"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Pedagogika-Pedagogy Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. “Педагогика”, 2023 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 2/2023, година XCV

in Съдържание на сп. “Педагогика”, 2023 г.

Януш Корчак и правата на детето днес през погледа на учителите

Доц. д-р Божидара Кривирадева
University of Sofia

https://doi.org/10.53656/ped2023-2.01

Absract. Един от основните радетели за създаването на международен документ, гарантиращ правата на децата, като специална уязвима група, е полският лекар и педагог Януш Корчак.

SEE MORE

 

 

 

 

Темата за Януш Корчак и правата на детето в обучението на бъдещите педагози

Доц. д-р Цвета Делчева
Trakia University -Stara Zagora

https://doi.org/10.53656/ped2023-2.02

Absract. Очакванията към съвременното висше училище са да бъде адекватно на потребностите на младите хора от знания, свързани с реалния живот…

SEE MORE

 

 

 

 

Stefania Wilczyńska – the woman behind Korczak!?

Dr. Agata Skalska
University of Applied Sciences, Düsseldorf (Germany)

https://doi.org/10.53656/ped2023-2.03

Abstract. Stefania Wilczyńska was the main educator of the orphanage run by Janusz Korczak (Henryk Goldszmit 1878 – 1942) as director from 1912 – 1942. Unlike Korczak, Wilczyńska only produced a few writings, which are only available in Polish…

SEE MORE

 

 

 

 

Ученическият съвет и правата на децата в 107. основно училище „Хан Крум“ – София

Данко Калапиш
University of Sofia

https://doi.org/10.53656/ped2023-2.04

Absract. Настоящата статия има за цел да представи историческото развитие на ученическото самоуправление и сегашната му дейност в 107. ОУ „Хан Крум“…

SEE MORE

 

 

 

 

Преживяван бърнаут, бораут и мобинг от учители в детски градини и училища в условията на COVID-19 кризата

Prof. Dr. Margarita Bakracheva
University of Sofia
Проф. д-р Янка Тоцева
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/ped2023-2.05

Absract. В статията са представени резултатите от изследване на 800 учители 339 от детски градини и 461 от училища…

SEE MORE

 

 

 

 

Intonation and Children with Emotional and Behavioral Problems

Dr. Katerina Zlatkova-Doncheva, Assoc. Prof.
Dr. Vladislav Marinov, Assoc. Prof.
St. Cyril and Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2023-2.06

Abstract. The study analyzes the role of intonation in communication with children with emotional and behavioral problems…

SEE MORE

 

 

 

 

Теоретичен модел за формиране на медийна грамотност чрез извънкласни форми на работа на ученици в етапа I – IV клас

Dr. Zlatina Dimitrova, Assist. Prof.
Burgas Free University

https://doi.org/10.53656/ped2023-2.07

Absract. Статията представя авторски теоретичен мoдел за формиране на медийна грамотност чрез извънкласни форми на работа на ученици в етапа I – VI клас…

SEE MORE

 

 

 

 

Дидактически аспекти на графичното моделиране в обучението по физика

Доц. д-р Христина Петрова
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”
Христина Атанасова
Средно училище „Черноризец Храбър“ – Пловдив

https://doi.org/10.53656/ped2023-2.08

Absract. Във фокуса на вниманието на статията е графичното моделиране в обучението по физика. Представена е спецификата на графичните модели: физични графики, термодинамични диаграми, вектори, силови линии, осцилограми, компютърни графични модели и други…

SEE MORE

 

 

 

 

Special Education Teacher Profession in the Czech Republic

Dr. Lukáš Stárek
Univerzita Jana Amose Komenského – Praha (Czech Republic)

https://doi.org/10.53656/ped2023-2.09

Abstract. The expert contribution brings knowledge not only about the special education profession itself, but also describes important competencies that are crucial for the performance of the special education profession in the Czech Republic…

SEE MORE

 

 

 

 

 

Събиране и изваждане на числата до 1000 без преминаване с помощта на Scratch

Гл. ас. д-р Вилислав Радев
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

https://doi.org/10.53656/ped2023-2.10

Absract. Статията е посветена на прилагане на информационните технологии при създаване на обучителни игри за придобиване на нови знания в началното училище…

SEE MORE

 

 

 

 

Advantages of Using Geogebra Software when Examining the Flow and Drawing a Graph of a Function

Dr. Elena Gelova, Assist. Prof.
Dr. Mirjana Vitanova, Assist. Prof.
University “Goce Delcev” – Stip (North Macedonia)

https://doi.org/10.53656/ped2023-2.11

Abstract. For a long time, the term function has been treated as a mandatory topic in mathematics curricula around the world. It aims to emphasize the importance of this topic of mathematics in higher education, at technical faculties…

SEE MORE

shareTweet
Previous article

Advantages of Using Geogebra Software when Examining the Flow and Drawing a Graph of a Function

Next article

Красотата на фолклора

Next article
Красотата на фолклора

Красотата на фолклора

Веселата страна на живота

Веселата страна на живота

Да преподаваш в две държави

Да преподаваш в две държави

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65
  • Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2021 г.
  • INFORMAL LINGUISTIC TOURNAMENTS
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2021, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2021, Volume 64
  • PREPARATION FOR THE XXV YOUTH BALKANIADE IN MATHEMATICS 2021
  • THE 17TH ZHAUTYKOV OLYMPIAD IN MATHEMATICS, PHYSICS AND COMPUTER SCIENCE
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2021, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 3, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2021, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2021, Volume 64
  • Annual contents of Mathematics and Informatics, 2020
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2020, Volume 63
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2020, Volume 63
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US