"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2018 Брой 47, 2018

Качествено образование за всеки

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
22-11-2018
in Брой 47, 2018
A A

До какви изводи е стигнал един от екипите, изпълняващи проекта, разработил темата „Уязвими групи и общности“. Именно там са залегнали голяма част от предложените мерки, свързани с образованието.
Екипът, ръководен от проф. Илона Томова, решава да изследва факторите за демографските дисбаланси. От научната литературата става ясно, че в страните с високи социални неравенства хората живеят по-кратко, а смъртността е висока, защото качеството на живот в страната не е добро. Миграцията също е голяма, защото хората не желаят да живеят при подобни условия.
Според проф. Томова, ако неравенствата продължат да нарастват, държавните институции, партиите, интелигенцията няма да са в състояние да формулират общи цели и интереси, които да обединят хората, защото в едно силно поляризирано общество живеем в паралелни светове с различни ценности. При това положение доверието в институциите пада рязко, наблюдава се срив по показателите за демократично развитие на държавата. При увеличаване на неравенствата е застрашен и гражданският мир, институциите трудно се справят с нелегитимното насилие, нараства насилствената смъртност. Забавят се темповете на икономическото развитие и на доходите на мнозинството. Заради всичко това се увеличава и миграцията сред младите, а това смалява контингента от жени, способни да раждат.
Екипът на проф. Томова измерва дела на жените във фертилна възраст в различните етнически групи и показва, че той постоянно спада при българките, стагнира при българските турци и се увеличава при ромите. Последните преброявания показват колко нараства групата на децата, за които българският не е майчин език. Ако до 2001 г. най-многобройна все още е била групата на турците, от 2011 г. най-голяма детска група от 0 до 9 години е на ромите. Навсякъде по света най-висока е раждаемостта при най-ниско образованите. „Справянето с такива дисбаланси по света става с подобряване на образованието на тези групи и предоставяне на възможност за включването им в пазара на труда с прилични доходи“, уточнява проф. Томова.

 

Четете повече в бр. 47, 22 – 28 ноември 2018 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЧетирите мисии на университетите на бъдещето 35 млн. лв. за всички в I и VIII клас Отворена наука за Европа 3,1 млн. лв. за проекти срещу COVID-19

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Foreign Language Teaching, Number 6/2018, Volume 45

Next article

В какво вложи ФНИ 17 млн. лв.

Next article
Над 6 млн. лв. вложени в здравеопазването

В какво вложи ФНИ 17 млн. лв.

Всяко училище е ценно

Всяко училище е ценно

Нашата Трета гимназия

Нашата Трета гимназия

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"