"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Mathematics and Informatics
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Vocational Education

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2015 г.

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
12-12-2015
in Vocational Education
A A

VOCATIONAL EDUCATION
JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH

ПРОФЕСИОНАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ
НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКО СПИСАНИЕ

VOLUME 17, 2015 / ГОДИНА XVII, 2015

ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ

PAGES / СТРАНИЦИ
Number 1 / Книжка 1: 1 – 120
Number 2 / Книжка 2: 121 – 232
Number 3 / Книжка 3: 233 – 352
Number 4 / Книжка 4: 353 – 464
Number 5 / Книжка 5: 465 – 576
Number 6 / Книжка 6: 577 – 704

 

HEALTHY LIFESTYLE AND SPORT IN EDUCATIONAL INSTITUTIONS / ЗДРАВОСЛОВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ И СПОРТ В ОБРАЗОВАТЕЛНИТЕ ИНСТИТУЦИИ
585 – 597: Спортните дейности като социална платформа за приобщаване, промяна и развитие [Sport Activities as a Platform for Social Inclusion, Change and Development] / Иван Сандански / Ivan Sandanski
598 – 605: Педагогическо общуване и комуникация в обучението по физическо възпитание и спорт [Pedagogical Interactions and Communications in Physical Education and Sport Activities] / Елеонора Милева / Eleonora Mileva
606 – 615: Проблеми и перспективи в развитието на извънучилищните занимания със спорт и физическо възпитание [Problems and Prospects of Developing Extracurricular Activities in Sports and Physical Education] / Лозан Митев / Lozan Mitev
616 – 619: Патронният празник на 163. ОУ „Черноризец Храбър“ – новаторство в традицията [The Day of Patron in “Chernorizets Hrabar” Primary School – Innovation in Tradition] / Велислава Шурулинкова / Velislava Shurulinkova
620 – 623: Скокове на батут – забавно и полезно [Trampoline Jumping – Funny and Helpful] / Ирена Тенева, Виолета Дряновска / Irena Teneva, Violeta Dryanovska

 

INTERNATIONAL EXPERIENCE / МЕЖДУНАРОДЕН ОПИТ
531 – 546: Актуално състояние на образователната система на Норвегия [Current State of Norwegian Educational System] / Росица Иванова / Rositsa Ivanova
547 – 560: Teaching English Through Project-based Learning in Zaferiye Abalıoğlu Primary School, Denizli, Turkey / Veselina Boneva, Muserref Fidan

 

LIFELONG LEARNING / УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ
28 – 40: Eкипно преподаване – един от пътищата за развитие на комуникативни компетентности за инженери [Team Teaching – an Opportunity for Development of Communication Competences for Engineers] / Сеня Терзиева, Веселина Коларски / Senia Terzieva,Veselina Kolarski
41 – 46: Мястото на образователните сайтове и софтуерните продукти в процеса на обучение [The Role of Educational Sites and Software in the Learning Process] / Бисерка Василева / Biserka Vasileva
47 – 70: Системата за професионално ориентиране и консултиране на деца със специфични потребности в България – исторически тенденции и съвременно състояние [Professional Orientation and Consulting System for Children with Special Needs in Bulgaria – History and Current Status] / Моника Богданова / Monica Bogdanova
71 – 77: В защита на българския жестов език: необходима информация, съдържание
и практическо приложение [Protection of the Bulgarian Sign Language: Required
Information, Contents and Applications] / Миряна Мошева / Miryana Mosheva
247 – 258: Източници на тревожни преживявания в юношеска възраст [Sources of Anxiety in Adolescence] / Гергана Славчева / Gergana
259 – 271: Методи и етични аспекти при обучението на лица със слухови нарушения [Metods and Ethical Aspects in Teaching Students with Hearing Loss] / Светослава Съева / Svetoslava Saeva
359 – 368: Рекламата и нейният визуален език [The Advertising and its Visual Language] Николай Кънчев / Nikolay Kanchev
665 – 678: Валидиране на знания и умения, придобити в трудовия опит – опит и тенденции [Validation of Work-Based Knowledge and Skills – Experience and Trends] / Емилиана Димитрова, Красимира Брозиг / Emiliana Dimitrova, Krasimira Brozig

 

