"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 44, 2020

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев за проектобюджет 2021

in Брой 44, 2020
Красимир Вълчев,
министър на образованието и науката

В бюджета за следващата година има безпрецедентен ръст на средствата за образование. Очак-
вах дебат за това колко са важни разходите за образование. Но чухме, че наливаме средства в нереформирани сфери. Чухме, че в момента трябва да се пести, защото иначе крадем от бъдещето. На всички тези политици и икономисти с широка експертиза ми се иска да припомня няколко неща.
Разходите за образование са с най-голяма обществена възвръщаемост. Дори да взимаме заеми, разходите за образование подобряват благосъстоянието на едно общество. Разбира се, зависи как се инвестират.
Обидно е да се твърди, че системата на образованието не е реформирана. В последните години се извършиха реформи във всички сектори и в почти всички дейности на системата. Тази година направихме значителна крачка в системата на висшето образование. Догодина ще увеличим възнагражденията на преподавателите, като минималната заплата за асистент ще бъде 1300 лв. и няма да изостава от учителското възнаграждение. Но това ще бъде обвързано със споразумение за ангажименти от страна на висшите училища. Тази година за първи път имаме и политики със стратегически цели и задачи на висшите училища, които съдържат сериозни мерки за промени. Промени за свързаност, промени в учебните планове и програми и т.н.
Всичко това е аргумент, че тези разходи са обвързани с реформи. Но дори да не са обвързани с реформи, инвестицията в преподаватели и учители е най-важната инвестиция в системата на образованието и в обществото. Защото най-важният фактор е бил, е и ще остане мотивираният и добре подготвен учител и преподавател.
Тези разходи не са конюнктурни. Правим поредната, четвърта крачка за увеличение на възнагражденията, защото вярваме, че може да имаме добро образование само ако имаме доб-
ри учители. Ако мотивираме най-добрите ученици да стават учители. И следващата година средната учителска заплата ще достигне 125% от средната за страната.
Проблемите ни в образованието са следствие на това, че предишни години пестяхме от него. И най-вече от учителските заплати. Днес сме твърдо решени да продължим. Не смятаме, че трябва да пестим. Напротив – най-голямата кражба от бъдещето би било днес да спестим от образование и от учители.
Надявам се да използваме темата образование и да водим в по-голяма степен положителен, смислен разговор за нашето общо бъдеще.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Tags Новина
shareTweetshare
Previous article

Безпрецедентен ръст на парите за образование

Next article

Mathematics and Informatics, Number 5/2020, Volume 63

Next article

Mathematics and Informatics, Number 5/2020, Volume 63

Chemistry, Number 5/2020, Volume 29

Bulgarian Language and Literature, issue 6/2020, Volume 62

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2023, година LXVI
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65
  • Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2021 г.
  • INFORMAL LINGUISTIC TOURNAMENTS
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2021, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2021, Volume 64
  • PREPARATION FOR THE XXV YOUTH BALKANIADE IN MATHEMATICS 2021
  • THE 17TH ZHAUTYKOV OLYMPIAD IN MATHEMATICS, PHYSICS AND COMPUTER SCIENCE
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2021, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 3, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2021, Volume 64
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2021, Volume 64
  • Annual contents of Mathematics and Informatics, 2020
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2020, Volume 63
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2020, Volume 63
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2020, Volume 63
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US