Едно от предизвикателствата е да научим децата сами да откриват и евентуално да доказват необходимите факти, казва проф. д.м.н. Николай Николов, ИМИ при БАН –председател на Управителния съвет на Съюза на математиците в България.
Образованието е консервативна система, която обаче съществува в изключително динамична среда. Затова трябва да се търсят непрекъснато нови начини и методи за преподаване на природните науки. Неслучайно, засега главно в обучението по математика, акад. Петър Кендеров се опитва да въведе т.нар. изследователски подход. Това обаче няма бъде лесно, особено в средното образование. Нерядко преподаването е формално и част от децата остават с впечатление, че математиката – това са числа, формули и факти, научени наизуст. Да, има числа, формули и факти, но тук ще цитирам Алберт Айнщайн: Imagination is more important than knowledge („Въображението е по-важно от знанието“). Попитали великия математик Давид Хилберт какво прави негов бивш ученик. „О, този ли, той стана поет, за математик той имаше твърде малко въображение“.
Четете повече в бр. 13, 29 март – 4 април 2018 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg