"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

За връзката между средното и висшето образование по специалност „Съдебна администрация“ в Република България

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-05-2024
in Uncategorized
A A

Дарина Димитрова, Диана Димитрова
University of Economics – Varna

https://doi.org/10.53656/voc24-1-04

Absract. Съдебната администрация обслужва и подпомага органите на съдебната власт, като ролята ѝ в осъществяването на тази специфична проявна форма на държавната власт е много голяма. Въз основа на Наредба № 14 от 22 май 2019 г. за придобиване на квалификация по професията „Съдебен служител“, издадена от министъра на образованието и науката, в много средни училища в цялата страна са разкрити професионални паралелки по специалност „Съдебна администрация“. С настоящата работа се разглеждат важни аспекти от управлението на средното образование в България. Научната цел на статията е да се анализират някои основни въпроси на образователната подготовка за придобиване на средно образование по професия „Съдебен служител“ с оглед връзката между средното и висшето образование по специалност „Съдебна администрация“. Като методологическа основа на изследването се използват следните научни методи: логико-граматически, системен, структурен, аналитичен, формално-юридически метод, метод на обобщение. Наред с тях в емпиричен план използваме анкетно проучване с ученици от специалност „Съдебна администрация“. В резултат на нормативния анализ се правят изводи и обобщения относно приложимата правна уредба, както и се отправят препоръки за нейното усъвършенстване.
Keywords: професионално образование, съдебна администрация, съдебни служители, управление на образованието

 

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailДиагностика на формираната професионална компетентност на бъдещи инженери по енергетика Default ThumbnailДвата модела практика в професионалното обучение: теоретична или реална и практическа, SWOT анализ Default ThumbnailStrategic and Communication Aspects for the Use of Artificial Intelligence in Education Default ThumbnailSuitability of Geography Textbooks for the Development of Critical Thinking of Lower Secondary School Students, Based on Bloom’s Taxonomy
Tags Vocational Educationсъдебна администрациясъдебни служителиуправление на образованието

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Еврокомисар Илиана Иванова пред „Аз-буки“: Искаме да привлечем нови участници в „Хоризонт Европа“

Next article

Работа с информационни източници – ключово обучение на докторанти, свързано с научното познание и етика

Next article

Работа с информационни източници – ключово обучение на докторанти, свързано с научното познание и етика

Обзор на литературата по проблемите на педагогическото приложение на българските народни игри

Физическата активност като ценност при студентите бъдещи педагози от Софийския университет „Св. Климент Охридски“

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"