Доц. д-р Владимир Досев
Икономически университет – Варна
https://doi.org/10.53656/for2024-03-09
Резюме. Според теорията на когнитивната лингвистика метафорите са част не само от нашата комуникация, но също и от начина, по който мислим и действаме в ежедневието си. От друга страна, самата икономическа теория е създадена благодарение на употребата на метафори и фигуративно мислене. Целта на тази статия е да опише употребата на някои когнитивни метафори в икономически текстове, публикувани в български онлайн медии. Обект на когнитивен и дискурсивен анализ са икономически медийни статии, публикувани в периода 2020 – 2023 в интернет. Медиите често използват метафори и фигуративен език не само за да развличат своите аудитории, но и за да влияят върху колективното несъзнателно на обществото ни.
Ключови думи: медиен дискурс, метафори, икономика, рецесия, инфлация