Приложение на електронните образователни ресурси в инtердисциплинарните STEM уроци
Д-р Емилия Лазарова1, Веселина Иванова2, Ирина Костадинова2,
Анета Кинева2, Георги Йорданов2
1Министерство на образованието и науката
2Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ – София
https://doi.org/10.53656/voc23-620pril
Absract. Докладът се фокусира върху изработването и приложението на електронен сборник с образователни STEM материали за IX и X клас. Електронният сборник е съставен по иновацията на 2. АЕГ – „STEM център с виртуални лаборатории за учене“, реализирана в периода 2018 – 2022 г…
Students’ Self-government for Development of School Community and Formation of Values
Margarita Ignatova
Second English Language School “Thomas Jefferson”
https://doi.org/10.53656/voc23-627ucen
Absract. The article focuses on the role of student self-government in the process of forming active citizenship, and education in the values of the 21st century at Thomas Jefferson Second English Language High School, Sofia....
Има ли място „Новото изкуство“ в класните стаи? Алтернатива ли е моделът 1:1
Георги Йорданов
Second English Language School “Thomas Jefferson”
https://doi.org/10.53656/voc23-621imal
Absract. Статията се опитва да определи пресечните точки между богатството на традицията и ракурса на съвременните дадености…
Въздействие на Covid-19 пандемията върху физическото състояние на децата
Огнян И. Комитов
Second English Language School “Thomas Jefferson”
https://doi.org/10.53656/voc23-622vuzd
Absract. Пандемията от COVID-19 доведе до безпрецедентни промени в различни аспекти от нашия живот, включително физическото и психическото благосъстояние на децата…
Извънкласната дейност в подкрепа на интересите и талантите на учениците
Таня Божилова
Second English Language School “Thomas Jefferson”
https://doi.org/10.53656/voc23-623izvu
Absract. Извънкласните дейности са важна част от учебния процес и могат да бъдат много полезни за развитието на учениците. Те предоставят възможности за учене и опит извън рамките на стандартната класна стая и могат да подкрепят интересите и талантите на учениците…
Открит урок по програма „Иновации в действие“ – тема „Олимпийски игри и спортове“
Екатерина Ивкова
Second English Language School “Thomas Jefferson”
https://doi.org/10.53656/voc23-624otkr
Absract. От 2019 година 2. АЕГ „Томас Джеферсън“ – София, е „Гугъл“ референтно училище, в което учителите успешно интегрират традиционни и интерактивни методи на обучение. Все по-често в уроците ефективно се използват инструментите на „Гугъл“ за образованието, които подобряват и разнообразяват преподаването на всеки предмет, изучаван в нашата гимназия….
Развитие на компетентности и умения чрез медийната грамотност в часовете по история
Надежда Алексиева
Second English Language School “Thomas Jefferson”
https://doi.org/10.53656/voc23-625razv
Absract. Развитието на образователния процес и прилагането на нови методи на преподаване и учене се налагат като основна характеристика за началото на новото хилядолетие…
Формиране на географска компетентност за устойчиво развитие чрез проектна дейност
Мариана Бошнакова
Second English Language School “Thomas Jefferson”
https://doi.org/10.53656/voc23-626form
Absract. Формирането на географска култура у учениците, обединява в себе си географска грамотност, географска компетентност и модели на поведение в географското пространство за постигането на качествено географско образование…