METHODOLOGY & EXPERIENCE / МЕТОДИКА И ОПИТ
15 – 20: Формиране на начална икономическа грамотност в обучението по „Домашен бит и техника“ [Building an Initial Economic Literacy in the Subject of Domestic Science and Home Technology] / Хава Велиева / Hava Velieva
21 – 27: Формиране на толерантност и емпатия при 5 – 7-годишните деца [Formation of Tolerance and Empathy in Children of Age 5 – 7 Years] / Надие Карагьозова / Nadie Karagyozova
239 – 246: Подходи за преподаване на английски език, в центъра на които е поставен ученикът [Student-centered Approaches to English Teaching] / Даниела Димитрова / Daniela Dimitrova
369 – 378: Компютърно подпомогнато обучение на ученици с увреден слух по природни науки в България [Computer-assisted Science Teaching of Deaf Students in Bulgaria] / Милен Замфиров / Milen Zamfirov
379 – 386: Дидактическата игра като интерактивен метод в обучението по „Сервиране“ 
[The Didactic Game as an Interactive Teaching Method in Serving] / Слава Рачева / Slava Racheva
387 – 393: Методи за проверка и контрол на резултатите от обучението по „Обща теория на счетоводната отчетност“ [Methods for Examination and Results
Control in General Theory of Accounting Class] / Красимира Макавеева / Krasimira Makaveeva
394 – 398: Особености и трудности на чуждоезиковото обучение при студенти от мултиетнически произход в райони със смесено население [Teaching a Foreign Language and the Challenges it Entails with Students of Multicultural and Ethnically Different Background] / Ангел Николов / Angel Nikolov
399 – 408: Коучингът като инструмент за създаване на нова организационна култура в туризма [Coaching as a Tool for Creating New Organizational Culture in Tourism] / Златина Караджова / Zlatina Karadzhova
471 – 479: Интернет като източник на социализиращи влияния в периода на юношеството [Internet as a Source of Socializing Influences in Adolescence] / Гергана Славчева / Gergana Slavcheva
480 – 486: Иновационни методи на обучение при учебния предмет „Обща теория на счетоводната отчетност“ [Innovative Methods of Education in Subject “General Theory of Accounting”] / Красимира Макавеева / Krasimira Makaveeva
487 – 493: Субективизмът в контекста на диференцираното заплащане на педагогическите специалисти [Subjectivity in the Context of Differentiated Remuneration of Pedagogical Specialists] / Недялко Колев / Nedyalko Kolev
494 – 502: Тенденции при професионалноквалификационните степени по специална педагогика в България [Trends of Professional and Qualification Degrees in Special Pedagogy in Bulgaria] / Милен Замфиров / Milen Zamfirov

 

RESEARCH ACTIVITIES / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ
409 – 422: Резултати от национално външно оценяване по чужд език в седми клас в област Сливен през учебната 2014/2015 година [Results of National External Assessment in Foreign Language in Seventh Grade in Sliven Region During the Academic 2014/2015 Year] / Веселина Бонева / Veselina Boneva
503 – 519: Възрастови особености на психологическата подготовка при състезателки по художествена гимнастика [Age Characteristics of Psychological Training of
Rhythmic Gymnastics Athletes] / Мария Кънчева / Maria Kancheva
520 – 522: Синергията „образование – медии“ в проекта SmartFuture на Варненския свободен университет „Черноризец Храбър“ [The Sinergy “Education – Media” in the SmartFuture Project of Varna Free University “Chernorizets Hrabar”] / Теодора Бакърджиева / Teodora Bakardjieva
626 – 639: Феноменът „ученически и студентски бисери“ и ценностите на младите хора [The Phenomenon “Student’s Pearls” and Young People’s Values] / Надя Кантарева-Барух / Nadya Kantareva-Baruh

 

