Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. „Педагогика“, 2021 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 7/2021, година XCIII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
16-09-2021
в Съдържание на сп. „Педагогика“, 2021 г.
A A

ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ

Развитие на когнитивни умения чрез компютърни образователни игри

Проф. д-р Тодорка Терзиева
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-7.01

Резюме. В тази статия са представени резултати от проучване относно възможностите на компютърните образователни игри за развитие на различни когнитивни умения на обучаемите…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Хаос(ът) (Време е за… педагогика)

Проф. д.н. Йордан Колев
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-7.02

Резюме. Авторът размишлява за смисъла на човешкия живот и за възможности на образованието относно професионализирането на чувството за социално живеене…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Study On The Perceptions Of Teachers In Mathematics Related To Their Pedagogical Knowledge

Dr. Ivaylo Staribratov, Assoc. Prof.
Plovdiv University Paisii Hilendarski

https://doi.org/10.53656/ped2021-7.03

Abstract. The article presents a survey among teachers in mathematics with the idea to evaluate their professional and methodological skills as a factor in the results of national external assessment of 15-year-old students in Bulgarian school…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Проучване нагласите на студенти – бъдещи учители относно
обучението в електронна среда по музикалнопедагогически дисциплини

Доц. д-р Пенка Марчева
ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“ – Педагогически колеж – Плевен

https://doi.org/10.53656/ped2021-6.04

Резюме. В публикацията са представени резултатите от изследване, направено сред студенти от педагогически специалности в различни висши училища (ВУ) в България, относно нагласите, свързани с обучението им по дисциплини от музикалнопедагогическия цикъл в електронна среда. Чрез проучването се установява както количественото участие на бъдещи педагози в образователен процес, реализиран в дигитална среда, така също се проучва и удовлетвореността им по отношение използването на разнообразни ресурси….

виж повече

 

 

 

Оценката на качеството на средата за образование и грижа в ранното детство – предизвикателства и перспективи
на съвременната практика

Доц. д-р Мария Атанасова-Трифонова
Институт за изследване на населението и човека

https://doi.org/10.53656/ped2021-7.05

Резюме. В статията се предлага анализ на теоретическите положения, залегнали в определянето на различните аспекти на качеството на образователната среда, както и преглед на емпиричните изследвания в съвременната практика, което е ориентир за политиките за повишаване на качеството на образованието и грижата в ранното детство…

виж повече

 

 

 

 

 

 

Приемна грижа за деца със специални образователни потребности (Поглед на социални работници и студенти педагози)

Д-р Вяра Цветанова
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград

https://doi.org/10.53656/ped2021-7.06

Резюме. Статията представя резултати от проведено анкетно проучване сред социални работници и студенти педагози относно социалната услуга „приемно семейство“ и проблемите на приемните родители при грижа за деца със специални образователни потребности…

виж повече

 

 

 

 

Inclusive Intelligence

Dr. Aleksandar Krastev, Assist. Prof.
St. Cyril and St. Methodius University – Branch Pleven (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2021-7.07

Abstract. Inclusive education happens when all children and students regardless of their specific features, disabilities or gifts are placed under conditions that enhance their personal potential and talents to develop. Successful inclusive education is being achieved mainly when the differences and diversity among children and students are accepted, comprehended and taken into account…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Диагностика на дигитални умения на студенти, в контекста
на компютърното моделиране

Ас. д-р Радослава Топалска
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-7.08

Резюме. Въвеждането на нов задължителен учебен предмет „Компютърно моделиране“ (КМ) в началната образователна степен, както и поверяването му в ръцете на началните учители, провокира един от аспектите на тази промяна, а именно подготовката на учители за началния етап за преподаване на този предмет…

виж повече

 

 


ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ

Education Of Moral Culture Of Student Youth In The Conditions Of Polycultural Spaceю

https://doi.org/10.53656/ped2021-7.09

Dr. Natalia Bondarenko, Assoc. Prof.
Yevhen Rozdymakha
Dr. Lyudmila Oderiy, Assoc. Prof.
Dr. Anatoly Rozdymakha, Assoc. Prof.
Donbas State Pedagogical University – Slovyansk (Ukraine)
Dilyana Arsova, PhD student
St. Cyril and St.Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)

Abstract. Problems of morality have not lost significance in all times of human existence, but contained different accents in social manifestations. Modern anthropocentric tendencies of social life have also changed value orientations, because material values, human self-presentation in society, the desire for recognition as a manifestation of self-worth, somewhat level the spiritual, moral and ethical, cultural values…

виж повече

 

 

 

 

 

 

Professional Development In Kosovo – Research Of Training Programs And Tests

Prof. Bekim Samadraxha
University of Prishtina (Republic of Kosovo)
Veton Alihajdari
Ministry of Education and Science (Republic of Kosovo)
Prof. Besim Mustafa
Heimerer College (Republic of Kosovo)
Prof. Ramë Likaj
University of Prishtina (Republic of Kosovo)

https://doi.org/10.53656/ped2021-7.10

Abstract. Vocational Education Teachers are one of the main important assets for workforce development. This study of the workforce of VET teachers in selected partner countries has two main goals. The aim of this research is to evaluate the level of teacher’s development and training programs and test as well, to inform national policymakers about the situation and the needs of the VET teachers and, secondly, to help monitoring the implementation and the change of the teacher professional development…

виж повече

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 3/2021, година XCIII Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 4/2021, година XCIII Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 6s/2021 – специално издание, година XCIII – International Maritime Scientific Conference 2021 Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 9/2021, година XCIII

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Professional Development In Kosovo – Research Of Training Programs And Tests

Следваща статия

Сп. „Педагогика“, книжка 7s/2021 – специално издание, година XCIII – International Maritime Scientific Conference 2021

Следваща статия

Сп. „Педагогика“, книжка 7s/2021 - специално издание, година XCIII - International Maritime Scientific Conference 2021

The Idea Of “Philosophy-As-A-Way-Of-Life” In Plato’s Dialogs

Existential Functions Of Mentalization In Asian Civilizations

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2024, година LXVII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Годишно съдържание на сп. Математика и информатика том 65 (2022 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2022, година LXV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"