Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2017 Брой 46, 2017

Неравенството остава предизвикателство за ЕС

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
16-11-2017
в Брой 46, 2017
A A

Националните образователни системи на държавите от ЕС стават по-приобщаващи и по-ефективни. Но в същото време образователното равнище на учениците продължава да зависи до голяма степен от социално-икономическото им положение. 33,8% от учениците от семейства в най-неравностойно положение имат слаби резултати срещу едва 7,6 на сто за техните връстници с привилегирован произход. Така неравенството продължава да бъде предизвикателство и заплаха за социалното сближаване и дългосрочния просперитет на обществата. Това се посочва в шестия годишен обзор на образованието на Европейската комисия.
Изследването показва, че почти три пъти по-голяма е вероятността лицата с основно образование да живеят в бедност или социално изключване в сравнение с тези с висше образование. Данните сочат, че през 2016 г. едва 44% от младите хора в Общността на възраст 18 – 24 години, завършили прогимназиален етап, са били трудово заети. Сред населението на възраст между 15 и 64 години безработицата също е много по-висока – 16,6 %, когато е с основно образование, в сравнение с висшистите – 5,1 %.
Особено уязвими са децата, родени извън ЕС. Често те са от бедни семейства или с родители с ниска квалификация. В семействата им не се говори официалният за съответната държава език. Достъпът им до културни ресурси е ограничен или не могат да разчитат на социалните мрежи в държавата, в която са мигрирали. Така младите мигранти са изложени на по-голям риск от постигане на слаби резултати и от преждевременно напускане на училище. През 2016 г. 33,9% от лицата на възраст 30 – 34 години, които живеят в ЕС, но са родени извън него, са имали прогимназиално или по-ниско образование в сравнение с 14,8 % от родените в ЕС техни връстници.
Въпреки целта на ЕС до 2020 г. делът на 15-годишните със слаби умения по четене, математика и природни науки да се намали на 15%, средното ниво продължава да пада. Особено по природните науки, където делът на учениците със слаби постижения се е увеличил от 16% през 2012 г. на 20,6% през 2015 г.

 

Четете повече в бр. 46, 16 – 22 ноември 2017 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailДеца говорят с депутати По нелекия път на доверието Национална програма за ново поколение учители Признание за новите будители

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Стратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 6, 2017

Следваща статия

Екипната работа – умение на XXI век

Следваща статия
Екипната работа – умение на XXI век

Екипната работа – умение на XXI век

Съвместни усилия връщат децата в училище

Съвместни усилия връщат децата в училище

Бъдещето принадлежи на ценностните системи

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2024, година LXVII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Годишно съдържание на сп. Математика и информатика том 65 (2022 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2022, година LXV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"