МАТЕМАТИКА И ИНФОРМАТИКА
НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКО СПИСАНИЕ
MATHEMATICS AND INFORMATICS
JOURNAL OF EDUCATION RESEARCH
ГОДИНА LVI / VOLUME 56, 2013
ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ANNUAL CONTENT
СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1 / NUMBER 1: 1 – 96
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 97 – 200
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 201 – 296
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 297 – 400
КНИЖКА 5 / NUMBER 5: 401 – 496
КНИЖКА 6 / NUMBER 6: 497 – 608
ВЪПРОСИ НА ПРЕПОДАВАНЕТО [EDUCATIONAL MATTERS]
17-32:Н. Розов / N. Rozov – Что Большое: π% от e или e% от π? [What is Greater: π% of e or e% of π?]
104-112С. Гроздев / S. Grozdev / Б. Лазаров / B. Lazarov – Експериментална математика в училище [Experimental Mathematics at School]
113-122:М. Шабанова / M. Shabanova / С. Котова / S. Kotova – „Выход в пространство“ с интерактивной геометрической средой [„Exit Into The Space“ By Interactive geometric Environment]
184-191:В. Бизова – Лалева / V. Bizova – Laleva – Маркетингови проучвания с училищни знания [Marketing Research With School Knoledge]
224-238:П. Азълов / P. Azalov – Плавен преход от задачи към проекти в уводните курсове по програмиране [Smooth Transition From Problems To projects In Introductory Programming Courses]
267-277:К. Гъров / K. Garov, Е. Тодорова / E. Todorova – Учебна дейност „Разбиране“ при изучаване на темата „Електронни таблици” в обучението по информационни технологии в 7 клас [TheLearning Activity “Comprehension” In Studying “Electronic Tables” In Information Technology Education In 7th Grade]
305-313: Вячеслав Тепляков, Vjacheslav Tepljakov, / Нина Патронова, Nina Patronova – Подготовка к олимпиадом – удобный повод обсудить тонкости математических рассуждений [Preparation for Olympiads – a Convenient Cause]
314-324:Сава Гроздев, Sava Grozdev/ Елиза Петрова, Eliza Petrova – Върху преподаването на математика на ученици със зрителни уврежданя [On Mathematics Teaching to Students with Visual Impairments]
325-337:Сава Гроздев, Sava Grozdev/Диана Стефанова, Diana Stefanova – За обучението по математика на роми (5. – 7. Клас) [On Mathematics Education for Gipsy Students (5th – 7th Grades)]
463-475:Евгения Горанова, Evgenia Goranova – Синергетичен подход към процеса на обучение по информационни технологии [Synergetic Approach to the Training Process in Information Technology]
562-568:Венцислав Джамбазов, Vencislav Dzambazov – Стратегии за преподаване в среда за електронно обучение [Teaching Strategies in E-Learning Environment]
КАРИЕРНО РАЗВИТИЕ [CAREER DEVELOPMENT]
211-223:Е. Скафа / O. Skafa – Средства формирования методической компетентности будущего учителя математики в системе евристического обучения [Tools For Methodical Competence Formation Of Future Mathematics Teachers in A Heuristic Teaching System]
409-418:Кайрош Макишев, Kairosh Makishev – Первый творческий конкурс учителей математики Казахстана [Creative Competition for Mathematics Teachers of Kazakhstan]
КОНКУРСИ, ОЛИМПИАДИ, СЪСТЕЗАНИЯ [COMPETITIONS AND OLIMPIADS]
278-286:И. Старибратов / I. Staribratov, Ц. Димитрова / T. Dimitrova – Състезателни задачи по информатика за група Е [Informatics Tasks For Competitions In Group E]
419-425:Александр Блинков, Alexander Blinkov – Математические регаты [Mathematical Regattas]
КОНКУРСНИ ЗАДАЧИ [CONTEST PROBLEMS]
84:Конкурсни задачи на брой 1
85-86:Решения на конкурсните задачи от брой 2, 2012
192:Конкурсни задачи на брой 2
193:Решения на конкурсните задачи от брой 3, 2012
287:Конкурсни задачи на брой 3
288:Решения на конкурсните задачи от брой 4, 2012
392:Конкурсни задачи на брой 4
393-394:Решения на конкурсните задачи от брой 3, 2013
489: Конкурсни задачи на брой 5
490-492:Решения на конкурсните задачи от брой 6, 2012
595:Конкурсни задачи на брой 6
596-598:Решения на конкурсните задачи от брой 1, 2013
НАУЧНО–МЕТОДИЧЕСКИ СТАТИИ [EDUCATIONAL RESEARCH]
60-63:Š. Arslanagić / Ш. Арсланагич – Several Proofs of an Algebraic Inequality [Няколко Доказателства на Едно А????????? ???????????] лгебрично Неравенство]
49-59:С. Гроздев / S. Grozdev, Д. Деков / D. Dekov – По пътя към първата компютърно-генерирана енциклопедия [Towards the First Computer-Generated Encyclopedia]
123-132:С. Гроздев / S. Grozdev / Д. Деков / D. Dekov – Математика с компютър [Mathematics With Computer]
159-175:П. Лазарова / P. Lazarova – Елиптичен Арбелос [Elliptic Arbelos]
176-183:С. Гроздев / S. Grozdev / В. Ненков / V. Nenkov – Три свойства на триъгълника, определени от височините му [Three Properties Of The Triangle Generated By Its Altitudes]
338-342:Христо Лесов, Hristo Lessov – Разположение на забележителни точки и прави в триъгълника [Location of Remarkable Points and Straight Lines in the Triangle]
343-350:Пенка Рангелова, Penka Rangelova – Свеждане на ирационални и трансцендентни уравнения и неравенства до модулни [Reduction of Irrational and Transcendental Equations and Inequalities to Absolute Value Ones]
