-based activities, interactive learning, integrated training, e-learning


ONLINE BASED TRAINING PROJECTS IN BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE IN PRIMARY SCHOOL


Abstract.
This article presents the main theoretical and empirical basis for the concept of developing literacy as a basic competence that provides academic success and social integration. The importance of the subject is determined by the need to ? nd an operating approach to decrease the percentage of students with reduced language skills in Bulgarian schools in the context of e-learning. For practical realization, we present a technology model, which combines speci? c activities to improve cognitive-practical and verbal competence in the early school age and online project-based activities.


Assoc. Prof. Teodora Valova, PhD

St. Ciril and St.Methodius
University of Veliko Tarnovo
Pedagogic College of Pleven
18, N.D. Petkov Str.
5800 Pleven, Bulgaria

нагоре


 

 ПОРТФОЛИОТО НА УЧЕНИКА КАТО ПРОЦЕС НА САМОПОЗНАНИЕ

Радка Топалска

Емилия Вълкова
Албена Атанасова

Начално училище „Отец Паисий“, Плевен


Резюме.
В статията се разглежда портфолиото на ученика като инструмент за самооценка и корекционна дейност. Коментирани са принципите за създа-ване на портфолио, както и неговите диагностични и формиращи функции в образователния процес.

Keywords: portfolio of scholar creation, authentic assessment, evaluation

PORTFOLIO OF STUDENT AS A PROCESS OF SELF-KNOWLEDGE

Abstract. The article examines the student portfolio as a tool for self-assessment and corrective activity. There are discussed the principles for building a portfolio, and its diagnostic and forming functions in the educational process.


Radka Topalska

Emilia Valkova
Albena Atanassova
Primary school „Otets Paissiy“
Pleven, Bulgaria

нагоре


 

 ПРОЕКТНОБАЗИРАНОТО ОБУЧЕНИЕ – В ТЪРСЕНЕ НА ФОРМУЛАТА НА УСПЕХА

Пенка Дюлгярова
СОУ „Нешо Бончев“, Панагюрище


Резюме.
Предмет на настоящата статия е проектнобазираното обучение – неговата същност и логика на осъществяване. Споделен е опит, свързан с проект „Подай ръка“.

Keywords: project-based learning, success

PROJECT-BASED LEARNING – IN SEARCH OF THE FORMULA FOR SUCCESS


Abstract.
The object of this article is project-based training – its nature and logic implementation. A shared experience with the project “Give me your hand.”


Penka Dulgyarova
Secondary School „Nesho Bontchev“
7, Tzar Osvoboditel str.
Panagyurishte,  Bulgaria

нагоре


 

 ИНОВАЦИОНЕН ПОТЕНЦИАЛ НА МЕТОДА НА ПРОЕКТИТЕ В НАЧАЛНОТО УЧИЛИЩЕ

Валерия Герова
СОУ „Д-р Петър Берон“, Пазарджик


Резюме.
В съвременното образование началните учители все по-често търсят новаторски методи и похвати за събуждане на интереса на учениците към учебния материал и развиване на творческия им потенциал. Настоящата статия  разкрива  явлението  метод  на  проектите,  както  и  нагласата  на  учителите към иновационния метод в началното училище.


Keywords:
project, method of projects, group-learning activities, project-learning activities, communication

 


INNOVATIVE POTENTIAL OF THE PROJECTS METHOD IN PRIMARY SCHOOL


Abstract.
Nowadays primary teachers are increasingly looking for innovative methods and techniques for awakening the interest of students in educational material and for developing their creative potential. This article is focused on the attitude of teachers towards the use of the innovative projects method in elementary school.


