"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Strategies for Policy in Science and Education Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2017

Стратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 6, 2017

от
15-11-2017
in Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2017
A A

CONTENTS / СЪДЪРЖАНИЕ

 

RESEARCH RESULTS / РЕЗУЛТАТИ ОТ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Значимостта на ученето: анализ на връзките между гледните точки на ученици, родители и учители
[The Importance of Learning, Analyzing the Perspectives of Teachers, Parents and Students]
/ Илиана Мирчева, Елена Джамбазова, Снежана Радева, Деян Велковски / Iliana Mircheva, Elena Djambazova, Snezhana Radeva, Deyan Velkovski – p. 559
Log in to read the full text

 

Рефлексия на социално включване на уязвими етнически общности и групи
[Reflection on the Social Inclusion of Vulnerable Ethnic Communities and Groups in Bulgaria]
/ Ирина Колева / Irina Koleva – 574 стр.
Log in to read the full text

 

RESEARCH AND PARADIGMS / НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ПАРАДИГМИ

Предизвикателствата за младите хора пред eвропейската програма „Еразъм+“
[The Challenges to Young People that the European Programme “Erasmus+” Poses]
/ Юлия Дончева / Julia Doncheva – 593 стр.
Log in to read the full text

 

Theoretical Grounds of Choosing and Designing Special Software to Teach Children with Minor Mental Retardation
/ Efstratios Pantelis  – 601 стр.
Log in to read the full text

 

EVENTS / ХРОНИКА

Национална научна конференция по случай 55-годишнината на педагогическото образование в Смолян и 20-годишнината на Филиала към ПУ „Паи-сий Хилендарски“
[National Scientific Conference on the Occassion of the 55th Anniversary of the Pedagogical Education in Smolyan and the 20th Anniversary of the Smolyan Filial of the University of Plovdiv]
/ Нина Герджикова / Nina Gerdzhikova – 610 стр.
Log in to read the full text

 

EDUCATIONAL ASSESSMENT / ОЦЕНЯВАНЕ В УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ

Възприятия и нагласи на учениците по важни обществени въпроси (данни от международното изследване на гражданското образование – ICCS 2016)
[Attitudes and Perceptions of Students towards Important Civic Issues (ICCS 2016 Data from the International Study on Citizenship Education)]
/ Светла Петрова / Svetla Petrova – p. 613
Log in to read the full text

 

Модулът на PISA 2015 „Решаване на проблеми в сътрудничество“. Кон­цепция на изследването, анализ на резултатите и примерни въпроси
[PISA 2015 Collaborative Problem-Solving Module. Concept of the Study, Analysis of Results and Sample Issues]
/ Светла Петрова / Svetla Petrova – 631 стр.
Log in to read the full text

 

ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ

 

READ IN THE LATEST ISSUES OF THE „AZ BUKI“ JOURNALS /  
READ IN THE LATEST ISSUES OF „AZ BUKI“ JOURNALS 

GUIDE FOR AUTHORS / УКАЗАНИЯ ЗА АВТОРИТЕ

 нагоре


ЗНАЧИМОСТТА НА УЧЕНЕТО: АНАЛИЗ НА ВРЪЗКИТЕ МЕЖДУ ГЛЕДНИТЕ ТОЧКИ НА УЧЕНИЦИ, РОДИТЕЛИ И УЧИТЕЛИ

 

Илиана Мирчева, Елена Джамбазова,

Sofia University

Снежана Радева, Деян Велковски

УНИЦЕФ България

 

 

Absract. През 2017 г. в България е реализирано пилотно изследване по темата „Значимостта на ученето: анализ на връзките между гледните точки на ученици, ро­дители и учители“. То си поставя за цел да отчете кои фактори оказват влияние вър­ху детското учене в териториален регион със специфичен профил на населението. Проследено е влиянието на наследствени предиктори за степента на образованието и са изведени конкретни препоръки на база на изведените резултати.

Keywords: study; students; parents; teachers; key factors

 

THE IMPORTANCE OF LEARNING, ANALYZING THE PERSPECTIVES OF TEACHERS, PARENTS AND STUDENTS

 

 

Abstract. During 2017 a pilot study was conducted in Bulgaria on the subject of “The Importance of Learning, Analyzing the Perspectives of Teachers, Parents and Students”. It aims to identify the key factors that influence children’s learning in a predefined region with a specific population profile. The article traces the influence of hereditary predictors on the level of education and draws conclusions based on the results.

