"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Pedagogika-Pedagogy Съдържание на сп. "Педагогика"

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2014 г.

от
20-12-2014
in Съдържание на сп. "Педагогика"
A A

ПЕДАГОГИКА
НАУЧНОТЕОРЕТИЧНОИМЕТОДИЧЕСКОСПИСАНИЕ
ГОДИНА LXXXVI, 2014

PEDAGOGY
EDUCATIONAL JOURNAL
VOLUME 86, 2014

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ/ ANNUAL CONTENTS

 

                        СТРАНИЦИ / PAGES

Книжка 1 / Number 1:     1 – 160
Книжка 2 / Number 2:    161 – 320
Книжка 3 / Number 3:    321 – 480
Книжка 4 / Number 4:    481 – 640
Книжка 5 / Number 5:    641 – 800
Книжка 6 / Number 6:    801 – 960
Книжка 7 / Number 7:    961 – 1120
Книжка 8 / Number 8:   1121 – 1280
Книжка 9 / Number 9:   1281 – 1440

 

30 YEARS THE FACULTY OF EDUCATION OF ST. CYRIL AND ST. METHODIUS UNIVERSITY OF VELIKO TURNOVO /
30 ГОДИНИ 
ПЕДАГОГИЧЕСКИ  ФАКУЛТЕТ  ПРИ  ВЕЛИКОТЪРНОВСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ „СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ“

9 – 16: Основни характеристики на мобилното обучение /
[Basic Characteristics of the Mobile Learning] /
Стоянка Георгиева-Лазарова, Лъчезар Лазаров / Stoyanka Georgieva-Lazarova, Lachezar  Lazarov
17 – 29: Учителски мрежи и професионалнo развитие / [Teachers Networks and Professional Development] / Теодора Вълова / TeodoraValova
30 – 40: Възможности  на  учебното  съдържание  по  музика  за  разширяване  на  музикалния  опит  на  учениците  в  условията  на  интеркултурно  образование /
[Variations of the Learning Content in Music About Expanding Students’ Musical Experience in the Intercultural Education] /
Пенка Марчева / Penka  Marcheva
41 – 47: Основни компетентности в социално-педагогическата практика /
[Basic Competencies in Social and Pedagogical Practical Work] /
Боряна Здравкова / Boryana Zdravkova
48 – 54: Анализ  на  съществуващите  информационни  системи  в  съвременната университетска среда /
[Analysis of Existing Information Systems in the Contemporary University Setting] /
Лъчезар Лазаров / Lachezar Lazarov
55 – 62: Екология  и  устойчиво  развитие  в  предучилищното  образование /
[Ecology and Sustainable Development in Preschool Education] /
Петя Конакчиева / Petya Konakchieva
63 – 66: Повишаване на ефективността на обучение при модул „Туризъм“ в начален етап на основната образователна степен /
[Increasing the Effectiveness of  Training Module on „Tourism“ at Early Stage of Basic Education Degree] /
Мирослава Петкова / Miroslava Petkova
67 – 73:  Функционално натоварване при подрастващи гимнастици  (9 – 10-годишна възраст) /
[Functional Exercise Workout for Growing-up Gymnasts (Age Group 9 – 10)] /
Калояна Крумова-Цончева / Kaloyana Krumova-Tsoncheva
74 – 78: Установяване  на  физическото  развитие  и  двигателните  качества  при 9 – 10-годишни ученици след обучение по миниволейбол и бадминтон /
[Establishment of Physical Development and Motor Skills for 9–10-Year-Olds in Training by Minivolleyball and Badminton] /
Мирослава Петкова, Светослав Стефанов / Miroslava Petkova, Svetoslav Stefanov

APPLIED EDUCATION / ПРИЛОЖНА ПЕДАГОГИКА
212 – 227: Museum education: purpose, benefits, learning solutions / Constantin Cucos
228 – 253: Приложение  на  софтуерната  платформа  Енвижън  в  урока  по  математика в І – ІV клас /
[Application of the Software Platform Envision in  the Mathematic’s Lessons in I – IV Grade ] / 
Таня Вълкова, Елена Колева / Tanya Valkova, Elena Koleva
254 – 260: Детски  университети /  [Children’s Universities] /
Боряна Иванова / Boryana Ivanоva

