Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Български език и литература Съдържание на сп. "Български език и литература" 2021 г.

Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2021, година LXIII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
05-08-2021
в Съдържание на сп. "Български език и литература" 2021 г.
A A

ЕЗИКОЗНАНИЕ

Рефлексивно-дативни конструкциис оптативно значение в българския език

Доц. д-р Галина Петрова
Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ – Бургас

https://doi.org/10.53656/bel2021-4-1-dativ

Резюме. Статията е посветена на произхода на българската лексика според многотомния „Български етимологичен речник“ – един от основните национално значими проекти на Института за български език при БАН…

виж повече

 

 

Партиципиални и/или глаголни морфеми

Д-р Десислава Димитрова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/bel2021-4-2-part

Резюме. Във фокуса на настоящото изследване е съществен с оглед на формоизменението казус, който обикновено изследователите неглижират…

виж повече

 


ЛИТЕРАТУРОЗНАНИЕ

Структура на наратива в повестта на павел вежинов „бариерата“

Доц. д-р Инна Гажева
Университет Лвов (Украйна)

https://doi.org/10.53656/bel2021-4-3-pavezh

Резюме. В статията е представен опит за анализ на произведението в светлината на възможната двойна интерпретация на фабулата му: реалистична и фантастична. Изследвани са пътищата на трансформацията на фабулата в сюжет, в частност външната композиция, фокализацията (режима на повествование), структурата на образите на персонажите; организацията на модално-времевия план…

виж повече

 

Стихосбирката истерични веери и предговорът на теодор чакърмов

Асист. Олга Савеска
Белградски университет (Сърбия)

https://doi.org/10.53656/bel2021-4-4-veer.teod

Резюме. Най-известната стихосбирка на ямболския поет Теодор Драганов Истерични веери заслужава да бъде предмет на по-широк научен интерес. Настоящата статия има за цел да насочи читателя към функционалните и прагматични характеристики на нейния предговор, написан от поета Теодор Чакърмов…

виж повече

 

 


МЕТОДИКА

Фолклорът в контекста
на литературното обучение
(Според действащата учебна програма по литература за v клас)

Гл. ас. д-р Венцислав Божинов
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград

https://doi.org/10.53656/bel2021-4-5-folk.V

Резюме. Статията има за задача да посочи основни теоретични проблеми, свързани с изучаването на фолклора в прогимназиалната образователна степен на българското училище…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Преподаването на манифеста

Д-р Ирена Димова
Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ – Бургас

https://doi.org/10.53656/bel2021-4-6-teach.man

Резюме. В предлаганата статия разглеждаме жанра на манифестния текст и неговите възможни употреби в гимназиалния етап на училищното образование…

виж повече

 

 

 

 

 

Филологическото познание и изборът
на специалност сред учениците
от средното училище
(Анкетно проучване)

Доц. д-р Елена Азманова-Рударска
доц. д-р Лъчезар Перчеклийски
Кристина Балтова-Иванова
Цветелина Митова
Югозападен университет – Благоевград

https://doi.org/10.53656/bel2021-4-7-filol.surv

Резюме. В статията са представени резултатите от анкетно проучване, което е проведено в средни училища в градове от Западна и Югозападна България…

виж повече

 


БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА В НАЧАЛНОТО УЧИЛИЩЕ

Насърчаване на грамотносттаи четенето в началния етап на основната образователна степен

Д-р Христина Гергова
Великотърновски университет „Кирил и Методий“, Педагогически колеж – Плевен

https://doi.org/10.53656/bel2021-4-8-read-prim

Резюме. В статията се разглежда ролята на четенето за възпитанието, образованието и развитието на малките ученици. Представят се различни техники за насърчаване на грамотността и четенето в началния етап на основната образователна степен и тяхното влияние върху формирането на литературни знания, умения и компетентности у подрастващите…

виж повече

 

 

 


РЕЦЕНЗИИ И ИНФОРМАЦИЯ

Conference report on the international academic conference word and ideologies, plovdiv university

VeselaGaneva, Iliya Tochev
Plovdiv University (Bulgaria)

Abstract. The Twenty-third National Scientific Conference for students and doctoral students was held in Plovdiv (with international participation) entitled: Word and ideologies…

виж повече

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 1/2021, година LXIII Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 2/2021, година LXIII Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 3/2021, година LXIII Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 6/2021, година LXIII

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Структура на наратива в повестта на Павел Вежинов „Бариерата“

Следваща статия

Стихосбирката истерични веери и предговорът на теодор чакърмов

Следваща статия

Стихосбирката истерични веери и предговорът на теодор чакърмов

Фолклорът в контекста на литературното обучение (Според действащата учебна програма по литература за v клас)

Преподаването на манифеста

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2024, година LXVII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Годишно съдържание на сп. Математика и информатика том 65 (2022 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2022, година LXV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"