МАТЕМАТИКА И ИНФОРМАТИКА
НАУЧНО–МЕТОДИЧЕСКО СПИСАНИЕ
MATHEMATICS AND INFORMATICS
JOURNALOF EDUCATION RESEARH
ГОДИНА LV / VOLUME 55, 2012
ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ANNUAL CONTENT
СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1/ NUMBER 1: 1–96
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 97–192
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 193–288
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 289–384
КНИЖКА 5 / NUMBER 5: 385–480
КНИЖКА 6 / NUMBER 6: 481–640
ВЪПРОСИ НА ПРЕПОДАВАНЕТО [EDUCATIONAL MATTERS]
42–46: В. Вълканова – Математиката e забавна
[Mathematics is amusing]
47–53: Г. Бизова, В. Лалева – Сравняване на изрази с квадратни корени
[Comparison of Expressions with Square Roots]
54–59: Ю. Кръстева – Преброяване на пресечни точки на отсечки и прави
[Counting of Intersection Points of Segments and Lines]
126–130: В. Георгиева – Пропорции
[Proportions]
142–150: Р. Керчева, Р. Иванова – Пътешествие в света на комбинаториката
[A Journey in the World of Combinatorics]
536–548: Б. Кирилова – Използване на матрици в училищния курс на обучение
[Using Matrices in School Educational Course]
549–561: В. Лалева – Параметри, таблици и динамични графики
[Parameters, Tables and Dynamic Charts]
КАРИЕРНО РАЗВИТИЕ [CAREER DEVELOPMENT]
34–37: Г. Кожухарова – Условия за придобиване на професионално-квалификационни степени
[Requirements to obtain Profession-qualification Degrees]
104: Учители по математика, защитили първа и втора професионално-квалификационна степен през 2011 година
319–327: Г. Кожухарова – Изпитът за четвърта професионално-квалификационна степен по математика
[The Exam for the Fourth Professional Qualifi cation Degree in Mathematics]
328–337: Д. Брънекова – Подготовка на учителите за придобиване на пета и четвърта професионално–квалификационна степен по информатика и информационни технологии
[Preparation of Teachers for Obtaining Fifth and Fourth Professional Degrees in Informatics and Information Technologies]
462–469: П. Асенова, С. Гроздев – Дисертации в професионално направление „Педагогика”
[Dissertations in Professional Direction “Pedagogy”]
КОНКУРСИ, ОЛИМПИАДИ, СЪСТЕЗАНИЯ [COMPETITIONS AND OLIMPIADS]
88–91: Национална природо–математическа гимназия „акад. Л. Чакалов”: примерна тема
за вътрешен профилиращ изпит по математика
164–187: И. Старибратов – Ползотворна промяна
274–283: И. Старибратов – Математически турнир „Румен Грозданов” на 10 години
[Mathematical Tournament “Rumen Grozdanov” – XTH Edition]
361–379: И. Старибратов – Математически турнир „Румен Грозданов“ на 10 години (продължение от брой 3)
[Mathematical Tournament “Rumen Grozdanov” – XTH Edition]
391–398: И. Держански – Десета международна олимпиада по лингвистика
[Tenth International Linguistics Olympiad]
КОНКУРСНИ ЗАДАЧИ [CONTEST PROBLEMS]
84: Конкурсни задачи на брой 1
85: Решения на задачите от брой 5, 2010
86–87: Решения на задачите от брой 6, 2010
161: Конкурсни задачи на брой 2
162: Решения на задачите от брой 1, 2011
265: Конкурсни задачи на брой 3
266–270: Решения на задачите от брой 2, 2011
271–273: Решения на задачите от брой 3, 2011
352: Конкурсни задачи на брой 4
353–357: Решения на задачите от брой 4, 2011
358–360: Решения на задачите от брой 5, 2011
470: Конкурсни задачи на брой 5
471–472: Решения на задачите от брой 6, 2011
623: Конкурсни задачи на брой 6
624–627: Решения на задачите от брой 1, 2012
МЕЖДУНАРОДНИ ПРОЕКТИ [INTERNATIONAL PROJECTS]
38–41: Международни конкурси за разработване на проекти
348–351: Б. Лазаров – Две научно–методически инициативи
[Two Education Research Initiatives]
487–488: Комюнике LeMATH – Изучаване на математика с нови средства за комуникация
НАУЧНО–МЕТОДИЧЕСКИ СТАТИИ [EDUCATIONAL RESEARCH]
12–22: С. Гроздев, К. Макишев – Сравнителен анализ на 8–а жаутиковска олимпиада
[Comparative Analysis of the 8th Zhautykov Olympiad]
60–83: С. Гроздев, В. Ненков – Две двойки точки, породени от асоциирани спрямо
триъгълник централни конични сечения
[Two Pairs of Points, Generated by Central Conics with Respect to a Triangle]
106–112: С. Гроздев, В. Ненков – SEEMOUS Olympiad for University Students
[Олимпиадата SEEMOUS за студенти]
113–120: С. Гроздев, В. Ненков – EUROMATH Scientifi c Conference
[Научна конференция EUROMATH]
121–125: Š. Arslanagić , D. Milošević – Five Ways to Solve a Problem for a Triangle
[Пет начина за решаване на една задача за триъгълник]
131–141: Д. Гълъбова, М. Бейков – Рефлексия в дейността решаване на задачи
