Годишно съдържание
сп. „Математика и информатика“,
том 67 (2024 г.)
Annual Contents
Mathematics and Informatics,
Volume 67 (2024)
PAGES / СТРАНИЦИ
Number 1 / Книжка 1: 1 – 104
Number 2 / Книжка 2: 105 – 228
Number 3 / Книжка 3: 229 – 360
Number 4 / Книжка 4: 361 – 467
Number 5 / Книжка 5: 468 – 588
Number 6 / Книжка 6: 589 – 704
SCIENCЕ IN EDUCATION / НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКИ СТАТИИ
7 – 17: Предизвикателства при обхождането на интернет с цел извличане на данни [Challenges in Web Crawling for Data Collection] / Георги Чолаков, Емил Дойчев, Светла Коева / Georgi Cholakov, Emil Doychev, Svetla Koeva
18 – 37: An Approach and a Tool for Euclidean Geometry / Boyko Banchev
111 – 118: Properties and Conjectures Regarding Discrete Renewal Sequences / Nikolai Nikolov, Mladen Savov
235 – 252: Lexical Representation of Dense Numerical Vectors: Introducing Langvec / Simeon Emanuilov, Aleksandar Dimov
253 – 274: Разстояния между забележителни точки и неравенства в изпъкналия четириъгълник [Distances between Remarkable Points and Inequalities in a Convex Quadrilateral] / Йордан Табов, Станислав Стефанов, Красимир Кънчев, Хаим Хаимов / Jordan Tabov, Stanislav Stefanov, Krasimir Kanchev, Haim Haimov
367 – 382: Dynamics of a New Class of Oscillators: Melnikov’s Approach, Possible Application to Antenna Array Theory / Nikolay Kyurkchiev, Tsvetelin Zaevski, Anton Iliev, Vesselin Kyurkchiev, Asen Rahnev
383 – 391: On the Time Complexity of an Algorithm / Krassimir Manev
392 – 405: An Iterative Algorithm for Determining the Greatest Common Divisor of Two or More Univariate Polynomials / Verica Milutinovic
475 – 488: Подход за откриване на пропуски в сигурността на уеббраузъри в операционни системи за мобилни устройства [An Approach for Detecting Security Vulnerabilities in Web Browsers for Mobile Operating Systems] / Стоян Мечев / Stoyan Mechev
489 – 507: Framework for Designing Visually Orientated Tools to Support Project Management / Dalibor Milev, Nadezhda Borisova, Elena Karashtranova
595 – 602: Върху задача 3 от Международната олимпиада по математика 2024 година [On Problem 3 of International Mathematical Olympiad 2024] /
Драгомир Грозев/ Dragomir Grozev
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES /
ОБРАЗОВАТЕЛНИ ТЕХНОЛОГИИ
38 – 53: Релевантни ли са утвърдените таксономии за обучение в електронна среда? [Are Established Taxonomies Relevant for e-Learning?] / Диана Петрова / Diana Petrova
54 – 69: Student Satisfaction with the Quality of a Blended Learning Course / Silvia Gaftandzhieva, Rositsa Doneva, Sadi Hussain, Ashis Talukder, Gunadeep Chetia, Nisha Gohain
70 – 81: Modern Road Safety Training Using Game-Based Methods / Stefan Stavrev, Ivelina Velcheva
119 – 133: On Integration of STEM Modules in Mathematics Education / Elena Karashtranova, Aharon Goldreich, Nadezhda Borisova
275 – 288: Развитие на дигитални компетентности в задължителната подготовка по информационни технологии в средното училище [Development of Digital Competencies in the Compulsory Education in Information Technology in Secondary School / Теменужка Зафирова-Малчева, Николина Николова, Пенчо Михнев / Temenuzhka Zafirova-Malcheva, Nikolina Nikolova, Pencho Mihnev
289 – 304: Using AI to Improve Answer Evaluation in Automated Exams / Georgi Cholakov, Asya Stoyanova-Doycheva
305 – 313: Програмна реализация на играта „Комбинация девет“ [Program Implementation of the Game ‘Combination Nine’] / Георги Гачев / Georgi Gachev
406 – 417: Artifical Intelligence Tools into Higher Mathematics Education: Opportunities, Challenges and Student Perceptions / Evgeniya Nikolova
418 – 432: Нагласи на бъдещите учители за прилагане на изкуствен интелект в обучението [Attitudes of Prospective Teachers on Implementation of AI] / Наталия Павлова / Nataliya Pavlova
508 – 522: 3D образователен подход в обучението по стереометрия [A 3D Educational Approach in Stereometry Training] / Пеньо Лебамовски, Марияна Николова / Penio Lebamovski, Mariyana Nikolova
