Математика и информатика
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 43, 2020

Обучението продължава присъствено

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21/10/2020
в Брой 43, 2020
0
В ход е дигиталното обучение
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

„Категоричното ни намерение е да имаме максимум присъствено обучение. Следим стойностите във всяка област и всяко училище. Решения ще се вземат локално, както се правеше това при грипните ваканции.“ Това коментира министърът на образованието и науката Красимир Вълчев пред bTV. Към дистанционно обучение в електронна среда ще се преминава при достигане на 20% ученици с грипоподобни симптоми или такива за COVID-19. По думите на министър Вълчев в момента няма решение за прагова стойност на заболелите в страната, при което всички училища да преминат на дистанционно обучение. Но при застъпването на коронавируса с традиционните грипни вируси, от които децата в много по-голяма степен боледуват, ще се взимат решения за отделни градове, общини и области.
Министър Вълчев изказа своите съболезнования към близките на учителката по география Румяна Радославова, загубила битката с коронавируса. „В Търговище, като че ли бе преминат прагът на тревожност. Не са много заразените, но преди два дни имахме 18% от учениците в 1. СУ „Св. Седмочис-
леници“ със симптоми, сходни на COVID-19. Отделно имахме 250 подадени заявления за обучение в електронна среда. Второто е индикатор за напрежение. Училището взе балансирано решение, което ние подкрепихме: V – XII клас да минат на обучение в електронна среда“, коментира той.
Според министъра на национално ниво към сряда е имало 550 заявления за преминаване на електронно обучение по собствено желание. Близо толкова са и поискалите това по здравословни причини. „Сега средно процентът на заразените ученици е 6 – 7 пъти по-нисък от общия за населението“, заяви още министър Вълчев. 8,5 на 1000 пък са учениците и учителите под карантина. В същото време, едно към десет е съотношението на заразени ученици и учители. 300 са положителните проби на ученици и 293 на учители към сряда. А децата и учениците са десет пъти повече от учителите.
Министър Вълчев призова да се спазват досегашните мерки,
и заяви, че препоръката към учителите е да носят предпазна маска извън класната стая. „Запазваме модела на невзаимодействия между паралелките. При смесване на паралеки на двора и там ще бъде задължително носенето на маски от учениците“, съобщи по-рано пред журналисти министърът. И добави, че МОН следи внимателно динамиката на пандемията в страната. „Няколко области са на прага на червените стойности. Там, където се достигнат праговите стойности, където областта е в червено, ще предложим локални мерки – карантинирането на цели паралелки или училища“, заяви той.
По думите му се обмисля в областите в червената зона да бъде задължително провеждането в електронна среда на родителски срещи, заседания на обществени и педагогически съвети, на настоятелство и учителските квалификации. За останалите области това ще бъде препоръчително. Част от тези дейности могат да бъдат и отложени.
Директорите пък ще имат бърза връзка с регионалните здравни инспекции през регионалните управления на образованието. „Ако се наложи, ще предприемем и мярката за увеличаване на дните, извинявани с бележки от родителите. Но в общия случай детето трябва да мине през личен лекар, дори само по телефона да се чуят. Ще водим разговор с организацията на личните лекари за намиране на решение за избягване на струпването пред кабинетите им“, коментира още министър Вълчев.

 

2 ноември – почивен ден за училищата

Учениците и учителите ще бъдат в училище след есенната ваканция на 3 ноември, вместо в понеделник – 2 ноември. Денят е неучебен, тъй като Празникът на народните будители, който е неприсъствен за всички учебни заведения, тази година се пада в неделя.
Министър Красимир Вълчев обясни, че не става дума за удължаване на т.нар. есенна ваканция, а за тълкуване на разпоредбата на Кодекса на труда, според която денят след празника за системата е неприсъствен. Според него не се предвиждат промени в графика на учебното време.

Your Image Description

Свързани статии:

Дебати за цифровото бъдеще Откриха нова лаборатория в ТУ – София 1300 лв. заплата за асистентите догодина За справедливо образование в Европа

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Предишна статия

Искат по-голям бюджет за пандемията

Следваща статия

Дебати за цифровото бъдеще

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Дебати за цифровото бъдеще

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2025, година LXVIII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2025, година LXVIII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2025, година LXVIII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2024, година LXVII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Годишно съдържание на сп. Математика и информатика том 65 (2022 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

bg_BG
en_US bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.