"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 41, 10 – 16 октомври 2019 г.

Най-добрите студенти – учители

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
10-10-2019
in Брой 41, 10 – 16 октомври 2019 г.
A A

Татяна ДИКОВА

 

След повишаването на учителските заплати, което продължава и през новата бюджетна година, идва ред и на активното модернизиране на образователната инфраструктура. Повече средства ще се дадат за нови модерни лаборатории по природни науки, математика и информатика, както и за учебни бази. Повече средства ще се насочват и към центровете за подкрепа за личностно развитие.
„Длъжни сме да направим всичко възможно, за да подготвим най-добрите кадри като учители в образованието – каза министър Красимир Вълчев пред членовете на Парламентарната комисия по образованието и науката в рамките на редовното месечно изслушване. – Целта ни е не само повече студенти, но с още по-добри образователни резултати да се насочат към учителските професии.“ Вероятно коефициентът за обучение на един студент в педагогическа специалност ще скочи от 1,25 на 1.6 и ще се увеличат часовете за практика. Освен повишаване на заплатите мотивацията за учителска професия се преследва и със специалната национална програма „Мотивирани учители“, състояща се от три модула. Първият модул е насочен към специалисти с друго висше образование, които биха желали да придобият педагогическа квалификация и да се реализират като преподаватели. Към момента по него са одобрени 45 специалисти. „Това са предимно по дисциплините, по които има най-голям недостиг на учители – поясни министър Вълчев, – а именно информационни технологии и природни науки.“

По втория модул са одобрени 138 души, той е за придобиване на допълнителна квалификация, с което един учител ще увеличи часовата си ставка с предмети като география, история и т.н. Преподаването по няколко дисциплини е много желано най-вече в малките училища и училищата в отдалечените населени места. В този модул е и придобиването на квалификация по „Специална педагогика“. Така ще се осигури необходимият обем от работа с децата със СОП и ще се гарантира ресурсна подкрепа дори в училища в отдалечени населени места. „Към момента не са достатъчни кандидатите за третия модул – каза министър Вълчев. – Става дума за мотивирани учители, които да насочим към училища с преобладаващ брой деца в риск.“ При ставка допълнително от 300 лв. кандидатите са били едва 9. „Идеята ми е да създадем своеобразен корпус от висококвалифицирани и мотивирани педагози. Затова увеличихме и допълнителните средства, които те ще получават – коментира министър Вълчев. – Предвиждаме и мерки в системата на висшето образование. От една страна, да мотивираме най-добрите ученици – тези 10% с най-високи образователни резултати, както и тези 30% от зрелостниците, избрали да се явят на ДЗИ по природни науки. Те да получат допълнителни стипендии, ако изберат професията учител. Става дума за професионални направления „Педагогика“, „Педагогика на обучението по…“ и при всички останали направления, които дават възможност да се получи педагогическа квалификация. Ще насърчаваме всички студенти, които се насочат към допълнително обучение в педагогическите направления“, категоричен е министър Вълчев. Вероятно ще стартира и национална програма, с която да се актуализират учебните планове на съответните специалности, като се водят разговори най-вече с педагогическите факултети, от които ще се иска да ревизират обучението, което предлагат на бъдещите учители.

Your Image Description

Свързани статии:

Необходим е център по училищна психология Default ThumbnailАгенция поема ОП за наука и образование Неравенството остава предизвикателство за ЕС 1,9 млрд.лв. за образование

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
share5Tweet
Previous article

Bulgarian Language and Literature, issue 5/2019, Volume 61

Next article

Шанс за добро бъдеще

Next article
Снимка ОУ „Васил Левски“

Шанс за добро бъдеще

акад. Юлиан Ревалски

Акад. Юлиан Ревалски, председател на Българската академия на науките: От БАН се очакват експертни решения по ключови за държавата и обществото въпроси

Софийският прави център за върхови постижения

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"