BOOKS / КНИЖНИНА
469 – 472: Казахска  етнопедагогика:  методология,  теория  и  практика / 
[Kazakh Ethnopedagogy: Methodology, Theory and Practice] /
Ирина Колева, Irina Koleva
951 – 953: Нова и полезна книга /
[New and Useful Book] /
Божидара Кривирадева, Bozhidara Kriviradeva
1271 – 1273: Новата книга на Цецка Коларова „Гражданско образование в университета“ /
[New Book of Tsetska Kolarova “Civic Education in University”] /
Клавдия Сапунджиева, Klavdia Sapundjieva

CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION / ПРОДЪЛЖАВАЩО ПРОФЕСИОНАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ
1039 – 1049: The Metamorphosis of Adult Education and Empowerment /
Jan Gejel
1050 –  1056: Training Teachers for Non-formal Education: the Letter Programme /
Alan Rogers
1057 – 1065: Продължаващото обучение като споделено социално учене / [Continuing Education as Shared Social Learning] /
Стели Петева, Steli Peteva

DOCTORAL RESEARCH / ДОКТОРАНТСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
132 – 143:  Детското музикално творчество – фактор за цялостното развитие на ученика от началното училище /
[The Children’s Musical Composition as a Factor for Primary Students Personal Development] /
Гина Колева / Guina Koleva
144 – 154: Финансиране на средното образование в Холандия и България – cравнителен анализ/
[Financing of Secondary Education in the Netherlands and Bulgaria (Comparative Analysis)] /
Албена Вуцова, Йоана Минова / Albena Vutsova, Yoana Minova
261 – 280: Оценяването  на  училището  през  призмата  на  очакванията на директори, учители и родители (Резултати от емпирично изследване) /
[School Evaluation through the Expectations of School Principals, Teachers and Parents] /
Йонка Първанова / Yonka Parvanova
281 – 304: Университетското образование в България и Монголия (1990 – 2010 г.) /
[University Education in Bulgaria and Mongolia (1990 – 2010  г.)] /
Туул Селенге / Tuul Selenge
401 – 411: Система за диагностика и оценка на познавателни и творчески умения /
[System for Diagnostics and Assessment of Cognitive and Creative Skills ] /
Боряна Тодорова, Boryana Todorova
412 – 418: Сравнителен  анализ  на  физическата  дееспособност  при  10-годишни ученици  от  Велико  Търново  и  Русе,  занимаващи  се  с  бадминтон  /
[Comparative Analysis of Physical Capabilities of 10 year-old Students from Veliko Turnovo and Rousse, who Get Involved in Badminton Classes] / 
Мирослава Петкова, Илиян Илчев, Miroslava Petkova, Ilian Ilchev
521 – 543: Образователна  драма:  системи  на  приложение  в  училищната  практика. Образователен театър. Форум театър. /
[Educational Drama: Systems of Application Scool Practices. Educational Theater. Forum Theatre.] /
Мария Николова, Mariya Nikolova
544 – 557: Специфика  на  социалните  модели  и  тяхната  полза  в  педагогически  аспект /
[Specifi city of Social Models and their Use in the Aspect of Pedagogy ] /
Деян Делчев, Deyan Delchev
558 – 564: Средства  на  информационните  и  комуникационни  технологии  за  подпомагане обучението и самоподготовката по математика /
[Information and Communication Technologies in Support of Math Teaching and Self-Study] /
Стефан Стефанов, Stefan Stefanov
565 – 574: Педагогиката на свободното време в помощ на туристическото екскурзоводство /
[The Pedagogy of Spare Time as a Help in Tourist Guiding] /
Захарий Дечев, Zahariy Dechev
575 – 584: Постановка на музикално-сценични произведения с участието на деца (с примери от оперетката „Който не работи, не трябва да яде“ от Жул Леви) /
[Production of Musical Stage Works With Children (With Examples from Operetta “Whoever Does Not Work Should Not Eat” by Jules Levy)] /
Ставри Ангелов, Stavri Angelov
585 – 597: Подходът „Обучаеми  обучават  обучаеми  в  облака (04)“ –  първи  етап
[The Learners Teach Learners in the Cloud Approach (ltlc) – Stage 1] /
Иван Шотлеков, Деница Шаркова, Ivan Shotlekov, Denitza Charkova
779 – 794: Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2007 – 2013“ – инструмент за реализиране на политики за продължаваща професионална квалификация на педагогическите специалисти /
[Human Resources development Program 2007 – 2013 – Instrument for Implementation of Policies for  Continuing  Professional  Qualifications  of  Pedagogical  Specialists]  /
Анелия Андреева, Aneliya Andreeva

