"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 27, 2021

Предизвикателството да обучаваш и родителите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
07-07-2021
in Брой 27, 2021
A A

Без слаби оценки на външното оценяване по математика за IV клас – такъв е резултатът в Обединеното училище „Васил Левски“ в квартал „Горно Езерово“ – Бургас. За разлика от българския език, където постиженията не са толкова добри – част от децата не успяха да покрият образователните стандарти. От години се знае, че математиката върви повече сред уязвимите групи по обективни причини.
В момента се организира работата по Наредбата за приобщаващо образование – допълнителна подкрепа през лятната ваканция за наваксване на пропуските.
Онлайн обучението през последната учебна година се осъществява трудно в това училище, където учениците са преобладаващо от уязвими групи. „Успяхме да снабдим децата с устройства с интернет. Защото проблемът е не само да имат устройства, но и да се гарантира достъп до интернет, за да могат да работят в онлайн среда. Дори наблюдавахме и това, че родителите също се включваха. Но имаше и деца, чиито родители не пожелаха да вземат устройства“, разказва директорката Диана Ковачева.
Тя подчертава ролята на психолога Диана Петкова, която живее в квартала и я познават всички, както и на медиатора Надежда Господинова. Те са били ключови фигури при реализирането на учебния процес през изминалата учебна година. Чрез тях се осъществява и обратната връзка с децата, които не се обучават онлайн, а те са 60%. Но раздаването на задачите по различните предмети на хартиен носител е част от затрудненията.
„Срещнахме сериозен отпор от страна на родителите. Те не приемаха обучението в условия на ковид като сериозно. Виждат, че децата са вкъщи, и значи са във ваканция. Има и такива, които не са заинтересовани децата им да получат образование“, споделя директорката. Част от родителите променят мисленето си след безкрайни разговори от страна на педагози и на медиатора. Но остава въпросът дали промяната е трайна.
„Има дни, в които, ако не потърсим децата, не идват на училище. Но това е отиграно с времето и ако детето го няма и не се свържем по телефона с родителя, медиаторът отива на място в дома на семейството“, обяснява Ковачева. Тя е категорична, че има родители, на които може да се разчита, но и такива, които нехаят за образованието. Дори не ги примамва идеята, че децата ще бъдат прибрани, обгрижени и нахранени. „За този тип хора образованието не е приоритет“, заключва директорката.
Ковачева разказва за случай от деня на НВО по математика. „Пред психоложката и медиаторката майка напердаши детето си, защото не искало да прави външното оценяване. Подходът на родителя бе да го пребие, вместо да го убеди. И какво спечелихме – едно травмирано дете. Някои родители нямат подход.“
Затова в училището се включват и в дейности по Националната програма за работа с родителите. „Много родители успяхме да мотивираме, идваха тук, когато пандемичната обстановка позволяваше. Някои преминаха на наша страна. Надяваме се това да е трайно“, казва Ковачева, защото е наясно, че този тип хора са податливи на манипулации и внушения.
Училището работи и по проект „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“. В него една от дейностите е обучение на родители за работа с електронни устройства. За да може, ако се наложи да продължи онлайн обучението, да бъдат подготвени.
Директорката признава, че вследствие на дългото е-обучение интересът на учениците спада. „В началото децата имаха интерес, защото това бе нещо ново. Но наистина бяхме оставени доста дълго вкъщи. Казвам го като учител и като родител.“ Ковачева е категорична, че ако няма родителски контрол, нещата се случват трудно, затова и задачата е да спечелят родителите.
От септември 2020 г. училището е преобразувано в обединено. В него се обучават над 430 деца. Въпреки трудностите текучество на кадри няма. 37 души екип са мотивирани, отговорни хора, на които може да се разчита.
Наскоро в НЧ „Васил Левски“ се състоя среща между учениците от ОбУ „Васил Левски“ и дейци от читалището и общината във връзка с кариерното развитие на седмокласниците. Учениците се запознаха с дейностите в библиотеката, работа с различни информационни източници, както и с професията на полицая, на продавач-консултант в магазин за дрехи, на касиер и на работник в кухня.

Your Image Description

Свързани статии:

Как се управлява роботизирана ръка С индивидуален подход към всяко дете Придобивка за победители Те програмират бъдещето

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Те програмират бъдещето

Next article

Да създадеш среда, която стимулира

Next article
Да създадеш среда, която стимулира

Да създадеш среда, която стимулира

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Възобновяват културните дейности координирано

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Изменението на климата е най-сериозният проблем

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"