523 – 534: Digital Educational Platforms and their Importance for Vocational Training in Modern Enterprises / Evgeniya Nikolova
603 – 617: Възможности за изграждане на междупредметни връзки математика – информатика [Opportunities to build Interdisciplinary Connections Mathematics – Informatics] / Елена Каращранова, Ирена Атанасова, Надежда Борисова / Elena Karashtranova, Irena Atanasova, Nadezhda Borisova
618 – 627: Анализ на размерностите – необходимо условие за прилагане на математически модели [Dimensional Analysis – a Necessary Condition for the Application of Mathematical Models] / Георги Гачев /
Georgi Gachev
EDUCATIONAL ISSUES / ВЪПРОСИ НА ПРЕПОДАВАНЕТО
134 – 157: Формиране на компетентности чрез проблемно базирано обучение [Competences Formation through Problem-Based Learning] / Борислава Кирилова / Borislava Kirilova
158 – 179: Развитие на дигитални компетентности в задължителната подготовка по компютърно моделиране и информационни технологии в средното училище [Development of Digital Competencies in the Compulsory Education in Computer Modelling and Information Technology in Secondary School] / Теменужка Зафирова-Малчева, Николина Николова, Пенчо Михнев / Temenuzhka Zafirova-Malcheva, Nikolina Nikolova, Pencho Mihnev
180 – 202: Интерактивни учебни ресурси за преподаване на метода на инверсията за построителни задачи [Interactive Resources for Teachingthe Inversion Method for Construction Problems] / Цветелина Йорданова /
Tsvetelina Yordanova
314 – 335: Развитие на дигитални и алгоритмични умения на учениците чрез използване на Visual BASIC for Applications [Development of Digital and Algorithmic Skills for Students using Visual BASIC for Applications] /
Стефка Анева, Елена Тодорова / Stefka Aneva, Elena Todorova
336 – 350: Двукратно броене и числа на Фибоначи [Double Counting and Fibonacci Numbers] / Ивайло Кортезов / Ivaylo Kortezov
433 – 442: Компютърни модели на една олимпийска математическа задача [Computer Models of One Mathematical Olympiad Problem] / Тони Чехларова, Младен Вълков / Toni Chehlarova, Mladen Valkov
443 – 456: GeoGebra Impact in Avoiding Common Mistakes Students Make in Handling Exponential Functions / Shpresa Tuda, Shpetim Rexhepi
535 – 547: Задачи за формиране на понятия с диаграми на Вен с пет множества [Concept Formation TASKS with Five Set Venn Diagrams] / Тони Чехларова, Койя Чехларова / Toni Chehlarova, Koya Chehlarova
548 – 560: Методи за построяване на равнинни сечения на кръгов цилиндър [Methods for Construction of Plane Sections of a Circular Cylinder] / Ирена Първанова, Венцислав Радулов / Irena Parvanova, Vencislav Radulov
561 – 579: Изкуствен интелект в съвременното обучение: възможности и предизвикателства [Artificial Intelligence in Advanced Learning: Opportunities and Challenges] / Панка Вълева, Генчо Стоицов, Иван Димитров / Panka Valeva, Gencho Stoitsov
628 – 639: Методът на спомагателните успоредни равнини при изследване вида на сеченията на тор с равнина [The Method of Auxiliary Parallel Planes when Studying the Type of Sections of a Torus with a Plane] / Ирена Първанова, Венцислав Радулов / Irena Parvanova, Vencislav Radulov
640 – 660: Използване на Visual Basic for Applications в Excel за развитие на уменията на учениците в областта на програмирането [Using Visual Basic for Excel Applications for Developing Students’ Programming Skills] / Стефка Анева, Елена Тодорова / Stefka Aneva, Elena Todorova
661 – 683: Teaching Future Mathematics Teachers to solve Problems with Parameters: Ukrainian Experience / Alla Prus, Ivan Lenchuk
OVERVIEW / ОБЗОР
82 – 94: Artificial Intelligence for Good and Bad in Cyber and Information Security / Nikolay Kasakliev, Elena Somova, Margarita Gocheva
203 – 218: Изследване на връзката между фонемния състав и емоционалната валентност на текст [Investigation of the Relationship between Phonemic Composition and Emotional Valence of Text] / Велина Славова, Филип Андонов / Velina Slavova, Filip Andonov
684 – 692: Artificial Intelligence in Cybersecurity: Rigorous Critical Review, Methodological Challenges and Future Research Directions / Maria Mpitsi