EDUCATIONAL TRADITION AND INNOVATION / ОБРАЗОВАТЕЛНА ТРАДИЦИЯ И ИНОВАЦИИ
199 – 211: Образователните  политики  на  ЕС  относно  педагогиката  на  чуждия език във висшите училища /
[EU Еducational Policies on the Pedagogy of Foreign Language in Higher Education Institutions] /
Бистра  Дудева / Bistra Dudeva

EVENTS / СЪБИТИЯ
616 – 621: Тринадесети международни педагогически четения, Тбилиси, Грузия
622 – 634: Каждый для меня Учитель /
Ш.А.Амонашвили, S. A. Amonashvili

FOREIGN STUDIES / ЧУЖДЕСТРАННИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
383 – 390: Kazakhstan Universities: Internationalization оf Curricula аs a Factor оf Competitiveness оf Universities /
Ane Tynyshbayeva
391 – 400: The Analysis of the Effects of Game and Movement Education Activities on Motor Skills of Mentally Retarded Individuals /
Yeşim Fazlıoğlu, Özgür Kurt

FRENCH AS A FOREIGN LANGUAGE: SUCCESSFUL PRACTICES / ФРЕНСКИ КАТО ЧУЖД ЕЗИК: УСПЕШНИ ПРАКТИКИ
665 – 670: Motiver pour transformer la réalité éducative /
[Motivate to Transform the Educational Reality] /
Rennie Yotova
671 – 679:  La recherche-action : définition, principes, intérêt pour une amélioration des pratiques  professionnelles  /
[Research-Action:  Definition,  Principles, Interest for an Improvement of the Professional Practices] /
Bruno Maurer
680 – 689:  Stratégies motivationnelles en classe de français langue étrangère /
[Motivational strategies in Teaching french as a foreign Language] / 
Mihaela Bunduc
690 Enseignement/apprentissage du FLE et développement de la compétence plurilingue /
[Teaching / Learning FFL and Development of the Plurilingual Competence] /
Krastanka Bozhinova
697 – 707: Le  projet  pédagogique,  source  de  motivation  dans  l’enseignement  et l’apprentissage du FLE /
[The Еducational Project, Means of Motivation in Teaching and Learning FFL] /
Maria-Elena Gorban
708 – 712: Le rôle de la motivation sur l’enseignement/apprentissage du FLE /
[The Role of Motivation in Teaching/Learning FFL] /
Arpine Mkrtchyan
713 – 716: La pédagogie du projet et la motivation des élèves pour l’apprentissage du français /
[Project Pedagogy and Pupils’ Motivation in Learning French] /
Larisa Apreutesei
717 – 729:  Exploitation de fiches en classes de FLE /
[Operating Records in FFL Classes] /
Silvana Vishkurti
730 –  735: La co-animation dans l’enseignement du FLE /
[Co-animation in the Teaching of FFL] /
Maja Milevska-Kulevska

HISTORY OF BULGARIAN EDUCATION /
History of bulgarian education

182 – 198: Поощрения  и  наказания  в  новобългарското  взаимно  и  класно  училище  през  Възраждането /
[Incentives and Punishments in New Bulgarian Mutual and Class School during Bulgarian Renaissance] / 
Виолета Атанасова / Violeta Atanasova

HISTORY OF PEDAGOGY / ИСТОРИЯ НА ПЕДАГОГИКАТА
342 – 353: Непознатият живот на младия Йохан Фридрих Хербарт /
[The Unknown Life оf the Young Johann Friedrich Herbart] /
Пламен Радев, Plamen Radev
354 – 361: Училищният музей в София (1905 – 1945) /
[The School Museum In Sofia (1905 – 1945)] /
Вера Бонева, Vera Boneva
647 – 664:  Възгледите  на  Жан-Жак  Русо  И  Любен  Каравелов  за  възпитанието (Посвещава се на 180-ата годишнина от рождението на Любен Каравелов (1834 – 1879)) /
[The Views of Jean-Jacques Rousseau and Lyuben Karavelov on Еducation] /
Виолета Атанасова, Violeta Atanasova 