Valeriya Gerova, psychologist

Secondary school „Dr Petar Beron“
29, Neofit Bozweli str.
4400 Pazardzhik, Bulgaria

нагоре


 
 ОБУЧЕНИЕТО ПО ГРАЖДАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ В НАЧАЛЕН ЕТАП ЧРЕЗ САМОСТОЯТЕЛНО РАЗРАБОТВАНЕ НА ПРОЕКТИ ОТ УЧЕНИЦИТЕ


Ваня Кунчева

Основно училище „Йордан Йовков“, Плевен


Резюме.
Статията разглежда проблема на обучението по гражданско образование в начален етап. Представя съвременен начин за постигане на високи резултати – използване на технология за проектно обучение на талантливи ученици. Споделя резултати от участие на ученици в национален етап на олимпиади.

Keywords: civic education, early stage project training

 

TRAINING IN CIVIL EDUCATION IN INTRODUCTORY STAGE THROUGH INDEPENDENT ELABORATION OF PROJECTS FROM STUDENTS


Abstract.
The article presents the issue of training in civil education in introductory stage. It presents a modern way of achieving high results using the technology of project training of gifted children. It shares the results from participation of students in National Olympics.


Vanya Kuncheva, major teacher

Secondary school „Yordan Yovkov“
22, Petko Karavelov str.
Pleven, Bulgaria

нагоре


 

 ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВОТО КАТО ПРОЕКТНОБАЗИРАНО ОБУЧЕНИЕ В І КЛАС


Олга Константинова

Начално училище „Христо Ботев“, Троян


Резюме.
В последните години предприемачеството все по-успешно се прилага в образованието и обучението, с което се насърчават изобретателността, новаторството и потенциалът на всеки. Това подпомага малкия ученик в ежедневния му живот у дома и в обществото, спомага за претворяване на идеите в действия. Дадените примери в статията доказват, че първокласниците могат да работят в екип, самоуверено пристъпват към всяко поръчение и с отговорност го изпълняват. Разширен е техният социален кръгозор с икономически знания на практична основа, т.е. учене чрез откриване на новото и непознатото.

Keywords: project-based learning, entrepreneurship

 

THE ENTERPRENEURSHIP AS A PROJECT-BASED EDUCATION IN I-ST GRADE


Abstract.
The entrepreneurship, in the last few years, has been more and more successfully practiced in school. This encourages everyone’s creativity, innovativeness and potential. It also contributes to the young student’s everyday life at home and in society by transforming its ideas into actions. The given examples in the article prove that the  ? rst graders can work in teams and execute every instruction with con? dence and responsibility. They learn by discovering the new and unknown and as a result their social horizon is broadening with practice-based economic knowledge.


Olga Konstantinova

Senior teacher in I-st grade
Primary School „Hristo Botev“
Troyan, Bulgaria

нагоре


 

 ТЕСТОВЕТЕ – ПРИЛОЖЕНИЕ В ПРАКТИКАТА, ПРАВИЛА ЗА СЪСТАВЯНЕ


Гинка Костуркова

Основно училище „20 април“, Панагюрище


Резюме.
В статията се разглежда проблемът за приложението на тестовете в педагогическата практика. Проучени са предпочитанията на учителите за използването им в обучението. Коментирани са правила за конструиране на тест.

Keywords: test, application of the test, rules for creating test

 

TESTS – PRACTICAL APPLICATION, RULES FOR COMPILATION


Abstract.
The article is about the application of the tests in pedagogical practice. We studied the preferences of teachers for use in training and discussed the rules for constructing the test.


Guinka Kosturkova

Primary school „20 april”
Panagyurishte, Bulgaria

нагоре


 

 САМОПОЗНАНИЕТО – ЕТАП В ПРОЦЕСА НА ОПОЗНАВАНЕ НА СВЕТА В НАЧАЛНА УЧИЛИЩНА СТЕПЕН


Наталия Хумбаджиева

СОУ „ Св. Климент Охридски“ , Ловеч


Резюме.
Настоящият доклад показва ролята на самопознанието в процеса на  развитие  на  човешката  личност,  необходимостта  от  осъзнаване  на  своята духовна същност и насочване към усъвършенстване на човешките взаимоотношения и човешката природа.

