НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ПАРАДИГМИ
Трансформация в моделите за управление на висшите училища в България – предизвикателства и възможности в дигиталната ера
Доц. д-р Десислава Серафимова,
доц. д-р Андрияна Андреева
Икономически университет – Варна
https://doi.org/10.53656/str2021-6-1-tran
Резюме. В статията се изследват тенденциите и предизвикателствата пред висшите училища в България, породени от дигитализацията, интернационализацията, динамичната регулаторна рамка и нагласите на студентите към образователния процес…
Защо студентите не учат, а работодателите не дават високи заплати?
Доц. д-р Георги Киранчев
Университет за национално и световно стопанство
https://doi.org/10.53656/str2021-6-2-why
Резюме. В статията е разгледано поведението на студентите и работодателите като биматрична игра…
ОБРАЗОВАНИЕТО В ИНФОРМАЦИОННОТО ОБЩЕСТВО
Дистанционното обучение в CУ „Иван Вазов“ в Стара Загора през учебната 2019/2020 г.
Проф. Тони Чехларова
Институт по математика и информатика
Българска академия на науките
Динко Цвятков
СУ „Иван Вазов“ – Стара Загора
Неда Чехларова
Лесотехнически университет
https://doi.org/10.53656/str2021-6-3-dist
Резюме. Представени са резултати от изследване с цел подпомагане на ръководството на СУ „Иван Вазов“ в Стара Загора за създаване на условия за провеждане на обучение от разстояние в електронна среда чрез използване на средствата на информационните и комуникационните технологии…
Емпирично изследване на връзката между присъствието на лекции и изпитни резултати при дигитално обучение на студентите в MS Teams
Доц. д-р Християн Танушев
Университет за национално и световно стопанство
https://doi.org/10.53656/str2021-6-4-emp
Резюме. Целта на разработката е да се изследва наличието на зависимост между посещаемостта на лекции и постиганите оценки на изпитите за извадка от 485 студенти от професионално направление „Икономика“ в български университет…
РЕЗУЛТАТИ ОТ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
KiVa: финландската алтернатива срещу училищната агресия у нас
Д-р Ивета Якова
Югозападен университет „Неофит Рилски“
https://doi.org/10.53656/str2021-6-5-kiva
Резюме. Написването на тази статия бе провокирано от поредния случай на агресия спрямо учител в едно българско училище…
Bulgarian Parents’ Attitudes to Literacy Activities Through Digital Devices and Relevant Sociodemographic Factors at The Beginning of the COVID-19 Pandemic
Assoc. Prof. Katerina Shtereva,
Prof. Sonya Karabeliova, DSc.
Sofia University “St. Kliment Ohridski”
https://doi.org/10.53656/str2021-6-6-bul
Abstract. This study aims to establish correlations between the use of digital devices for literacy activities and the demographic and socio-cultural characteristics of parents, children and the family during the onset of the COVID-19 pandemic in Bulgaria…
РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
Моралното въображение и етическата компетентност могат да се развиват и в университета
Сотирова, Д., 2021. Приложните етики във висшето училище:
поуки и посоки на 30-годишното им преподаване в България.
Изд. Фабер. ISBN: 978-619-00-1343-3
Проф. д.н. Цветан Давидков
Софийски университет „Свети Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/str2021-6-7-mor
„Етически компетентният човек може да назовава ценностите, които го ръководят – свои и на организацията си…
ХРОНИКА
„Кризите като катарзис – политически, социални, стопански и културни измерения на екстремните ситуации в историята“
Научна конференция, организирана от Регионалния исторически музей
в Плевен и Историческия факултет на Софийския университет
„Св. Климент Охридски“
Ани Истаткова
изследовател R1, Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/str2021-6-8-cris