"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Преживяван бърнаут, бораут и мобинг от учители в детски градини и училища в условията на COVID-19 кризата

in Uncategorized

Prof. Dr. Margarita Bakracheva
University of Sofia
Проф. д-р Янка Тоцева
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/ped2023-2.05

Absract. В статията са представени резултатите от изследване на 800 учители 339 от детски градини и 461 от училища. Проследено е равнището на преживяван професионален стрес и тормоз и удовлетвореността от професията, като са очертани различията между учителите в различни образователни институции, етапи в училищното образование в зависимост от възрастта и стажа. Като цяло, учителите имат умерен риск от прегаряне – в основната си част те възприемат като нисък тормоза от страна на колеги и ръководители, ученици и родители, професионалния стрес и отегчението. Те свидетелстват за по-високи нива на професионална удовлетвореност и административна подкрепа. Това не отменя необходимостта от поддържането на среда, която осигурява превенция и поддържане на удовлетвореност и мотивация, подкрепено от очертаните в резултатите връзки. Ефективната себерегулация е в директна зависимост от възприеманите характеристики на професионалната среда.
Keywords: учители, бърнаут, бораут, мобинг

Log in to read the full text
shareTweet
Previous article

Ученическият съвет и правата на децата в 107. основно училище „Хан Крум“ – София

Next article

Intonation and Children with Emotional and Behavioral Problems

Next article

Intonation and Children with Emotional and Behavioral Problems

Теоретичен модел за формиране на медийна грамотност чрез извънкласни форми на работа на ученици в етапа I – IV клас

Дидактически аспекти на графичното моделиране в обучението по физика

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65
  • Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2021 г.
  • INFORMAL LINGUISTIC TOURNAMENTS
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2021, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2021, Volume 64
  • PREPARATION FOR THE XXV YOUTH BALKANIADE IN MATHEMATICS 2021
  • THE 17TH ZHAUTYKOV OLYMPIAD IN MATHEMATICS, PHYSICS AND COMPUTER SCIENCE
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2021, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 3, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2021, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2021, Volume 64
  • Annual contents of Mathematics and Informatics, 2020
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2020, Volume 63
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2020, Volume 63
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US