Keywords: insight, development of the human personality, human relationships, humanity

 

SELF-KNOWLEDGE – A STAGE OF THE PROCESS IN UNDERSTANDING THE WORLD OF PRIMARY SCHOOL


Abstract.
This report presents the role of self-knowledge in the process of development in the human personality, the need of realizing our own spiritual nature and the direction towards improving human relationships and human nature.


Natalia Humbadzhieva

Secondary School „Sv. Kliment Ohridski“
61, Targovska Str.
5500 Lovetch, Bulgaria

нагоре


 

 ПОРТФОЛИОТО КАТО ОБРАЗОВАТЕЛНА ТЕХНОЛОГИЯ


Мирела Кузманова

Основно училище „Неофит Рилски“ , Велинград

 

Резюме. В доклада се предлагат теоретични проекции за портфолиото, не-
говата същност и структура. Разгледани са двата вида портфолио – учениче-
ско и професионално портфолио на учителя, и принос при подбора на съдър-
жанието. Представя се примерен шаблон за професионално портфолио и сайт,
на който е портфолиото на автора на доклада.

Keywords:
portfolio, nature, structure, student, teacher

 

PORTFOLIO AS AN EDUCATIONAL TECHNOLOGY


Abstract.
In this report are proposed theoretical projections of the portfolio, its nature and structure. There are examined two types of portfolio – student and professional portfolio of the teacher and the contribution to the selection of the content. It is provided a sample template for professional portfolio and a website, on which is the portfolio of the author of the report.


Mirela Kuzmanova

Рrimary school „Neo? t Rilski“
48, Bratia Mavrikovi str.
Velingrad, Bulgaria

нагоре


ФОЛКЛОРНИТЕ ПРАЗНИЦИ – МОСТ КЪМ ДУХОВНОТО ИЗРАСТВАНЕ НА УЧЕНИКА

Елена Водева
Ибриям Налбантов
СОУ „М. Драгинов“, с. Драгиново


Резюме.
В статията е отразена дейност, свързана с фолклорните празници, традиции и обичаи и тяхната роля за приобщаване на ученика към духовното пространство на народа ни.

Keywords: folk feasts, spiritual growths

FOLK FEASTS – BRIDGE TO THE SPIRITUAL GROWTH OF THE SCHOLARS


Abstract.
The article re? ects the activity associated with folk feasts, customs and traditions and their role in integrating scholars into the spiritual space of our people.


Elena Vodeva

Ibryam Nalbantov
Secondary school „М. Draguinov “
Draguinovo, Bulgaria

нагоре


 

 ПОЛУИНТЕРНАТНАТА ГРУПА – ПРИЕМСТВЕНОСТ, ПОЛЗОТВОРНОСТ, ПЕРСПЕКТИВИ


Денислава Крайчева

СОУ „Д-р Петър Берон“, Пазарджик


Резюме.
Статията представя проект „Подобряване на качеството на образованието в средищните училища чрез въвеждане на целодневна организация на учебния процес“ в СОУ „Д-р Петър Берон“ чрез организирането на учениците в целодневно обучение, което дава възможност за повишаване на качеството на образованието и за придобиване на нови знания, които да помогнат за по-успешното продължаване на тяхното обучение.

Keywords: SBGs, continuity, usefulness, perspectives

 

SBGS – CONTINUITY, USEFULNESS, PERSPECTIVES

Abstract. The article presents the project „Improving the quality of education in central schools by introducing all-day organization of the educational process.“


Denislava Kraycheva

Secondary school „Dr Petar Beron“
29, Neofit Bozweli str.
4400 Pazardzhik, Bulgaria

нагоре


 

 ИНФОРМАЦИОННИТЕ И КОМУНИКАЦИОННИТЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОБУЧЕНИЕТО


Анелия Нанкова-Нейкова

Основно училище „Христо Никифоров“, Ловеч


Резюме.
В статията се разглеждат дидактическите възможности на информационните и комуникационните технологии. Акцентира се върху ролята им за развиване на креативността и познавателната активност на учениците.

