"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 9, 2020

Иновациите са „заразни“

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
26-02-2020
in Брой 9, 2020
A A
През тази година са предвидени средства за изграждането на няколко центъра по училищата, както и комплекс от кабинети и класни стаи

За първи път през учебната 2017/2018 г. е приет Списък със 184 иновативни училища в България. През следващата учебна година те вече са 290, а през тази – 395. Още 205 училища са подали проектни предложения за учебната 2020/2021 в МОН (до 31 януари), а до края на март ще станат ясни одобрените да получат иновативен статут. Общо 529 училища са включени в Националната програма на МОН „Иновации в действие“ и са осъществени 748 мобилности, за да се видят на място иновативните идеи и практики в реална среда.

Иновациите са възможност за промяна на културата на преподаване в българската образователна система и начин училищата да станат по-желано място за децата. Това е най-положителният резултат от Националната програма „Иновации в действие“. Това сподели министърът на образованието и науката Красимир Вълчев при представяне на научноизследователския анализ на обмена на иновациите, извършен от екип на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“.

„Все повече училища осъзнават, че наличието на стремеж към иновации и на креативни учители е предпоставка те да бъдат по-добри и да провокират интереса на децата към учене, да намерят специфичните подходи към всяко дете и да постигат по-добри образователни резултати – добави министър Вълчев. – Иновациите доведоха до партньорства между училищата, до това да се учат взаимно от опита си, да си взаимодействат и да обменят практики, да са свързани. В днешния динамичен свят децата трябва да придобият не само ключови компетентности, а да развият още много други, като уменията за критично мислене, креативност, сътрудничество, комуникация, но най-вече за учене през целия живот, за да бъдат адекватни на променящата се реалност.“

Друг положителен момент е, че в иновативните училища се въведоха не само интегрални часове, а и нови учебни предмети, чието създаване изначално е трудна задача. Това означава и собствена учебна програма, учебни материали за всеки час, което изисква мобилизирането и обединяването на големи екипи от педагогически специалисти, които работят заедно за създаването им.

Четете повече в бр. 9,
 27 февруари – 4 март 2020 г. 

 

Your Image Description

Свързани статии:

44 млн.лв. за нови училищни автобуси 9,5 млн. лв. в подкрепа на образованието Нови инвестиции в образованието Бизнесът с приоритет при приема след VII клас

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
share51Tweet
Previous article

Да си дясна ръка на бизнеса

Next article

Задължителна предучилищна за четиригодишните

Next article
След 65 години – срочни трудови договори

Задължителна предучилищна за четиригодишните

След 65 години – срочни трудови договори

Приемат стандарт за физическата среда

Foreign Language Teaching, Number 1/2020, Volume 47

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"