Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2024 г.

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
12-07-2024
в Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2024 г.
A A

Необходимост от изучаване на речевата патология

Проф. д.ф.н. Юлияна Стоянова
Софийски университет

https://doi.org/10.53656/for2024-03-01

Резюме. Статията аргументира необходимостта от изучаването на речевата патология при възрастни лица с цел подобряване на общуването в сферата на здравеопазването и преодоляването на кризи в социалните и личните контакти на лицата с речеви нарушения…

виж повече

 

 

 

 

Възприемане и оценка на текст – реално интервю и интервю с изкуствен интелект

Деспина Василева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-03-03

Резюме. В статията е представено изследване на възприемането, разбирането и оценката на две интервюта – първото реално, а второто – генерирано чрез изкуствения интелект ChatGPT. Изследването обхваща 84 участници на възраст между 20 и 23 години, студенти от специалностите „Психология“, „Българска филология“, „Славянска филология“ и „Руска филология“ от СУ „Свети Климент Охридски“…

виж повече

 

 

 

 

Аспектуални особености на някои обстоятелствени изречения в превод на италиански (по корпус от произведения на Георги Господинов)

Д-р Десислава Давидова
Нов български университет

https://doi.org/10.53656/for2024-03-04

Резюме. Статията хвърля бегъл поглед върху превода от български на италиански на някои видове обстоятелствени изречения, при които се наблюдава разлика във вида…

виж повече

 

 

 

 

Развиване на интегрирани комуникативни умения по английски език посредством видеопроекти

Доц. д-р Хилда Терлемезян
Пловдивски университет

https://doi.org/10.53656/for2024-03-05

Резюме. Едно от най-големите предизвикателства при организацията на учебния процес по английски език е преодоляването на ограниченията на времето и пространство за развиване на комуникативни умения на изучавания език…

виж повече

 

 

 

Language Learning for Specific Purposes in Higher Education – Experiences and Trends

Prof. Dimitar Veselinov,
Dr. Tsvetanka Dilkova
Sofia University “St. Kliment Ohridski”

https://doi.org/10.53656/for2024-03-06

Abstract. In today‘s “global village”, any kind of information spreads faster than ever before and reaches every corner of the world. Scientific information is no exception in this regard…

виж повече

 

 

 

Усвояването на славянски език като чужд като условие за успешна интеграция на бежанците (за ситуацията на украинските медици в Чехия)

Елена Крейчова, Тереза Бояновска
Масариков университет
Надежда Сталянова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-03-07

Резюме. Целта на настоящия текст е да представим проблемите на усвояването на втори език (славянски от славяни) в специфичен социално-политически контекст…

виж повече

 

 

 

 

Дискурсът за етичното веганство като модел за изграждане на идентичност

Гл. ас. д-р Силвия Петрова
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/for2024-03-08

Резюме. Текстът изследва дискурса за етичните компоненти при формирането на идентичността в съвременната епоха. Във фокуса на интерес е веганството като модел на идентичност, основан на (претенцията за) етична позиция към другите и света…

виж повече

 

 

 

Манипулативна употреба на метафори в икономически медийни статии

Доц. д-р Владимир Досев
Икономически университет – Варна

https://doi.org/10.53656/for2024-03-09

Резюме. Според теорията на когнитивната лингвистика метафорите са част не само от нашата комуникация, но също и от начина, по който мислим и действаме в ежедневието си…

виж повече

 

 

 

 

Ancient Translations and Reviews of the Holy Scriptures in The Greek Language. Contribution to the History of Biblical Translations

Ivana Peshic
South-West University “Neofit Rilski”

https://doi.org/10.53656/for2024-03-10

Abstract. The article offers a scholarly overview of the historical translations and reviews of the Bible from Greek sources…

виж повече

 

 

 

 

 

Романите на Димитър Димов – прочити в контекст

Доц. д-р Надежда Стоянова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-03-11

виж повече

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2024, година XLXI Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Романите на Димитър Димов – прочити в контекст

Следваща статия

МОН публикува първото класиране за прием в гимназиите след VII клас

Следваща статия
Националното външно оценяване в X клас остава на 10 юни

МОН публикува първото класиране за прием в гимназиите след VII клас

Софийската математическа гимназия отново с най-висок минимален бал на първо класиране в столицата

Софийската математическа гимназия отново с най-висок минимален бал на първо класиране в столицата

Пазители на живота

Пазители на живота

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2024, година LXVII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Годишно съдържание на сп. Математика и информатика том 65 (2022 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2022, година LXV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"