Keywords: ICT in education, virtual training, internet

 

INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN EDUCATION


Abstract.
The article examines the didactic potential of information and communication technologies. It is emphasized on their role in the development of creativity and cognitive activity of scholars.


Aneliya Nankova-Neykova

Secondary school „Hristo Nikiforov“
80, Targovska Str.
Lovech, Bulgaria

нагоре


 

 ДОПИРНИ СВЕТОВЕ


Албена Димитрова

Стилияна Гронева
СОУ „Д-р Петър Берон“, Пазарджик


Резюме.
В статията се разглежда ролята на обучението по религия като средство  за  духовно  израстване  на  малкия  ученик.  Представя  се  модел  на интегрирания урок по религия и изобразително изкуство на тема „Допирни светове“.

Keywords: religious education, spiritual growth, integrated lesson in religion, integrated lesson in art

 

CONTACT WORLDS


Abstract.
The article examines the role of religious education as a means of spiritual growth of small pupil. A model is of integrated lesson in religion and art on the topic of “Contact worlds” is provided.


Albena Dinitrova

Stiliana Groneva
Secоndary school „Dr Petar Beron“
29, Neo? t Bozweli Str.
Pazardjik, Bulgaria

нагоре


 

 ЗДРАВОСЛОВНОТО ХРАНЕНЕ НА ДЕЦАТА – ИЗВОР НА ЗДРАВЕ И ДЪЛГОЛЕТИЕ

Милена Бельовска
Основно училище „Йордан Йовков“, Плевен


Резюме.
В статията се разглеждат проблемите на здравословното хранене на децата. Коментирани са подходите за формиране на здравна култура.

Keywords: health, health education, nutrition

HEALTHY NUTRITION OF CHILDREN – FOUNTAIN OF HEALTH AND LONGEVITY


Abstract.
The article examines the issues of healthy nutrition of children. There are discussed the approaches to forming health literacy.


Milena Belyovska

Primary school „Yordan Yovkov“
Pleven, Bulgaria

нагоре


 

 ПРЕДИ ГОДИНА И СЕГА

Веселка Аршинкова

Основно училище „Неофит Рилски“, Велинград


Резюме. 
В настоящата  статия  е  описана  рекламна  кампания  по  привличане  и  задържане  на  българчета  в  училище,  в  което 70 %  от  учениците  са роми. Споделена е идеята за изработване на календар с дейности, с които да се привлече вниманието на родители и деца към най-модерното интерактивно училище в града.

Keywords: Roma, school, calendar of activities

 

A YEAR AGO AND NOW


Abstract.
In the following report is described an advertising campaign on attracting and retaining Bulgarians in school in which 70% of the scholars are Roma. The idea of   making a calendar of activities that can attract the attention of parents and children on the most advanced interactive school in the city is widely shared.

Veselka Archinkova
Primary School “Neo? t Rilski”
Velingrad, Bulgaria

нагоре


 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Педагогика“ 2012 Default Thumbnailсп. „Педагогика“ , книжка 3, година LXXXV, 2013 Default Thumbnailсп. „Педагогика“ , книжка 4, година LXXXV, 2013 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Педагогика“ 2013

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. „Химия“, книжка 3/2013

Следваща статия

сп. „Педагогика“ , книжка 6, година LXXXIV, 2013

Следваща статия

сп. „Педагогика“ , книжка 6, година LXXXIV, 2013

Философия, година XXII, книжка 2, 2013

Професионално образование, година XV, книжка 3, 2013

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2024, година LXVII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Годишно съдържание на сп. Математика и информатика том 65 (2022 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2022, година LXV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"