HORIZONS OF EFFECTIVE EDUCATION / ХОРИЗОНТИ   НА ЕФЕКТИВНОТО ОБРАЗОВАНИЕ
117 – 131: Познавателните  интереси  към  околната  действителност –  референтен компонент  в  структурата  на  интелектуалното  развитие  на  децата  от предучилищна възраст /
[The Cognitive Interests towards the Environment – a Cognitive Component in the Structure of the Intellectual Development of Children from Preschool Age] /
Юлия Дончева / Julia  Doncheva

LIFELONG LEARNING / УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ
328 – 341: Управление  на  нагласите  и  мотивацията  на  учениците  за  учене  /
[Management  of  Students’  Attitudes  and  Motivation  for  Learning]  /
Вяра Гюрова, Viara Gyurova
1067 – 1076: Why Lifelong Learning and Why Learning Cities? /
Michael Osborne
1078 – 1099: Мисия  на  библиотеките  в  полза  на  неформалното  образование  в контекста на глобални и локални трансформации? / 
[Mission of Libraries in Benefi t of Non-formal Education in the Context of Global and Local Transformations?] /
Александър Димчев, Alexander Dimchev
1100 – 1113: Програма „Музейно приключение“ в НИМ (за посетители със специални образователни потребности) /
[Museum Adventure Program of the National Historical Museum, Bulgaria (for Visitors with Special Educational Needs)]/
Стоянка Янакиева, Stoyanka Yanakieva

METHODOLOGICAL GROUNDS ON PEDAGOGICAL KNOWLEDGE / МЕТОДОЛОГИЧНИ  ОСНОВАНИЯ  НА  ПЕДАГОГИЧЕСКОТО  ПОЗНАНИЕ
167 – 181: Постмодернизъм  и  възпитание /
[Postmodernism and Education] / 
Клавдия Сапунджиева / Klavdia Sapundjieva

NON-FORMAL LEARNING AND EDUCATION  / НЕФОРМАЛНО УЧЕНЕ И ОБРАЗОВАНИЕ
1127 – 1137:  Неформалното образование – абсурден дискурс или дискурс на абсурдите? /
[Non-formal Education − a Nonsense-Discourse or Discourse of Nonsense?] /
Силвия Николаева, Silvia Nikolaeva
1138 – 1150: Training Teachers for Non-formal Education: the LETTER Programme (part 2) /
Alan Rogers
1151 – 1163: Взаимодействието „училище – музей“ –  гледната точка на учителите /
[“School – Museum“ Interaction in Teachers’ Views] / 
Вася Делибалтова, Vasya Delibaltova
1164 – 1171: Някои предизвикателства към практическата подготовка на студентите от специалност „Неформално образование“ /
[Some Challenges to the Practical Preparation of the Students from the Specialty “Non-Formal Education“] /
Владислав Господинов, Vladislav Gospodinov
1172 – 1179: Преодоляване на джендър стереотипи в училищна среда
[Overcoming Gender Stereotypes in the School Environment] /
Елена Велинова, Elena Velinova
1180 – 1187: Неформални подходи в свободно избираемите часове по „Предприемачество“
[Non-formal Approaches in Entrepreneurship Electives in Secondary Education] /
Галина Попова, Galina Popova
1188 – 1195: Предприемачеството носи промяна
[Entrepreneurship Brings a Change] /
Виолета Минчева, Violeta Mincheva
1196 – 1202: Връзка от разстояние: знания с голямо въздействие и учене-чрез-вдъхновяване
[Long-Distance Relationship: High-Impact Knowledge and Learning-by-Inspiring] /
Александър Найденов, Добра Стефанова,  Alexander Naydenov, Dobra Stefanova