SCHOOL FOR TEACHERS / УЧИЛИЩЕ ЗА УЧИТЕЛИ
90 – 93: 93 години Средно общообразователно училище „Св. Паисий Хилендарски“ – с. Абланица. Ролята на главния учител – модератор, медиатор, наставник [90 Years Secondary School “St. Paisii Hilendarski”. the Role of the Head Teacher – Moderator, Mediator and Mentor] / Сълзета Зейнева / Salzeta Zeyneva
94 – 109: Професионализмът в управлението на училището в малките населени места – споделен опит от ръководството на СОУ „Св. Паисий Хилендарски“, с. Абланица [The Professionalism in Managing School in Small Living Areas – Educational Experience Shared by the Team of Secondary School “St. Paisii Hilendarski“, Ablanitsa Village] / Мехмед Имамов, Калинка Гайтанинчева / Mehmed Imamov, Kalinka Gaytanincheva
110 – 111: Децата невинаги помнят това, на което ги учите, но помнят това, което сте [Children Do Not Always Remember the Things You Teach Them, But Do Remember Who You Are] / Ирзан Конадова / Irzan Konadova
112 – 113: Учителската професия – предизвикателство или задължение 
[Teaching Profession – Challenge or Responsibility] / Зейнеп Топова / Zeinep Topova
273 – 278: Вътрешноучилищната квалификация на учители – фактор за повишаване на качеството на образованието [Intraschool Qualification of Teachers – a Factor to Improve the Quality of Education] / Ирина Горанова / Irina Goranova
279 – 287: Състезателна игра на тема „Героите на Възрожденска България“ (обобщителен урок в V клас за историята на България през епохата на Възраждането) [Competitive Game Themed “The Heroes of the Bulgarian National Revival” (Summarized Lesson in 5th Grade Concerning the History of Bulgaria During the Period of the National Revival)] / Таня Трапова / Tanya Trapova
288 – 292: An English Language Workshop at Science and Mathematics High School “Yane Sandanski” – Gotse Delchev / Mariyana Karamiteva
293 – 295: Добра педагогическа практика – делова игра, в съответствие с характеристиките на Оперативна програма „Наука и образование 2014 – 2020“ [The Good Pedagogical Practice as a Business Game in Accordance with the Characteristics of the Operational Programme “Science and Education for Smart Growth 2014 – 2020”] / Генка Тодорова / Genka Todorova
296 – 304: Училищният директор – лидер, администратор или мениджър [School Headmaster – a Leader, Administrator or Manager] / Румена Милова / Rumena Milova
305 – 308: Различните видове оценяване [Different Types of Assessment] / Станислава Базитова / Stanislava Bazitova
309 – 312: Квалификационната дейност в ПГСУАУ „Атанас Буров“ – Силистра [Qualifications at the Vocational School of Economics, Administration and Service “Atanas Burov” – Silistra] / Наталия Крумова / Natalia Krumova
313 – 318: Предприемачеството – алтернатива за реализация на младите хора
[Entrepreneurship – an Alternative For Young People] / Диана Ганчева / Diana Ganeva
319 – 325: Обучение на ученици със специални образователни потребности в ПГСУАУ „Атанас Буров“ – Силистра [Special Education at the Secondary Vocational School of Economics, Administration and Service “Atanas Burov” – Silistra] / Станислава Великова, Бисерка Костова / Stanislava Velikova, Biserka Kostova
326 – 334: Самооценката – инструмент за измерване на качеството и разкриване на потенциала за развитие на професионалното образование [Self-assessment – a Tool for Measuring the Quality and the Potential for Development of Vocational Education] / Ирина Гетова-Георгиева, Марияна Винарова / Irina Getova-Georgieva, Mariyana Vinarova
335 – 338: Ученическият парламент – мост за превенция на агресията и насилието в училище [Students’s Parliament – a Bridge against Violence at School] / Иванка Липчева / Ivanka Lipcheva
423 – 432: Иновационен мениджмънт в системата на образованието. Училищна програма за въвеждане на тренинг за житейски умения [Innovative Management in The Education System. School Program for Introduction of Training for Universal Skills] / Здравка Тасева / Zdravka Taseva
433 – 439: Училище с вкус на лято. Идеи за творчески занимания с деца от предучилищна и начална училищна възраст [School with Taste of Summer. Ideas for Creative Activities with Preschool and Primary School Age Students] / Аня Стоянова / Anya Stoyanova
440 – 444: Форум-театърът в целодневната организация на учебния процес [The Forum-theater in Full-day Organization of Learning] / Венка Лумбева / Venka Lumbeva
445 – 447: Представяне на основно училище „Св. св. Кирил и Методий“ – село Арда, община Смолян [Presentation оf “St. St. Cyril and Methodius” Primary School, Village of Arda, Smolyan Municipality] / Ф. Романов / F. Romanov
448 – 451: Работа със слети класове в начален етап на основната образователна степен – методи и похвати за стимулиране на учебно-познавателната дейност [Work with Combined Classes in Primary School – Methods and Tools for Boosting Learning and Cognitive Activity] /Веселина Хаджиева, Сирма Сиракова / Veselina Hadzhieva, Sirma Sirakova
452 – 460: Организиране и ефективно прилагане на новия модел на целодневна организация на учебния процес [Organizing and Effective Implementation оf the New Model of Full-day Learning Organization] / Мариела Костадинова, Елиза Хаджиева / Mariela Kostadinova, Eliza Hadzhieva
561 – 564: Блок-урок в Професионална гимназия по туризъм и хранителни технологии „Никола Димов“ [Block-lesson in Vocational School of Tourism and Food Technology “Nikola Dimov”] / Петя Данева / Petya Daneva
565 – 566: Учебна игра от първата ми година като учител [Training Game from my First Year as a Teacher] / Евгений Димитров / Evgeniy Dimitrov
567 – 568: Един необикновен час по немски език [An Unusual German Class] / Пепа Анигностова / Pepa Anignostova
655 – 659: Разширяване и задълбочаване на учебното съдържание по оптика в школите по физика [Expanding and Deepening the Educational Content on Optics in Physics Schools] / Ирена Борисова, Даниела Узунова, Ванилия Беремска / Irena Borisova, Daniela Uzunova, Vanilia Beremska
660 – 665: Контент анализ и информационни карти в обучението по биология и здравно образование [Content Analysis and Mind Maps in Teaching Biology and Health Education] / Руми Тодорова / Rumi Todorova
666 – 670: Мотивиране на ученици чрез разработване на индивидуални проекти [Motivating Students through the Development of Individual Projects] / Петя Петкова / Petya Petkova
671 – 674: „Детството при социализма“ – изследователска реконструкция в работилница по история [“Childhood Under Socialism” – Research Reconstruction in History Workshop] / Анелия Ковачева, Поля Якимова / Anelia Kovacheva, Polya Yakimova
675 – 677: Интерактивно обучение на ученици от V и VI клас в школа по астрономия, или Как чрез игри да пътуваме към звездите [Interactive Education of Students from Grade V and VI in Astronomy School, or How to Travel to Stars through Games] / Ванилия Беремска / Vanilia Beremska
678 – 682: Моите корени, моето родословно дърво [My Origins, my Genealogical Tree] / Поля Якимова / Polya Yakimova
683 – 685: Стандарти за култура на поведение [Standards of Behavior Culture] / Миланка Дечева / Milanka Decheva
686 – 690: Работата с учениците в театрално студио „Маска“ [Working with Students in Theatrical Studio “Mask”] / Галина Вълчешка / Galina Vulcheshka

