Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Над 182 000 са студентите във висшите училища в България

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-12-2024
в Новини 2024
A A

Студентите през академичната 2023/2024 г. са 182 759, което е с близо 3 000 повече от предходната година. Това показват данните от Националната карта на висшето образование, която беше актуализирана днес от Министерския съвет.

В образователна и квалификационна степен „бакалавър“ и „професионален бакалавър“ се обучават над 120 000 студенти, а за „магистър“ учат над 58 000.

Действащите студенти – български граждани са 167 022, което е над 91% от всички, а чуждестранните 15 737 (9%).

Броят на докторантите във висшите училища е 5673.

Най-масовите професионални направления в национален мащаб са „Икономика“, „Педагогика“, „Медицина“, „Администрация и управление“, „Педагогика на обучението по …“, „Комуникационна и компютърна техника“, „Информатика и компютърни науки“ и „Здравни грижи“.

В тези осем направления се обучават над половината действащи студенти в национален мащаб.

Към момента на актуализирането на Картата за 2024 г. в страната има 51 акредитирани висши училища , от които 38 държавни и 13 частни.

Най-много (27) са в Югозападния район (вкл. София), а най-малко университети и техни филиали има в Северозападния район.

Националната карта на висшето се актуализира ежегодно, а информацията от нея се използва за определяне на държавната политика за висшето образование, включително приема в определени направления и специалности и разкриването на нови университети или филиали.

Целта е да има балансирано развитие на мрежата от висши училища, която да отговаря на реалните нужди на регионите и на прогнозите на пазара на труда.

Your Image Description

Свързани статии:

София (29 януари 2024) В Министерски съвет се провежда брифинг във връзка с предложението на правителството за отпадане на таксите за обучение на студенти и докторанти. На снимката: председателят на Националното представителство на студентските съвети Даниел Парушев (дясно), министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков (втори отдясно), народният представител от ГЕРБ-СДС Теменужка Петкова (ляво) и министър-председателят акад. Николай Денков (втори отляво). Снимка: Христо Касабов/БТА (БТ)Правителството предлага безплатно висше образование България и Словакия ще обменят студенти и опит в дуалното обучение Студенти и докторанти с доклади за климатични промени Започна изпълнението на втория етап от Националната програма „Млади учени и постдокторанти – 2“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: докторантиНационална карта на висшето образованиеНовинистуденти

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Кабинетът одобри близо 2 млн. лева за осигуровки за учениците в дуално обучение

Следваща статия

От полюс до полюс

Следваща статия
Решения на Министерски съвет

От полюс до полюс

Григор Димитров

Фондацията на Григор Димитров подкрепя дейността на „Заедно в час“

Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2024, година LXVII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Годишно съдържание на сп. Математика и информатика том 65 (2022 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2022, година LXV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"