"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 23, 2021

Без драстични промени в резултатите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-06-2021
in Брой 23, 2021
A A

Дванадесетокласниците се справят успешно с държавните зрелостни изпити въпреки дългите периоди на дистанционно обучение през последните две години. Матурите през тази година включват същия обем учебен материал със същата степен на сложност както през 2019 и 2020 г. Това посочват от МОН в анализ на резултатите от матурите през майската сесия на 2021 г.
От заявилите явяване на изпита по БЕЛ 49 381 са се явили 45 905 души, или 93%. Общо 36 054 пък декларират, че ще се явят на втора матура, като това правят 33 962 души, или 94 на сто. Най-много са явилите се на втори държавен зрелостен изпит по английски език – 12 332, следвани от тези по биология и здравно образование – 7584, и философски цикъл – 4432.
Средният резултат от изпита по БЕЛ е 52,44 точки, които са достатъчни за оценка от „4,14“. За сравнение, година по-рано резултатът е с по-малко от една точка по-висок. Тазгодишният резултат обаче е с близо две точки по-висок в сравнение с 2019 г., в която обучението беше изцяло присъствено.
Съизмерими с предходните години са и резултатите от изпитите по останалите учебни предмети. В сравнение с предходната година по-ниски са резултатите на матурите по БЕЛ, математика, история и цивилизации, физика и астрономия, английски, руски, немски и италиански език. Нарастват постигнатите точки по испански и френски език, по биология, химия, география и по философски цикъл, които са най-високите, откакто се провеждат матури.
Най-високи са средните резултати от изпита по испански език (78,1 т.), следван от химия и опазване на околната среда (77,54), италиански език (75,07), немски език (74,02), руски език (73), английски език (72,9), френски език (69,5), математика (65), физика и астрономия (62,8), философски цикъл (55,3), история и цивилизации (54,5), БЕЛ (52,44), биология и здравно образование (49) и география и икономика (44,5), за която се регистрира плавна тенденция към повишаване на броя точки.
От МОН отбелязват още, че се покачва процентът на зрелостниците с максимален брой точки на задачата за формулиране на собствена теза по конкретна тема – тази година те са 45,06% при 38,77% през миналата и 32,44 % през 2019 г.
Дванадесетокласниците обаче все още трудно извличат информация от непознат текст, като всеки пети не се е справил с тази задача.
Слабите оценки по български език и литература са по-малко, отколкото през предходните две години, но броят им продължава да бъде твърде висок – 3331. По-малко в сравнение с предходната година обаче са и отличниците по този предмет – 5732, което е спад спрямо 2020 г. (6283).
Пълни отличници от двата задължителни изпита са 39 зрелостници.
Скàлата за оценяване предвижда оценка „слаб 2“ при постигнати до 22,5 точки включително. За тройка са достатъчни от 23 до 40,5 т., за „добър 4“ – 41 до 58,5 т., за „много добър“ – 59 до 76,5 т., за „отличен“ – 77 до 94,5 т., и за „отличен 6“ – 95 до 100 т.
В първата петица на резултатите по региони традиционно са София-град, Смолян, Варна, Пловдив и Габрово. Положителна тенденция отбелязват Варна, Шумен, Кърджали, Търговище и Силистра.

 

ТОП 10

През тази година най-висок резултат на изпита по БЕЛ постигат дванадесетокласниците от столичната 164. ГПИЕ „Мигел де Сервантес“ (83,15 точки). След тях се нареждат 91. НЕГ „Проф. Константин Гълъбов“ (82,83), Първа езикова гимназия – Варна (82,05), 73. СУ с преподаване на чужди езици „Владислав Граматик“ – София (81,51), Американският колеж (80,28), СМГ „Паисий Хилендарски“ (78,04), варненските Гимназия с преподаване на чужди езици „Йоан Екзарх“ (77,34) и МГ „Д-р Петър Берон“ (76,79), НГДЕК „Константин-Кирил Философ“ (76,71) и софийската Първа АЕГ (76,5). В класацията не влизат училища, които имат под 20 зрелостници.

Your Image Description

Свързани статии:

Енергия и хъс за развитие Четвъртокласниците с „5“ на НВО Българският принос в борбата с COVID-19 Открити уроци и иновативен опит

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Още за образуванията с компонент е- в българския език

Next article

Моят дом Европа

Next article
Моят дом Европа

Моят дом Европа

В ход е дигиталното обучение

Енергия и хъс за развитие

В ход е дигиталното обучение

Четвъртокласниците с „5“ на НВО

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"