[Reflection on the Activity of Solving Problems]
151–160: С. Гроздев, В. Ненков – Допирателни окръжности, породени от инцидентни точка и права
[Tangent Circles, Generated by an Incident Point and a Line]
201–207: T. Sergeeva, S. Grozdev – Субектность как методологический принцип информатизации образования [Subjectivity as a Methodological Principle in Informatization of Education]
238–248: Б. Лазаров – Индивидуална образователна траектория – изследване на частен случай
[Individual Educational Trajectory – a Case Study]
295–303: С. Гроздев, В. Ненков – Анализ на задачите от националната студентска олимпиада по математика
[Analysis of the Problems from the National Olympiad in Mathematics for University Students]
304–307: С. Гроздев – Анализ на две задачи от Международната олимпиада по математика
[Analysis of Two Problems from the International Mathematics Olympiad]
308–311: H. Okumura – Ubiquitous Archimedean Circles
338–347: Ж. Желев – Компютърните евристики и възможностите им за използване в олимпиада по математика [Computer Heuristics and Their Use in the Olympiad Mathematics]
416–425: Д. Гълъбова – Синергетичен модел „Пробуждащо Математическо Обучение”
[Synergetic Model “Awakening Mathematical Teaching”]
426–444: Ю. Нинова, В. Михова – Една задача – няколко „елементарни” решения
[One Problem – Several “Elementary” Solutions]
445–453: Т. Глушкова, В. Златанов – Теорема на Ван Обел и приложения
[Van Aubel’s Theorem and Applications]
489–516: С. Гроздев, С. Дойчев – Две дидактически стълби
[Two Didactical Ladders]
517-525: С. Гроздев, В. Ненков – Теорема на Понселе за четириъгълници
[Poncelet Theorem for Quadrilaterals]
526-561: З. Запрянов, Н. Райков – някои нестандартни методи за решаване на уравнения, неравенства и системи
[Some Non–Standard Methods in Problem Solving of Equations, Inequalities and Systems]
562–577: С. Гроздев, В. Ненков – Геометрични места, породени от спрегнати прави и чевиани
[Loci, That are Generated by Conjugated Lines and Cevians]
НАШИ УЧИТЕЛИ [OUR TEACHERS]
9–11: Академик Благовест Сендов – 80–годишен юбилей
ОБРАЗОВАТЕЛНИ ТЕХНОЛОГИИ [EDUCATIONAL TECHNOLOGIES]
23–29: Е. Стоименова – Игла на бюфон и пресмятане на числото π
[Buffon’s Needle and Estimation of the π Number]
30–33: Д. Дурева (Тупарова) – За електронното обучение
[On the e–Learning]
208–212: L. Khaymina, E. Khaymin – Дистанционное обучение как инновационное направление образования
[Distance Learning as Innovation Trend of Education]
213–224: Г. Тупаров, Д. Тупарова – Технологични средства за разработване и раз-
пространение на електронно учебно съдържание и създаване и поддържане на курсове за електронно обучение [Technological Tools for Development, Delivering and Maintenance of e–Learning Content and Courses]
225–237: Е. Стоименова – Случайно сърфиране в интернет [Random Internet Surfing]
249–264: П. Драганова – Технологичен модел на създаване на мултимедийни презентации
по математика от ученици в осми клас при работа в екип
[Technological Model for Creating Multimedia Presentations in Mathematics by Students Teamwork]
312–318: В. Джамбазов – Софтуерно обновяване на система за електронно обучение с отворен код
[Managing Upgrades of Open Source Virtual Learning Environment]
453–461: С. Гроздев, И. Марашева, Е. Делинов – Математически клуб „Сигма” в светлината на проект УСПЕХ
[The Mathematical Club “Sigma” in the Light of the Project Success]
578–602: А. Рахнев, К. Гъров, С. Анева – Използване на Visual Basic for Applications при решаването на практически задачи в обучението по информационни технологии
[Using Visual Basic for Applications in Solving Practical Problems in Information Technology Training]
603–612: И. Пенев, П. Пенев – Извличане на обективни знания от интернет
[Extraction of Objective Knowledge from Internet]
ПРОУЧВАНИЯ, РЕЗУЛТАТИ [RESEARCH, SURVEYS, RESULTS]
399–404: G. Dolinar – Mathematical Competitions and Students’ Self–Esteem
405–415: М. Замфиров – Анализ на външното оценяване по математика за четвърти
клас за 2011 година в България
[External Evaluation Analysis of Mathematics at Fourth Grade for Year 2011 in Bulgaria]
613–630: М. Замфиров – Анализ на външното оценяване по математика за четвърти
клас за 2012 година в България
[External Evaluation Analysis of Mathematics at Fourth Grade for Year 2012 in Bulgaria]
СЪБИТИЯ
103: 19–ти Конкурс „Минко Балкански” по математика и физика
199–200: Г. Дянков – национален конкурс „Млади таланти” 2012
[National Competition „Young Talents” 2012]