"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 42, 2022

Учителите остават основен приоритет

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-10-2022
in Брой 42, 2022
A A

Антоанета НАЙДЕНОВА

Добре планираните и целенасочени инвестиции в образованието и обучението са инвестиции в нашето бъдеще. Важно е да гарантираме, че всички млади европейци получават възможно най-доброто образование.“ Това заяви българският еврокомисар Мария Габриел по време на онлайн пресконференция за представянето на доклада за качествени инвестиции в образованието и обучението.
Докладът е плод от труда на експертната група по качеството на инвестициите в образованието и обучението, която бе създадена от българския еврокомисар през февруари 2021 г.
В нея влизат 15 експерти от 15 държави на ЕС. България е представена от доц. д-р Мария Нейчева от Бургаския свободен университет. Доклада и базираните на него основни насоки представи председателят на работната група Габриеле Пак.
„Докладът съсредоточава анализа си върху четири ключови области: учители и преподаватели, образователна инфраструктура, цифрово образование и приобщаване. Той предоставя иновативни и прагматични решения за изграждане на устойчиви и приобщаващи системи за образование и обучение“, отбеляза Мария Габриел и благодари на експертите за труда им.
Докладът предоставя анализ за въздействието, разходите и предизвикателствата относно политиките в областта на образованието. Предизвикателствата са свързани с липса на данни за въздействието на инвестициите върху учебните резултати и с необходимостта да се разработят надеждни оценки на националните политики в образованието.
В документа са включени практики и примери за образование и обучение по отношение ефикасността на разходите, мобилизиране на допълнителни ресурси и подобряване управлението на образователната инфраструктура. Препоръките му могат да бъдат адаптирани спрямо конкретните нужди на национално ниво. Те са свързани например с инициативи за намаляване стреса на работното място на учителите, повишаване на цифровите умения, програми за обучение, програми за строителство и реновиране на образователната инфраструктура, качествено образование и грижи в ранна детска възраст.
На въпрос от в. „Аз-буки“ къде ще бъдат насочени следващите инвестиции в образованието, за да се получи най-висока ефективност в контекста на този доклад, Мария Габриел каза, че най-важното е чрез инвестициите да се справим със съществуващите предизвикателства. Тя даде пример с учителите, които трябва да продължат да се подпомагат по всякакъв начин от държавите – не само по отношение на заплащането, а и за непрекъснато повишаване на квалификацията и дигиталните им компетентности. За да могат да прилагат в работата си иновативните методи на преподаване.
„Бюджетът за образование в плановете за възстановяване и развитие на държавите членки на ЕС е 71 млрд. евро, от които 28 млрд. евро ще бъдат инвестирани в цифрово образование. Сега въпросът е как ще се използват ефективно наличните ресурси и как те ще бъдат инвестирани в иновативни и интелигентни решения. Очаквам докладът да бъде практически наръчник и източник на мотивация за държавите. Целта е да се подобри качеството на националните инвестиции в образованието във взаимодействие с програмите на ЕС. Това ще бъде и конкретен принос за реализиране на Европейското образователно пространство до 2025 г.“, каза още Мария Габриел.
Българският еврокомисар и нейният екип подготвят нова инициатива за предоставяне на държавите членки на гъвкави инструменти и експертиза за оценка на националните политики в образованието, която ще бъде обявена до края на годината.

Your Image Description

Свързани статии:

В огледалото на общественото мнение Недостигът на учители все още е предизвикателство Нови възможности за университетите Изкуственият интелект няма да измести учителите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Да създадеш лого за олимпиада по лингвистика

Next article

Дълбоко технологичен иновационен порт във Варна

Next article
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Дълбоко технологичен иновационен порт във Варна

Защо „мекането“ е толкова заразно?

За два особени случая на членуване

В ход е дигиталното обучение

Как да върнем децата в класните стаи

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"