"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 33, 2019

Как да се печелили от наука и иновации

in Брой 33, 2019

Държавните висши училища могат да създават дружества с ограничена отговорност и акционерни дружества по реда на Търговския закон, както и да участват в капитала на такива дружества само с цел стопанската реализация на резултати от извършени научни изследвания и създадени обекти на интелектуална собственост.

Предметът на дейност на подобни дружества задължително трябва да е свързан с резултатите от дейността по професионалните направления и специалностите от регулирани професии, за които висшето училище е получило акредитация от Националната агенция за оценяване и акредитация. Участието на висшето училище не може да бъде по-малко от 34 на сто от общия капитал на подобно дружество. Това предвижда проект на Постановление на Министерския съвет за условията и реда за създаване на търговски дружества от държавните висши училища, публикуван за обществено обсъждане. Тази възможност е разписана в Закона за висшето образование, но досега нямаше определен механизъм за това.

Висшите училища могат да създават или да участват само в търговски дружества с предмет на дейност изследване, реализация и развитие на научни разработки, иновативни идеи, индустриални проучвания и разработване на нови продукти и технологии. Друга възможност е дружеството да има предмет на дейност внедряване и продажба на научни разработки, в това число доставка или изработване на необходимо оборудване за производство на иновативни продукти и обекти на интелектуална собственост, както и регистрация на патенти и търговски марки на национално и международно ниво. Третата хипотеза е дружеството да се занимава с иновационно посредничество за трансфер на технологии и знания между технологични центрове и технологични паркове.

 

Четете повече в бр. 33, 15 – 21 август 2019 г.    


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Tags АКЦЕНТ на броя
share6Tweetshare
Previous article

Mathematics and Informatics, Number 3/2019, Volume 62

Next article

Обречени да успяват

Next article
Обречени да успяват

Обречени да успяват

Без работа на терен не се учи

Без работа на терен не се учи

Имаш ли го желанието, имаш го и знанието

Имаш ли го желанието, имаш го и знанието

Последни публикации

  • Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2020 г.
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2020, година LXIII
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2020, Volume 63
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2020, Volume 63
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2020, Volume 63
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2020, Volume 63
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2020, Volume 63
  • Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2019 г.
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2019, Volume 62
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2019, Volume 62
  • Preparing Primary Junior Grade Teachers to Teach Computational Teaching: Experiences from the Glat Project
  • Cloud Technologies Implementation in Secondary Education
  • Google Classroom – An Innovative Approach to a More Efficient Organization of Learning
  • To Read or Interact with Textbooks – What is Better for Learners?
  • Deep Copy in C++ and Java
  • Polynomials with Roots in the Vertices of Medi-Tangential Polygons
  • Algebraic Description of Pascal’s Snails of Order n
  • Inquiry on Students’ Opinion about the Quality of their Preparation in Mathematics and Information Technologies
  • Contest Problems of this Issue
  • Solutions of the Contest Problems from Issue 6, 2018
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2019, Volume 62
  • A New Series of Olympiad Chess Problems: Chess Board, Rook and Numbers
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editorial Board
  • Contents
  • Guide for Authors
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US