Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
Математика и информатика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Attitudes оf Students – Future Teachers, for the Application of Generative Artificial Intelligence

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
27/06/2025
в Uncategorized
0
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

Nikolay Tsankov
Trakia University – Stara Zagora, Bulgaria
Ivo Damyanov
South-West University – Blagoevgrad, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/str2024-4-1-att

Abstract. The widening scope of the application of digital technologies and artificial intelligence (AI) is undoubtedly leading to a transformation of education in different areas of activity – one of which is unquestionably the preparation and qualification of teachers. Without focusing on the risks tied to the application of AI in education – most often concerning the credibility, security, safety and privacy of the subjects – the demand is on its potential for teaching and learning and the need for specialized training to do so. The research focuses on assessing the extent of the use of generative AI in both the everyday and professional activities of students – future teachers, with the aim of gauging the current state of attitudes and readiness for its application in future professional activity. The study sample comprises 200 students enrolled in the pedagogy professional program at both bachelor‘s and master‘s levels. The data collection was conducted via an online questionnaire with four separate groups of questions related to the use of generative AI in daily life, education, their current training, and prospects for application in professional practice. A low level of readiness for the use of generative AI by students was found, which, in turn, necessitates a reconsideration of educational practices regarding the formation and development of their digital competence, particularly concerning the application of AI. A logical relationship was found between students‘ readiness to use generative AI in education and their future professional activities related to ethical context, preparation of didactic tools, interaction with children and students, generation of educational content and development of assessment tools.
Keywords: students-future teachers, generative AI, attitudes and applications in current and future professional activities

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailГробът на Хаджи Димитър e под връх Хаджи Димитър в Стара планина Default ThumbnailThe Current State, Problems and Prospects of Master’s Degree Programs in Speech-Language Pathology in Russia Default ThumbnailФункции на учителя по български език и литература при работа в мултикултурна среда Default ThumbnailМетоди за построяване на равнинни сечения на кръгов цилиндър
Етикети: attitudes and applications in current and future professional activitiesgenerative AIstudents-future teachers

Последвайте ни в социалните мрежи

Предишна статия

Проверката на уменията на деветокласниците по природни науки ще се проведе на 14 и 15 октомври

Следваща статия

Educational Needs of the Judicial Administration in the Context of Digitalization

Следваща статия

Educational Needs of the Judicial Administration in the Context of Digitalization

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2025, година LXVIII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2025, година LXVIII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2025, година LXVIII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2024, година LXVII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Годишно съдържание на сп. Математика и информатика том 65 (2022 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2022, година LXV
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

bg_BG
en_US bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.