NON-FORMAL LEARNING AND EDUCATION:  POLICIES, PRACTICES AND DISCOURSES / 
НЕФОРМАЛНО  УЧЕНЕ  И  ОБРАЗОВАНИЕ: ПОЛИТИКИ, ПРАКТИКИ И ДИСКУРСИ
967 – 975: Non-formal Learning and Education in European Educational Practice /
Alina Gîmbută
974 –  986: Културата  и  нейните  педагогически  формални,  неформални  и  аформални  посредничества / 
Хауме  Трила  Бернет,  Ана  Айюсте  Гонзалес, Jaume Trilla Bernet, Ana Ayuste Gonzalez
987 – 998: Societal Developments Change Funding, Organisation and Content of Non-formal Education /
Rene Clarij

NON-FORMAL LEARNING AND EDUCATION  IN SCHOOL /  НЕФОРМАЛНО УЧЕНЕ И ОБРАЗОВАНИЕ В УЧИЛИЩЕ
999 – 1007: Гражданското  образование –  интегриращ  фактор  за  формалното  и неформалното  образование /
[Civil Education – Integrative Factor in the Formal and Non-formal Education] /
Лиляна Стракова, Lilyana Strakova
1008 – Заедно можем повече /
[Together We Can Do More] /
Диана Смиленова,  Diana Smilenova

NON-FORMAL LEARNING AND EDUCATION  IN UNIVERSITY / НЕФОРМАЛНО УЧЕНЕ И ОБРАЗОВАНИЕ ВЪВ ВУЗ
1015 – 1020: Европейски опит в подготовката на специалисти за сектора на неформалното образование на възрастните /
[European Experience in Preparing Specialists for Non-formal Adult Education’s Sector] /
Вяра Гюрова,  Viara Gyurova
1021 – 1027: Свързване  на  училището  и  университета:  практики  на  неформално обучение  във  Факултета  по  химия  и  фармация /
[Connecting School and University: Practices of Non-formal Learning, with the Participation of the Faculty of Chemistry and Pharmacy at University of Sofia] /
Александрия Генджова, Alexandria Gendjova
1028 – 1038: Неформални   изследвания  в  сферата  на  здравното   възпитание / 
[Non-formal Research in Health Education] / 
Берджухи  Лефтерова, Berdjuhi Lefterova

ORGANIZATIONAL CULTURE IN SOCIAL INSTITUTION /ОРГАНИЗАЦИОННА КУЛТУРА В СОЦИАЛНИ ОРГАНИЗАЦИИ
79 – 94: Организационната култура като едно от измеренията на климата в социал-ните организации /
[Organizational Culture as one of Social Climate Dimensions in an Institution] /
Tamara Zacharuk, Katarzyna Marciniak-Paprocka
95 – 104: The Seniors: Creators and Leaders of Contemporary Culture /
Norbert Pikuła
105 – 116:  Managing a Team of Teachers and a School’s Qualitative Development. School Headmaster as the Leader /
Joanna M. Łukasik

RESEARCH INSIGHTS / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ
487 – 495:  Виртуалната  реалност – (образ)ователни  прочити /
[Virtual Reality – Educational Interpretation (as Interpretation of Images)] /
Веска Гювийска, Veska Guviiska
496 – 511: Теоретичен  модел  на  възпитателните  умения  на  учителите  в  процеса  на  обучение /
[Theoretical Model of Teachers’ Educational Skills)] /
Николай Колишев, Nicolai Kolishev
512 – 520: Роля  на  учебните  центрове  в  природонаучното  обучение  в  началното училище /
[The Role of Learning Centres in Primary Science Education] /
Иванка Кирилова, Ivanka Kirilova
736 – 763: Проявления  на  масите  през  ХХІ  век  в  „масовото“  образование  – теоретичен концепт и емпиричен наглед /
[Activities of the Masses at Mass Education in ХХІ Century – Theoretical Concept and Empirical Vision] /
Яна Рашева-Мерджанова, Yana Racheva-Merdjanova
764 – 778: Съвременни тенденции в развитието и функциите на любимата играчка /
[Contempory  Tendencies  in  the  development  and  the  function  of  the favourite Toy] /
Иван Миленски, Ivan Milenski
927 – 939: Приложението  на  методологията  на  Общата  европейска  езикова  рамка (ОЕЕР)  за  анализ  на  контекста  на  употреба  на  съвременния  език /
[Applying the Methods of the Common European Framework of Reference for Languages (Cefr) to the Analysis of the Context of Use of a Modern Language] /
Бистра Дудева, Bistra Dudeva
940 – 950: Специфика  на  персонализираното  учене  в  процеса  на  опознаване  и стимулиране  на  интересите  на  учениците  от  началното  училище  към природата /
[Specifi c of Personalised Learning in the Process of Knowing and Stimulating the Interests of Primary School Childern Towards the Nature] /
Иванка Кирилова, Ivanka Kirilova
1203 – 1216: Писменият преразказ – инструмент за езиково и социокултурно израстване на малкия ученик /
[Written Retelling – Means of Linguistic and Sociocultural Progress of Pupils] /
Мариана Мандева, Mariana Mandeva
1217 – 1125: Приложение на софтуера Microsoft Mouse Mischief в обучението по математика в І – ІV клас
[Application of the Software Microsoft Mouse Mischief in Teaching Mathematics in I – IV Grade] /
Таня Вълкова, Елена Колева, Tanya Valkova, Elena Koleva
1226 – 1231: Гражданска култура в училищната общност – предизвикателство към философията на промяната /
[Civic Culture in the School Community – a Challenge to the Philosophy of Change] /
Румяна Неминска, Rumyana Neminska
1232 – 1243: Управление на символната среда в класната стая /
[Classroom   Management as a Symbol Environment] /
Александър Ранев, Aleksandar Ranev

