"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2017 Брой 18, 2017

Как се обича България

in Брой 18, 2017
Reading Time: 1 min read
A A

По този казус работиха ученици на олимпиадата по гражданско образование. 

  • Author
  • Recent Posts
v.genkov@azbuki.bg
Latest posts by v.genkov@azbuki.bg (see all)
  • Нова възможност за млади учени - 23/08/2023
  • Очакват 63 000 първокласници на 15 септември - 23/08/2023
  • Майсторина дебатите - 23/08/2023

Тази година домакин на националния кръг на надпреварата бе Земеделската професионална гимназия „Климент Тимирязев“ в Сандански.
Най-много участници избраха да представят виждането си по темата „Какво означава да обичаш днес България?“. Учениците коментират две виждания по въпроса – че да обичаш родината си, означава да цениш всичко българско под лозунга „България на българите“ или че е важно какво всеки прави днес за страната си, да се опитваш да промениш нещата към по-добро и да се бориш за важни за теб каузи. Те защитават със свои аргументи и своята позиция по въпроса.
Друг казус, по който работят участниците, е „Как си обяснявате големия интерес на възрастни и младежи към хазартните игри“ – каква би трябвало да е ролята на държавата за регулиране на хазартния бизнес и как възприемате рекламата на хазартни игри от известни публични личности. Третата тема е за бежанските лагери и дали решение на парламента на някоя държава от ЕС за интерниране в лагери на всички търсещи убежище чужденци, докато се вземе решение по молбите им за закрила, не нарушава международното право.
„Участниците защитават проект, социално ангажиран и свързан с гражданското образование. Всички сами избират проекта, върху който да работят, и целите, които ще се постигнат с неговото осъществяване. Учениците от трета възрастова група работят и върху един от трите предложени от Националната комисия казуси“, обяснява за „Аз-буки“ Коста Костов – главен експерт по философия в МОН.
За финалната надпревара се класират общо 83-ма ученици, които се състезават в три възрастови групи. В областните кръгове пък се включват близо 500 проекта. Националната комисия по гражданско образование включва философи, социолози, историци, географи, начални учители. Неин председател е доц. д-р Захари Захариев от СУ „Св. Климент Охридски“.

 

Четете повече в бр. 18, 4 – 10 май 2017 г.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: +359 2 425 04 70

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Tags Училище
shareTweet
Previous article

Педагогика, година LXXXIX, книжка 4, 2017

Next article

Професионално образование, година XIX, книжка 3, 2017

Next article

Професионално образование, година XIX, книжка 3, 2017

Сп. „Химия“, книжка 3/2017

Вкусното е и красиво

Вкусното е и красиво

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65
  • Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2021 г.
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2021, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2021, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2021, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 3, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2021, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2021, Volume 64
  • Annual contents of Mathematics and Informatics, 2020
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2020, Volume 63
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2020, Volume 63
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2020, Volume 63

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+359 2 425 04 70

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Стратегии на образователната и научната политика – Научно списание
  • Български език и литература – Научно списание
  • Педагогика – Научно списание
  • Математика и информатика – Научно списание
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Професионално образование – Научно списание
  • История – Научно списание
  • Чуждоезиково обучение – Научно списание
  • Философия – Научно списание

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US