"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2017 Брой 46, 2017

Неравенството остава предизвикателство за ЕС

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
16-11-2017
in Брой 46, 2017
A A

Националните образователни системи на държавите от ЕС стават по-приобщаващи и по-ефективни. Но в същото време образователното равнище на учениците продължава да зависи до голяма степен от социално-икономическото им положение. 33,8% от учениците от семейства в най-неравностойно положение имат слаби резултати срещу едва 7,6 на сто за техните връстници с привилегирован произход. Така неравенството продължава да бъде предизвикателство и заплаха за социалното сближаване и дългосрочния просперитет на обществата. Това се посочва в шестия годишен обзор на образованието на Европейската комисия.
Изследването показва, че почти три пъти по-голяма е вероятността лицата с основно образование да живеят в бедност или социално изключване в сравнение с тези с висше образование. Данните сочат, че през 2016 г. едва 44% от младите хора в Общността на възраст 18 – 24 години, завършили прогимназиален етап, са били трудово заети. Сред населението на възраст между 15 и 64 години безработицата също е много по-висока – 16,6 %, когато е с основно образование, в сравнение с висшистите – 5,1 %.
Особено уязвими са децата, родени извън ЕС. Често те са от бедни семейства или с родители с ниска квалификация. В семействата им не се говори официалният за съответната държава език. Достъпът им до културни ресурси е ограничен или не могат да разчитат на социалните мрежи в държавата, в която са мигрирали. Така младите мигранти са изложени на по-голям риск от постигане на слаби резултати и от преждевременно напускане на училище. През 2016 г. 33,9% от лицата на възраст 30 – 34 години, които живеят в ЕС, но са родени извън него, са имали прогимназиално или по-ниско образование в сравнение с 14,8 % от родените в ЕС техни връстници.
Въпреки целта на ЕС до 2020 г. делът на 15-годишните със слаби умения по четене, математика и природни науки да се намали на 15%, средното ниво продължава да пада. Особено по природните науки, където делът на учениците със слаби постижения се е увеличил от 16% през 2012 г. на 20,6% през 2015 г.

 

Четете повече в бр. 46, 16 – 22 ноември 2017 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailДеца говорят с депутати По нелекия път на доверието Национална програма за ново поколение учители Признание за новите будители

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Стратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 6, 2017

Next article

Екипната работа – умение на XXI век

Next article
Екипната работа – умение на XXI век

Екипната работа – умение на XXI век

Съвместни усилия връщат децата в училище

Съвместни усилия връщат децата в училище

Бъдещето принадлежи на ценностните системи

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"