351-367:Сава Гроздев, Sava Grozdev / Деко Деков, Deko Dekov – Екстремални задачи в средното училище с помощта на компютърни таблици [Extremal Problems in High School by Computer Tables]
426-444:Евгения Стоименова, Eugenia Stoimenova – Вериги на Марков и приложението им в Google [Markov Chains and their Application in Google]
445-455:Сава Гроздев, Sava Grozdev / Деко Деков, Deko Dekov – Някои приложения на компютърната програма „Откривател” [Some Applications of the Computer Program “Discoverer”]
456-462:Росен Николаев, Rosen Nikolaev – Едно интересно свойство за някои класове реални функции [An Interesting Property for some Classes of Real Functions]
505-508:Šefket Arslanagić, Шефкет Арсланагич / Alija Muminagić, Алия Муминагич – Five New Proofs of One Trigonometric Inequality in the Triangle [Пет нови доказателства на едно тригонометрично неравенство в триъгълника]
509-513:Веселин Ненков, Veselin Nenkov – Едно неравенство за трапец [A Generalization of an Inequality for Trapezoid]
514-521:Живко Желев, Zhivko Zhelev – Проективни алгебрични криви, конични сечения и теоремата на Паскал [Projective Algebraic Curves, Conics and Pascal Theorem]
522-528:Сава Гроздев, Sava Grozdev / Деко Деков, Deko Dekov – Графично и числено решаване на уравнения и неравенства с компютър [Graphical and Numerical Computer-Aided Solutions of Equations and Inequalities]
529-540:Нина Иванова, Nina Ivanova – Относно някои изходни положения при конструирането на една евристично ориентирана система от геометрични задачи [About Certain Foundations in the Design of a Heuristic-Oriented System of Geometric Problems]
541-561:Магдалена Петкова, Magdalena Petkova – Интегриране на геометрични фрактални конструкции чрез Geogebra за хибриден учебен процес [Integration of Geometric Fractal Structures by Geogebra for a Blended Learning Process]
НАШИ УЧИТЕЛИ [OUR TEACHERS]
9-16:70-годишен юбилей – проф. дмн Генчо Скордев
208-210:Ю. Ревалски – Академик Кeндеров на 70 години
384-391:Пламен Матеев, Plamen Mateev – Първият български учебник по теория на вероятностите [The First Bulgarian Textbook on Probability Theory]
ОБРАЗОВАТЕЛНИ ТЕХНОЛОГИИ [EDUCATIONAL TECHNOLOGIES]
33-48:П. Азълов / P. Azalov – Информатични задачи върху математически ребуси или…Емпиричен подход за оценка на времето за изпълнение на програми [Computing Problems on Mathematical Puzzles or… An Empirical Approach for Evaluating the Program Execution Time]
64-72:Д. Минковска / D. Minkovska – Виртуална реалност – един нов поглед към съвременното обучение [Virtual Reality – A New Vision On The Contemporary Education]
73-84:Г. Стоицов / G. Stoitsov, К. Гъров / K. Garov – Използване на динамични и интерактивни модели за представяне на учебно съдържание по дисциплината „Компютърнимрежи и комуникации“[UsingDynamic And Interactive Models For Curriculum Presentation Of A „Computer Networks And Communications“ Course]
133-141:T. Tonova / T. Tonova / Н. Николова / N. Nikolova – Информационните технологии в обучението по математика: средство за или бИнформационните технологии в обучението по математика: средство за или бариера пред формирането на абстрактното мислене [Information Technologies?In Mathematics Education: Tool For or Barrier Against Forming Abstract Thinking]ариера пред формирането на абстрактното мислене [Information Technologies In Mathematics Education: Tool For or Barrier Against Forming Abstract Thinking]
142-158:Б. Царева / B. Tsareva / Р. Тодорова / R. Todorova – Интерактивно изучаване на описани четириъгълници в динамична среда [Interactive Study Of Circumscribed Quadrilaterals In Dynamic Environment]
239-257:С. Гроздев / S. Grozdev, И. Маршева / I. Marasheva, Е. Делинов / E. Delinov – Облачни технологии и възможности за приложение в образованието [Cloud Technologies And Some Possibilities For Application In Education]
258-266: Ф. Петров / F. Petrov, Д. Дурева-Тупарова / D. Dureva-Tuparova – Практически пример на технологични средства за реализиране на уеб 2.0 обучение по математика [Practical Examples Of Technological Tools For Implementation Of Web 2.0 Education In Mathematics]
368-383:Христо Христов, Hristo Hristov/Христо Крушков, Hristo Krushkov – Архитектура „Модел-изглед-контролер” в помош на преподаването на уебтехнологии [Model-View-Controller Architecture Helping in Teaching of Web Technologies]
569-578:Пламен Пенев, Plamen Penev – Машинна аритметика в часовете по информатика [Machine Arithmetic in Informatics Classes]
579-594:Даниела Димитрова, Daniela Dimitrova – Критерии за оценка на проекти по информационни технологии в платформата e-Twinnng [Criteria for Evaluation of Information Technology Projects in the e-Twinning platform]
ПРОУЧВАНИЯ, РЕЗУЛТАТИ [RESEARCH, SURVEYS, RESULTS]
476-488:Ivan Shotlekov, Иван Шотлеков / Vanya Ivanova, Ваня Иванова / Kirina Boykova, Кирина Бойкова – Boosting Efficiency of Project-oriented Teaching and Learning through Classroom Management and Online Testing [Повишаване на ефективността на проектно-ориентираното обучение чрез мениджмънт на класа и онлайн тестово изпитване]