Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023

Интегрирана подкрепа за децата със специални потребности

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
24-11-2023
в Новини 2023
A A

Споразумение за сътрудничество между Министерството на образованието и науката, Министерството на труда и социалната политика и Министерството на здравеопазването при предоставянето на подкрепа за личностно развитие на деца и ученици със специални образователни потребности и с хронични заболявания подписаха тримата ресорни министри проф. Галин Цоков, д-р Иванка Шалапатова и проф. Христо Хинков. Документът ще осигури координацията и взаимодействието между експертите от регионалните центрове за подкрепа на приобщаващото образование, регионалните здравни инспекции и дирекциите „Социално подпомагане“ при оценяването на индивидуалните потребности на децата и изпълнението на комплексни образователни, здравни и социални мерки с цел гарантиране на цялостна и качествена подкрепа.

В резултат на споразумението над 24 000 деца и ученици със специални образователни потребности ще могат да получат интегрирана подкрепа, каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков. Той подчерта, че качественото образование поставя на първо място благосъстоянието на децата и учениците, за осигуряването, на което е ключова холистичната подкрепа от образователните, здравните и социалните институции. По думите му споразумението е свързано с инструмент, разработен по проект на МОН „Подкрепа за приобщаващо образование“ по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, в рамките на който е създадена Карта на функционална оценка на индивидуалните потребности на децата и учениците със специални образователни потребности и с хронични заболявания. Тя ще позволи специалистите да открият навреме проблемите пред развитието на децата и да съобразят процеса на обучение и възпитание с тях, както и да осигурят на децата най-подходящата допълнителна подкрепа за личностно развитие, съобразена с потребностите им.

„Грижата за деца със специални образователни потребности и затруднения в развитието е изключително важна. Необходимо е да продължаваме да развиваме не само практиките си и формите на подкрепа към тези деца и техните семейства, но и да подобряваме сътрудничеството между трите най-важни системи за човешкото благосъстояние – системата здравната грижа, образованието и социалната подкрепа и закрила“, каза министър Шалапатова. Тя посочи, че проектът на бюджета за 2024 г. предвижда увеличение на средствата за социални интегрирани услуги с 26,5%. „Анализът ни показва, че през следващата година трябва да се разкрият услуги в 27 общини услуги за деца със специални потребности“, добави министър Шалапатова.

С подписването на споразумението между трите министерства се въвежда междусекторен подход при прилагане на Картата за функционална оценка на ниво 28 области от страна на обучените специалисти от регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование, регионалните здравни инспекции и дирекциите „Социално подпомагане“. На основата на това споразумение регионалните структури на трите министерства ще си взаимодействат при функционалното оценяване на индивидуалните потребности на децата и учениците със специални образователни потребности и с хронични заболявания.

Министър Христо Хинков обърна внимание, че според определението на Световната здравна организация здравето не е само отсъствие на болест, а цялостно социално, физическо и психическо благополучие на индивида, което се постига единствено чрез съвместни усилия на институции, специализирани в различни области. Той изрази увереност, че споразумението между МТСП, МОН и МЗ ще даде своя принос в тази посока чрез разработването на програми за компексни действия на техните структури.

Your Image Description

Свързани статии:

Снимка на министър Галин ЦоковПриветствие на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков за първия учебен ден Над 17 000 педагози на обучение за „Дигитална раница“ Два родни региона с най-малко висшисти в ЕС Над 12 000 ученици се обучават на ГИС системи в българските училища

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Как да променим педагозите и образованието на XXI век

Следваща статия

Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2023, година LXV

Следваща статия

Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2023, година LXV

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2023, година XLX

Сп. „История“, книжка 6/2023, година XXXI

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2024, година LXVII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Годишно съдържание на сп. Математика и информатика том 65 (2022 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2022, година LXV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"