 

Prof. Iliana Mircheva, Dr. Elena Djambazova, Assoc. Prof.

Faculty of Preschool and Primary School Education

University of Sofia

 

Ms. Snezhana Radeva

Early Childhood Development

Consultant for UNICEF Bulgaria

 

Mr. Deqn Velkovski

Consultant in Improving Educational Outcomes

for Children at Risk for UNICEF Bulgaria

нагоре


РЕФЛЕКСИЯ НА СОЦИАЛНО ВКЛЮЧВАНЕ НА УЯЗВИМИ ЕТНИЧЕСКИ ОБЩНОСТИ И ГРУПИ

 

Prof. Irina Koleva

Sofia University

 

 

Absract. Студията разглежда приносните моменти в научното творчество на доц. д.н.к. Веселин Тепавичаров спрямо разработените и апробирани от него подходи за образование в межуетническа среда. Анализират се данни от проведено изследване в образователни институции в община Стралджа. Пред­лагат се примерни емпирико-теоретични модели за социално включване на деца от ромски произход спрямо ДОС по ГЗЕИО (2016 – МОН).

Keywords: social inclusion; education; ethno-psychology; ethno-pedagogy; social reflexive anthropology; empirical theoretical models for intercultural education

 

REFLECTION ON THE SOCIAL INCLUSION OF VULNERABLE ETHNIC COMMUNITIES AND GROUPS IN BULGARIA

 

Abstract. The study examines the contributing moments in the scientific work of Assoc. Prof. Vesselin Tepavicharov, concerning the approaches developed and approached by him for education in a multiethnic environment. Data from a survey conducted in educational institutions in the municipality of Straldja are analyzed.

 

Prof. Irina Koleva

Department of Ethnology

Faculty of History

University of Sofia

нагоре


ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВАТА ЗА МЛАДИТЕ ХОРА ПРЕД ЕВРОПЕЙСКАТА ПРОГРАМА „ЕРАЗЪМ+“

 

Julia Doncheva

"Angel Kanchev", University of Ruse (Bulgaria)

 

 

Absract. Новият програмен период 2014 – 2020 г. стартира с нови опера­тивни програми, с нови предизвикателства към знанията, уменията и компетен­циите относно проектния мениджмънт. Европейската програма за образование, обучение, младеж и спорт „Еразъм+“ стартира от януари 2014 г. и се базира на интегриран подход, който гарантира ефективно взаимодействие между всички сектори в областта на образованието, обучението, младежта и спорта. Тя има за цел да изгради стабилни партньорства между образованието и бизнеса за на­сърчаване на иновациите и конкурентоспособността, като същевременно насър­чава заетостта със специален акцент върху борбата с младежката безработица. Програмата подкрепя дейности в сферата на: училищното образование, висше­то образование, професионалното образование и обучение, образованието за възрастни, младежкия сектор. Сфери, в които ще се реализират студентите от педагогическите специалности. Факт е, че те нямат специализирана, задълбо­чена подготовка по тематиката и в тази връзка, целта ни бе да установим дали имат идеи, мотиви, склонности и желания към новите предизвикателства.

В статията се анализират данни от проучване относно предприемаческия профил на студентите, тяхната мотивация и готовност към иновациите.

Keywords: entrepreneurship; innovations; project management; survey

 

THE CHALLENGES TO YOUNG PEOPLE THAT THE EUROPEAN PROGRAMME “ERASMUS+” POSES

 

 

Abstract. The new programme period 2014 – 2015 started with new Operational Programmes, new challenges to the knowledge, skills and competences regarding project management. The European Programme for Education, Training, Youth and Sport “Erasmus+” started in January 2014 and is based on an integrated approach, which guarantees an effective interaction between all sectors in the field of education, training, youth and sport. It aims at building stable partnerships between education and business in order to encourage innovation and competitiveness while at the same time encouraging employment with a special focus on fighting youth unemployment. The programme supports activities in the field of: school education, higher education, vocational education and training, adult education, the youth sector. Fields in which students studying pedagogy will realize themselves. The fact is they don’t have specialized, detailed preparation for the topic and in relation to this our aim was to find out whether they have ideas, reasons, aptitudes and willingness to the new challenges.

The article analyses data from a survey on the entrepreneurial profile of students, their motivation and readiness for innovations.