SCIENTIFIC RESEARCH / НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
362 – 375: Образователни  възможности  за  свободно  писмено  преразказване (4. клас) /
[Educational Opportunities for Free Written Retelling (4. Class)] /
Мариана Мандева, Mariana Mandeva
376 – 382: Опит за прилагане педагогическите идеи на Учителя Бейнса Дуно /
[Experience Implementing Pedagogical Ideas Master Beinsa Duno] /
Надка Иванова-Данкова, Nadka Ivanova-Dankova 


SHARED EXPERIENCE / СПОДЕЛЕН ОПИТ
419 – 423: Още нещо за преподаването на знания по правопис /
[More about the Teaching of Spelling Knowledge] /
Веселка Велева, Veselka Veleva
424 – 432: Особености на занятията по СИП математика в първи клас /
[Specific Features of Teaching  Math  to  First  Grade  Pupils, Attending  Extra  Math Classes] /
Йорданка Бодурова, Yordanka Bodurova
433 – 441: Обръщане към природата – сигурен успех за полагане на основите на екологична  култура  в  предучилищна  възраст  / 
[Studying  the  nature  –  a  Certain  success  in  Laying  the  foundations  of  Ecological  Culture  in Preschool Education] /
Милкана Мушанова, Milkana Mushanova
442 – 451: Портфолиото  –  иновационна  технология  в  процеса  на  обучение  за  формиране на права и отговорности у 3 – 7-годишните деца в природата /
[The Portfolio – an Innovative Technology in the Training Process for Forming Rights and Responsibilities of 3 -7 years old Children in Nature] /
Любимка Габрова, Поля Григориева, Lyubimka Gabrovа, Polia Grigorieva
452 – 456: Детските права и отговорности на 3 – 4-годишното дете в света на природата /
[Children’s Rights and Responsibilities of the 3 – 4 Year Old in the World of Nature] /
Виолета Златева, Violeta Zlateva
457 – 463: Начални  стъпки  в  предприемачеството  чрез  дейността  на    клуб  „Млад  предприемач“  в  III  клас  / 
[First  Steps  in  Entrepreneurship through the Activities of the Young Entrepreneur“ Club in Third Grade] / 
Дарина Спасова, Darina Spasova
464 – 468: Образователно направление „Игрова култура за възрастни“ в детската градина /
[Educational Field “Game Arts For Adults” in the Kindergarten] /
Анета Петрова, Яница Бочева, Aneta Petrova, Yanitsa Bocheva
598 – 605: Още  един  поглед  към  теорията  на  Елка  Петрова  за  играта  на  детето /
[Another Look  аt the Theory  оf Prof. Elka Petrova Child’s Play] /
Зоя Костова, Zoya Kostova
606 – 610:  Проектно базираното обучение в начален етап на българското училище /
[Project Based Learning at an Initial Stage of Education in the Bulgarian School] /
Милена Борисова, Milena Borisova
611 – 615: Успешни  стъпки  за  интеграцията  на  ученици  със  Специални  образователни  нужди /
[Success Steps for Integration of Pupils SEN] /
Неделчо Неделчев, Стела Тунчева, Нedelcho Nedelchev, Stela Tuncheva
1244 – 1256: Повишаване на успеваемостта и мотивацията на учениците чрез прилагане на интегрален подход и групова работа в клас /
[Raising Educational Achievement and Мotivation by Аpplying the Integrated Approach and Group Work in Class] /
Ирена Михова, Надежда Иванова, Irena Mihova, Nadejda Ivanova
1257 – 1263: Тестът като инструмент за измерване и оценка на постиженията на учениците по предмета „Домашен бит и техника“ /
[The Test as a Tool for Measuring and Evaluating Achievements of Students on the Subjects’ “Household and Domestic Technique“] /
Ваня Петрова, Vania Petrova
1264 – 1270: Празниците – естествена среда за развитие на българско самосъзнание и национална гордост в условията на образование зад граница /
[Holidays – Natural Environment for Development of the Bulgarian Identity and National Pride during Education Process Abroad] /
Дарина Рачeва, Darina Racheva

