PISA не измерва знания, а уменията придобитите знания да се използват и 15 – 16-годишните да мислят.
Затова съвсем не е случайно, че държави, които са ориентирали учебните си програми и методи на образование към това да се мисли, се представят силно в различните модули на международното изследване PISA. Така накратко могат да се обобщят резултатите и представянето на тийнейджърите в най-новия модул, който се провежда за първи път – „Решаване на проблеми в сътрудничество“.
През 2015 г. за първи път Организацията за икономическо сътрудничество и развитие наред с четенето, математиката и природните науки включва в своето изследване PISA и модул, ориентиран към оценяване на уменията за XXI в., припомня д-р Светла Петрова – началник отдел в Центъра за оценяване на качеството на предучилищното и училищното образование към МОН. В най-новото изследване са се включили 51 държави и региони, а въпросите, на които се търсят отговори, са – могат ли учениците ефективно да участват в дейности за решаване на проблем съвместно с един или повече партньори, споделяйки знания, умения, разбирания и усилия за постигане на определен резултат.
Четете повече в бр. 47, 23 – 29 ноември 2017 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg