Веселина Иванова Георгиева
ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ – Бургас
https://doi.org/10.53656/voc22-361moia
Резюме. В момента образованието се фокусира върху развитието на ключови компетентности, определени в Европейската рамка за компетентностите,
а именно: общуване на роден език, общуване на чужди езици, математическа компетентност и основни познания в областта на науката и технологиите, дигитална компетентност, умения за учене, социални и граждански компетентности, инициативност и предприемачество, културна осведоменост и творческо изразяване. Това са знания, умения и нагласи, които помагат на учениците да постигнат лична удовлетвореност, а по-късно в живота си да намерят работа и да участват в обществения живот. Тези компетентности осигуряват връзката между личната, социалната и професионалната изява на съвременния човек. Училището е едно от местата, където тези компетентности могат и трябва да се развиват. Добре е да се работи за тяхното развитие от ранна възраст – още в началния етап на образованието. Проектно базираното обучение е мощен инструмент за развиване на компетентности и лична почтеност.
Ключови думи: проектно базирано обучение; математика; начално образование