SOUTH-WEST UNIVERSITY „NEOFIT RILSKI“ – RESEARCH ACTIVITY / ЮГОЗАПАДЕН УНИВЕРСИТЕТ „НЕОФИТ РИЛСКИ“ – ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ
807 – 846: Място  на  интерактивните  методи  на  обучение  в  съвременното образование /
[The Role of Interactive Methods of Education in Modern Education] /
Добринка Тодорина, Dobrinka Todorina
847 – 861: Възпитание и превенция: концептуални и терминологични уточнения/
[Upbringinig and Prevention: [Conceptual and Terminological Clarifi cations] /
Снежана Попова, Snezhana Popova
862 – 871: Интегрираното обучение на деца със СОП като предизвикателство пред учителите  от  общата  образователна  среда /
[The Integrated Education of Children with SEN as a Challenge for Teachers from the Mainstream Educational Environment] /
Пелагия Терзийска, Pelagia Terziyska
872 – 887: Науката  за  спорта (спортология) /
[Science of Sport (Sportologiya)] /
Кирил Костов, Kiril Kostov
888 – 898: Възхвала на Еразъм: за един възможен прочит на „Възхвала на глупостта“ /
[Praise of Erasmus: a Possible Interpretation of ‘Praise of Folly’] / 
Веска Гювийска, Veska Guviiska
899 –  910: Пролетаризация или професионализация – трудният избор на  учителската професия /
[Proletarianization or Professionalization – the Teaching Profession’s Diffi cult Choice] / 
Емилия  Божкова,  Веска  Вардарева, Emiliya Bozhkova, Veska Vardareva
911 – 926: Опитът на ФРГ в дуалната система на обучение и възможности за   използването му в нашата страна /
[German Experience in the Dual System of Training and the Possibilities of its Use in our Country] /
Елена Бояджиева, Elena Bojadshieva


THE MEMORY OF THE DESCENDANTS /   ПАМЕТТА НА ПОКОЛЕНИЯТА
305 – 309: Педагог  с  добър  нрав  и  психолог  с  ценни  приноси  в  ксперименталната  психология (80  години  от  рождението  и 1  година  от  смъртта на  д-р  на  психологическите  науки  Цани  Цанев) /  
[DSc Tzani Tzanev – Educator with Good Morals and Psychologist with Contribution to Experimental Psychology] / 
Любен Десев / Lyuben Dessev
310 – 313: Проф. д-р Елка Петрова / 
[Prof. Dr. Elka Petrova] / 
Златка Петрова / Zlatka Petrova

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Педагогика“ 2012 Default Thumbnailсп. „Педагогика“ , книжка 4, година LXXXV, 2013 Default Thumbnailсп. „Педагогика“ , книжка 5, година LXXXV, 2013 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2015 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2014 г.

Next article

Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2014 г.

Next article

Годишно съдържание на сп. "Български език и литература", 2014 г.

Годишно съдържание на сп. „История“, 2014 г.

Имат ли шанс професионалните гимназии

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"