"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

От главния редактор

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
12-05-2025
in Uncategorized
A A

Към нашите читатели
Editorial

  

Уважаеми читатели,

За нас е удоволствие да Ви представим първият брой на сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“ за 2025 година!

През изминалата 2024 г. се проведе първото издание на конкурса за научна статия на тема „Природни науки и иновации в образованието“, обявен от редакционната колегия на списанието и осъществен с подкрепата на издателство „Аз-буки“. Участие в конкурса взеха докторанти, постдокторанти, млади учени от български висши училища и научни организации. Те представиха свои оригинални научни статии в областта на образованието по природни науки и свързаните с него области за всички образователни нива. Сред лауреатите бяха д-р Асен Стоянов от Софийския университет, както и Станислава Йорданова и Катерина Сакалийска от Пловдивския университет, които предложиха практики и модели, интегриращи съвременната наука в училищната среда. Отличените статии, както и тези, които получиха положителна рецензия, бяха публикувани в списанието. Конкурсът беше посветен на 160 години от рождението на енциклопедичния български химик проф. Пенчо Райков. автор на първия български оригинален изследователски труд в областта на химията, публикуван през 1886 г. в немското реферативно списание Chemisches Central-Blatt.

В шестте книжки на списанието поместихме общо 24 публикации, всичките видими в световните бази данни, в които е индексирано сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“: Central and Eastern European Online Library (CEEOL), EBSCO and Google Scholar. Наши автори през годината бяха утвърдени учени и млади изследователи от България и чужбина. В следване на целите и обхвата на списанието, публикуваните в него през 2024 г. статии обогатиха рубриките „Образование: теория и практика“; „Нови подходи“; „Неформално образование“; „Новата информационна среда“; „Ефективност на обучението“; „От изследователските лаборатории“; „Добри практики в класната стая“; „Наука и общество“; „История и философия на науката“.

През 2025 г. започваме 34-тата годишнина на списанието, което вече ще излиза в 4 книжки, издавани на всеки три месеца от годината. Стремежът е към разширяване на авторския кръг, към привличането като автори не само на утвърдени и млади учени от България и чужбина, но и на учители от цялата страна. С предстоящото въвеждане на платформата ScholarOne целим още по-ефективно управление на редакционния процес от подаването до приемането на ръкописите. Фокусът ни ще бъде насочен приоритетно към индексиране на списанието в Chemical Abstracts (CAS), European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS) and Web of Science.

В следване на заложените високи научни стандарти, сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“ ще продължи да осигурява среда за споделяне и обсъждане на теоретични, експериментални и методически изследвания в областта на образованието по природни науки и свързаните с него области за всички образователни нива.

Благодарим на всички автори, рецензенти и читатели за интереса и подкрепата към нашето списание!

  

Boian Koulov
главен редактор

>> Изтеглете статията в PDF <<

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailInnovative Proposals for Database Storage and Management Default ThumbnailThe Faculty of Education at Trakia University – St. Zagora, and its 20th Anniversary – Inheritor of Traditions, Self-assertion and Future Default ThumbnailSafety through Artificial Intelligence in the Maritime Industry Default ThumbnailIntroduction to a Depth Ontology of Art

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Министър Красимир Вълчев разговаря с над 750 гимназисти за вредите от наркотиците

Next article

Студентка от Военноморското училище ще представя България на международен конкурс в ЦЕРН

Next article
Студентка от Военноморското училище ще представя България на международен конкурс в ЦЕРН

Студентка от Военноморското училище ще представя България на международен конкурс в ЦЕРН

Зам.-министър Лазарова: Новият образ на учителя тръгва от университета

Зам.-министър Лазарова: Новият образ на учителя тръгва от университета

Проучване на подходите към ученето на студенти по химия и фармация

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"