 

STEPS TO SUCCESS / ПЪТЯТ КЪМ УСПЕХА
8 – 14: Предприемачеството в извънкласните форми на работа в начален етап. Формиране на умения за самооценка на учениците [Entrepreneurship in the Extracurricular Activities. Formation of Self-Assessment Ability of Students] / Йовка Петкова/ Yovka Petkova
523 – 530: Model of Folk High School Pedagogy for Organic Agriculture Education] / Ivan Manolov, Dimo Atanasov, Ewa Stratenwerth, Paweł Kulpa, Martin Nobelmann, Reto Ingold, Henrike Rieken, Hristina Yancheva, Atanaska Stoeva, Peter Mogensen, Sulisława Borowska
624 – 625: Успешна екипна дейност [Successful team Work] / Нина Няголова / Nina Nyagolova

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Професионално образование“ 2012 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Професионално образование“ Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2014 г. Default ThumbnailПрофесионално образование, година XVIII, книжка 5, 2016

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Annual contents of Mathematics and Informatics, 2015

Next article

Четем най-вече за удоволствие

Next article

Четем най-вече за удоволствие

Учим и живеем заедно

Учим и живеем заедно

Коя е ахилесовата ни пета

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2024, Volume 6
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2024, Volume 67
  • Годишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66
  • Annual Contents of Mathematics and Informatics, vol.65/ 2022
  • Mathematics and Informatics, Number 6/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 4/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 3/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65
  • Mathematics and Informatics, Number 1/2022, Volume 65

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"