 

Dr. Julia Doncheva, Assoc. Prof.

Dept. of Pedagogy, Psychology and History

University of Ruse

нагоре


THEORETICAL GROUNDS OF CHOOSING AND DESIGNING SPECIAL SOFTWARE TO TEACH CHILDREN WITH MINOR MENTAL RETARDATION

 

 

Efstratios Pantelis

South-West University “Neofit Rilski” – Blagoevgrad (Bulgaria)

 

 

Abstract. The paper outlines some of the main theoretical aspects of choosing and designing special software to teach children with minor mental retardation in the context of the various strategies for choosing the contents and objectives of the curriculum. Furthermore the article aims at summarizing some the most important features of the software designed or adapted for the needs of special education practice.

Keywords: special education, special education software, children with mental retardation

нагоре 


ВЪЗПРИЯТИЯ И НАГЛАСИ НА УЧЕНИЦИТЕ ПО ВАЖНИ ОБЩЕСТВЕНИ ВЪПРОСИ1)

(Данни от Международното изследване на гражданското образование – ICCS 2016)

 

Светла Петрова

Център за оценяване в предучилищното и училищното образование

 

 

Absract. В статията е представен анализ на данни от Международно­то изследване на гражданското образование – ICCS 2016. В ICCS 2016 участват 24 държави/региона. Изследването в България се организира и провежда от Центъра за оценяване в предучилищното и училищното об­разование (ЦОПУО).

Keywords: International civic and citizenship study; comparative research program; civic and citizenship education; civic competencies

 

ATTITUDES AND PERCEPTIONS OF STUDENTS TOWARDS IMPORTANT CIVIC ISSUES

(ICCS 2016 Data from the International Study on Citizenship Education)

 

Abstract. The article presents an analysis of data from International Civic and Citizenship Study (ICCS) 2016. ICCS 2016 includes 24 countries / regions, including 16 in Europe, 5 in Latin America, and 3 in Asia. The Bulgarian study is organized and carried out by the Center for Assessment in Preschool and School Education.

 

* Dr. Svetla Petrova

Center for Assessment in Preschool and School Education

нагоре


МОДУЛЪТ НА PISA 2015. „РЕШАВАНЕ НА ПРОБЛЕМИ В СЪТРУДНИЧЕСТВО“. КОНЦЕПЦИЯ НА ИЗСЛЕДВАНЕТО, АНАЛИЗ НА РЕЗУЛТАТИТЕ И ПРИМЕРНИ ВЪПРОСИ1)

 

Светла Петрова

Център за оценяване в предучилищното и училищното образование

 

 

Absract. За първи път международното изследване PISA 2015 включва спе­циален модул „Решаване на проблеми в сътрудничество“, в който учениците решават задачи в екип с един, двама или повече виртуални партньори. Проуч­ването е направено сред 15-годишни младежи от цял свят. Неговата основна цел е да се направи оценка дали учениците могат ефективно да участват в дей­ности за решаване на проблем съвместно с един или повече партньори, като споделят своите знания, умения и усилия за постигане на определен резултат.

Keywords: PISA 2015; problem-solving skills; collaborative problem solving; large-scaled assessment

 

PISA 2015 COLLABORATIVE PROBLEM-SOLVING MODULE. CONCEPT OF THE STUDY, ANALYSIS OF RESULTS AND SAMPLE ISSUES

 

Abstract. For the first time, the international study PISA 2015 includes a special “Collaborative problem solving” module in which students solve team tasks with one, two or more virtual partners. The study was conducted among 15-year-olds from all over the world. Its main objective is to assess whether students can effectively engage in problem-solving activities with one or more partners sharing their knowledge, skills and efforts to achieve a certain outcome.

 

Dr. Svetla Petrova

Center for Assessment in Preschool and School Education

нагоре


 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСтратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 1, 2017 Default ThumbnailСтратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 3, 2017 Default ThumbnailСтратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 4, 2017 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2017

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Професионално образование, година XIX, книжка 6, 2017

Next article

Неравенството остава предизвикателство за ЕС

Next article
Неравенството остава предизвикателство за ЕС

Неравенството остава предизвикателство за ЕС

Разпознават ли младите коруцията

Разпознават ли младите коруцията

Училище чества патрона си – Дядо Славейков

Училище чества патрона си - Дядо Славейков

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"